Wounded in Action Part 2.

Dit topic is gesloten

Op 2 april 2007 18:19:28 schreef xantus:
[...]

Gisteren precies hetzelfde gehad. Alleen heeft de LCD het wel overleefd en is pic gestorven (was gelukkig niet zo'n dure.)

Hehe, ik zette m'n voeding aan en ik dacht ineens... hey wat doet ie vreemd en toen keek ik eens op me voeding, 2,3Ampere... 15,5...auw... en tegen de tijd dat ik hem uitgedrukt had was het lcd'tje al overleden. Gelukkig was het een 2x16 geen backlight lcd die ik gratis had gekregen. Niet echt een man over boord gelukkig.

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Ik vond bij het opruimen van de zolder nog een oude Gezichtsbruiner. Ik was in de veronderstelling dat er 2 buisjes stuk waren want die deden niets.
Toch even getest en ze bleken allemaal OK.
Leek me handig bij de hand te houden als reserve...

keurig in keukenrol doekjes gewikkeld en... vervolgens niet opgeruimd... |:-(

En helaas drong het wat te laat door bij mijn vrouw toen mijn zoons van 4 en 2 riepen dat ze "mooie trommelstokjes" hadden gevonden. 3 van de 4 buisjes bij de Zandbak(!) aan puin geslagen... Overal kleine splinters...
Er zit niets anders op dan mijn bestratingsplannen thv de zandbak zwaar te vervroegen.
Dan gaat het speelzand onder de tegels (die komen te liggen waar nu veel glassplinters liggen...)
Had ik een flinke Baal van!
Alsof ik het niet druk genoeg heb... :-(

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
High met Henk

Special Member

grrr. ben net aan het meten.. bij opruimen multimeter glipt er een meetnaald door mijn vingers. valt precies op mijn andere hand: die punt recht door mijn vel heen... lekker ranzige (koperen?) meetnaald. voel het iig goed, doet niet echt pijn, maar is wel heel irritant gevoel....

@fantomaz... ik zat evt ook te dneken aan kids.... maaremm.. je hebt me overtuigd nog HEEL ff te wachten.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op dinsdag 3 april 2007 08:40:39

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 3 april 2007 00:35:30 schreef Fantomaz:

En helaas drong het wat te laat door bij mijn vrouw toen mijn zoons van 4 en 2 riepen dat ze "mooie trommelstokjes" hadden gevonden. 3 van de 4 buisjes bij de Zandbak(!) aan puin geslagen... Overal kleine splinters...
Er zit niets anders op dan mijn bestratingsplannen thv de zandbak zwaar te vervroegen.
Dan gaat het speelzand onder de tegels (die komen te liggen waar nu veel glassplinters liggen...)

Strak plan. Als je over tien jaar die tegels weghaalt, zal de stratenmaker je dankbaar zijn.

High met Henk

Special Member

ik neem aan dat hij niet gaat zeven, maar de meeste splinters reeds verwijderd heeft.........

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Nee, zeven lijkt me ook overkill. Met wat bijelkaarvegen en eventueel met een schep de toplaag afsteken en weggooien kom je ook een heel eind. Maar 't is meer 't principe -- creer geen puinzooi die iemand anders later tegen kan komen en die daar niet bedacht op is.

Doet één keer zeer en dan zal de stratenmaker wel handschoenen gaan dragen.
Daar komt bij dat het mijn eigen huis is en ik alles zelf doe.
Ik ben van plan hier nog even te blijven wonen.
En Ik heb liever de boel dicht tot mijn zoons (nr 3 on the way. :-)) oud genoeg zijn om er op te gaan letten

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 3 april 2007 23:22:05 schreef Fantomaz:
Doet één keer zeer en dan zal de stratenmaker wel handschoenen gaan dragen.
Daar komt bij dat het mijn eigen huis is en ik alles zelf doe.

Post je je bevindingen in dit topic?

bijna wounded in action net tijdens het demonteren van voeding elcoprint,glipt ie tussen m'n vingers vandaan.
De 2 volgeladen 80V 10000uF,vallen precies op het enige stuk blank metaal,...vonk klap.
Buiten paar diepe putten in het metaal,en goed geschrokken,..gelukkig niet veel aan de hand.Wel gelijk wakker.In het vervolg,toch eerst maar even ontladen.

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas
elmowww

Golden Member

Nix te melden :)

(positieve berichten zijn toch ook niet verkeerd ;))

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Jaren geleden, in het etherpiraten/middengolf tijdperk. Een fraaie BC191 zender aangeschaft waar normaliter 'slechts' 1200V voedingsspanning voor nodig was. In de vermogensrace dit verhoogd tot ruim 2200V. Vervolgens even voelen of de weerstanden overmatig warm werden...
Je raad het al, met een hand voor steun op de metalen kast, met de andere aan de hoogspanning. Kan me nog duidelijk herinneren dat ik over mijn nek moest en vervolgens de hele middag in bed heb gelegen...

ik mag ook weer...

lm317 voedinkje gebouwd, en met potmetertje eraan om 4.5v te maken voor een batterij gevoed apparaatje (zie ruis topic).
aangesloten op lavoeding, vervolgens zie ik dat de spanning altijd 3v onder de voedingsspanning licht...
ik foutzoeken en foutzoeken, dingen vervangen etc. etc.

kom ik achter de fout: lm337 i.p.v. lm317 eringezet |:-(
afin, dat gebeurd hoop ik ook nooit meer.

owja, niet echt elektronica gerelateerd, maar wel grappig.
Ik pak een stuk kaas uit de koelkast, snij er wat plakjes vanaf en doe het stuk daarna weer terug in het zakje, waarop hij bovenop mijn teen viel. wat bleek, zakje had geen bodem meer |:-(

Take a parachute, and jump!

nog even de gebroeders Beng en Pang voorstellen

http://www.xtek.nl/evilpic/ontladen/beng-en-pang.jpg
en de "relatief" schade ze gebrand hebben met hun knallende bliksem actie
Heb al meer en deel zwarte sporen weggeveegd,....putten veeg je niet zo snel weg
http://www.xtek.nl/evilpic/ontladen/vlammen.jpg

igg,blij dat het m'n super zware phillipsjes niet waren,....

[Bericht gewijzigd door Akino op woensdag 4 april 2007 13:17:19

Claiming to be gifted with golden ears, audiophiles can hear electrons traveling in wires . . . . . en dan hebben we nog gatver pseudo-bas

Vanavond op IRC:

code:


20:47 <@   Pcnerd> er zit nog een losse draad op
20:47 <@   Pcnerd> die zit vast aan een trica
20:47 <@  Kipmans> hmm
20:47 <@   Pcnerd> triac*
20:48 <@   Pcnerd> aan de main terminal 2 om precies te zijn
20:49 <@   Pcnerd> ff een lamp pakken en aansluiten
20:49 <@   Pcnerd> C what happens...
20:52 <   Pcnerd!~Pcnerd@Chat4all-6C5F1C21.adsl.xs4all.nl [Ping Timeout]

Het is nu 21:10 en hij is nog steeds niet terug... :X

ben er inmiddels weer (nadat de aardlek eruit lag omdat de fase draad tegen de behuizing van mijn scope kwam), kon ik vanaf boven ff geen verbinding meer met mijn draadloze netwerk krijgen, dat duurde ff.

Take a parachute, and jump!

Major Tom, Your signal is weak there's something wrong!
Can you here me Major Tom?
Can you here me Major Tom?

Een paar jaar geleden een grote storing op ruimteschip Mirr...
Na lang zoeken hebben de cosmonauten de storing gevonden.
Schip was niet geaard...

Hoewel ik volledig in een deuk lag bij het horen van deze grap op de radio, zijn er erg veel mensen die hem niet begrijpen en er serieus op in gaan.
Toch maar even bij jullie proberen...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
klein is fijn

Moderator

Op 4 april 2007 23:24:57 schreef Fantomaz:
Een paar jaar geleden een grote storing op ruimteschip Mirr...
Na lang zoeken hebben de cosmonauten de storing gevonden.
Schip was niet geaard...

Hoewel ik volledig in een deuk lag bij het horen van deze grap op de radio, zijn er erg veel mensen die hem niet begrijpen en er serieus op in gaan.
Toch maar even bij jullie proberen...

Wees gerust, dat was weer een gezonde lachbui. :)

Op 4 april 2007 23:28:51 schreef klein is fijn:
Wees gerust, dat was weer een gezonde lachbui. :)

Soulmates. ;-(
Ik word er ontroerd van. ;-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
High met Henk

Special Member

Op 4 april 2007 23:24:57 schreef Fantomaz:
[...]

Een paar jaar geleden een grote storing op ruimteschip Mirr...
Na lang zoeken hebben de cosmonauten de storing gevonden.
Schip was niet geaard...

Hoewel ik volledig in een deuk lag bij het horen van deze grap op de radio, zijn er erg veel mensen die hem niet begrijpen en er serieus op in gaan.
Toch maar even bij jullie proberen...

hmm die waren ze zeker vergeten vast te plakken met plakband.... Aardleiding naar die grote blauwe bol
zouden ze zulke lange kabelhaspels hebben ;)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

ook leuk:P coniferen scheren met heggeschaar en dan de kabel in je heggeschaar krijgen...ma blij met de pc

jeuj, ik mag ook weer, alhoewel ik wel geschroken ben (d0h).
kom ik de kamer binnen, doe het licht aan, KNAL, donker....
halogeenlamp uit elkaar geknald (bekende vlamboog verhaal). Stoppen er ook uit...

Take a parachute, and jump!

mijn vader heeft een houtdraaibank gekocht op de rommelmarkt. dat ding heeft 2 standen en 1tje werkt niet. dus ik zet dat ding aan en kom tegen de metalen behuizing aan. dat was een gevalletje hm dat ding is niet geaard.

wat bleek de kabel was versleten en de vorige eigenaar heeft er een kabel zonder randaarde tussen gezet. :X

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Ah. Sterke verhalen. Dan heb ik ook nog een goeie:

Toen ik een jaar of 15 was had ik ergens een oud elektronisch orgel op de kop getikt. Dat zou ik wel even fixen. Ik had er dus een nieuwe voeding voor gemaakt. Toevallig was er een kennis van me op bezoek. Hij boog zich eens over de voeding om te kijken of er iets te zien is. Net op het moment dat hij weer rechtop staat klapt de elco met een doffe dreun uit elkaar. De diodes en de zekeringhouder waren compleet van de print af geblazen.

En nog een mooie over elco's:
Jaren geleden heb ik samen met mijn toenmalige collega een zeer duur (7 cijfers in guldens) apparaat ontwikkeld. Mijn collega had 2 elco's in serie gezet om een hogere werkspanning aan te kunnen. Daar had ik al mijn twijfels over maar goed, hij deed het werk veel langer dan ik. Collega neemt ontslag en ik doe een paar maanden later de eindoplevering. Tijdens eerdere testen niets aan de hand. Maar ten overstaan van de bobo's van de klant klappen die elco's er dus uit. Grote rookwolk in de computerruimte... Gelukkig werd het afgemaakt met een grapje. Dat zal vast te maken hebben met mijn knikkende knieen en papierwitte gelaatskleur :-)

Tijdje geleden staat een jongen bij ons op het werk het bad van een selective wave leeg te scheppen en laat daarbij een behoorlijke plens in zn schoen vallen.. De reactie laat zich raden.

Dit topic is gesloten