toen ik als stagiar op een bestück-afdeling zat tussen allemaal vrouwen in de overgang, was het de gewoonte je bestückte print op de lopende band te zetten, om zo door de golfsoldeermachine te laten lopen. Echter begonnen ze daar veel te vroeg, waardoor ik eens met mijn wakkere kop de trolly van mijn meest geliefde medewerker ontregeld had door de mijne er tegen te parkeren. Het is nooit meer iets tussen ons geworden

Auw ! Net een ontploffende elco 5 mm van mn oog af gehad.

Was bezig een N1702 werkend te krijgen van Philips. Was aan het meten in de voeding, alles ok en opeens.

*SSSSSSS* *pats* ! Kets tegen mn oogkas :(

Dus nu ga ik fijn al die blauwe philips krengen eruit knippen en preventief vervangen :(

lol :P.

ook weer een van mij, mijn bench multimeter gebruik ik heel vaak om de spanning van mijn labvoeding wat nauwkeuriger te meten. daarom zitten er aan de labvoeding ook 2 vaste snoertjes met bananenstekkertjes vast om deze snel in de bench multimeter te steken. nu wou ik snel ff een weerstandje meten, dus ik gooi de schakelaar om waar al mijn meetapparatuur achter zit, en houdt de twee testsnoeren die uit de multimeter kwamen tegen de beide kanten (was een 4,7 ohm weerstandje), brandt dat ding opeens onder m'n vikken vandaan, bleek dat de labvoeding nog aangesloten was, en ik een spanning van 25volt over het weerstandje zat...

Op 23 maart 2007 18:16:48 schreef pcnerd:
lol :P.

ook weer een van mij, mijn bench multimeter gebruik ik heel vaak om de spanning van mijn labvoeding wat nauwkeuriger te meten. daarom zitten er aan de labvoeding ook 2 vaste snoertjes met bananenstekkertjes vast om deze snel in de bench multimeter te steken. nu wou ik snel ff een weerstandje meten, dus ik gooi de schakelaar om waar al mijn meetapparatuur achter zit, en houdt de twee testsnoeren die uit de multimeter kwamen tegen de beide kanten (was een 4,7 ohm weerstandje), brandt dat ding opeens onder m'n vikken vandaan, bleek dat de labvoeding nog aangesloten was, en ik een spanning van 25volt over het weerstandje zat...

wees blij, voor het zelfde geld had je zo een dure schakeling omzeep geholpen !

is net zoiets als na stoom gemeten te hebben dit even vergeten en dan spanning meten zonder de meetsnoeren te wisselen in de multimeter, gelijk sluiting :)

Heb ik ook weleens gehad, spanning meten op stroomstand.
Gelukkig deed hij het nog.

Och ja,
Wat ik ook wel eens heb,
Ik ben even een 7-segmentje aan het voeden.
Ik ga eten,
Mn broertje gaat ondertussen elekotje's opblazen :(
Ik klaar met eten dus ik mn 7- segmentje aansluiten....
Je raad het denk ik wel..

@ TechnoJunk:

Wordt het mischien tijd om eens een kinderslot op je voeding te zetten? :+

wat dacht je van op z'n kamer ;)

hmm, ik heb nog steeds een leuke lichtsluis en een 10watt 45 ohm luidspreker, dat wordt nog leuk :P.

denk dat je beter een bout, moer, motortje, wat metalen beugeltjes, handje scroefjes en wat handigheid kan combineren met een microcontrollertje, displaytje en toetsenbordje (cijferslot op de deur dus)

Op 20 maart 2007 23:57:57 schreef vince_zld:
zo'n mooi assortimentdoosje laten vallen dan?

Mijn "assortimentsdoos" met de breadboard draadjes (je weet wel met de afgepaste lengtes 1, 2, 3 etc), op de grond. :-(

Ook mijn ladetoren met weerstanden is wel eens omgegaan. Te weinig ruimte. Staat op het tapijt. :-(

Leuk met een bobine aan het spelen geweest.
15 KV @ 10 KHz kwam eruit.
Nu nog iets op aansluiten....maar waarmee?
Och, die meetsnoeren van de multimeter (rated 1 KV) houden het wel een tijdje uit.
Beetje vlambogen trekken enzo...
Snif..snif.. wat ruik ik toch??
Verbrand vlees...MIJN VLEES !!!
Om de draad had zich een prachtige corona gevormd die de draad zachtjes in mijn vingers liet zakken...
In eerste instantie voel je niks, maar achteraf toch een pijnlijke affaire...

Theo

AARGH.... :(

Net met plastic handschoentjes aan staan solderen :(
En dan die kloddertjes tin op je hand..
Brand dat plastic in je huis :(;(

1 woord..
Pijnlijk!

Op 24 maart 2007 21:31:07 schreef Technojunk:
AARGH.... :(

Net met plastic handschoentjes aan staan solderen :(
En dan die kloddertjes tin op je hand..
Brand dat plastic in je huis :(;(

1 woord..
Pijnlijk!

sorry, maar ik pies in mijn broek, kun je dat uit leggen? solderen met plastic handschoentjes aan???? :)

van die rose afwas/schoonmaak handschoenen? doe je dan ook een schort aan om te solderen?

Alleen bij het etsen... :-)

Lekker handig bestucken... je kan nog net 1W weerstanden beetpakken :P Of die 1/4W'ers van je opa.

Op 24 maart 2007 21:31:07 schreef Technojunk:

Net met plastic handschoentjes aan staan solderen :(

Als je nou nog van die stoffen handschoentjes aandeed, zoals sommige opticamensen ook doen, allez. Maar plastic handschoentjes? Darwin!

Nee,
Ik was net klaar met etsen,
Dus ik denk: laat ik dat ene printje nog even solderen,
Het zijn van die witte opereatiehadschoenen :p

Pijnlijk...

Joekels van speakers aan het bouwen, zo'n bouwpakket van speakerland, dus dagen lekker aan de gang plakken, schuren en met inbouwen van de filters en flinke draden solderen. En toen...
Met mijn kont op de soldeerbout gaan zitten, die ik op de stoel had gelegd, oef !!!. En mijn maat tegelijk de restjes bier opdrinken uit de bierflesjes, in 1 ervan zat een sigarettenpeuk....

Gister een LCD opgeblazen. Had mijn voeding net gebruikt voor het programmeren van een pic, dus hij stond op > 15,5V

En omdat ik geen regelaar voor mijn pic printje had moest ik hem dus iedere keer terugregelen naar 5V als ik hem wou testen en weer omhoog draaien voor mijn progger. Tot ik het 1 keer was vergeten. 15,5V op lcd en micro. Lcd hield er zo goed als direct mee op en de micro was vrij warm geworden maar wonder boven wonder heeft die het overleefd en doet het nog prima. Heb daarna meteen even een simpel 7805 voedingkje gemaakt zodat het niet nog een keer gebeurd.

grote klodder tin laten vallen en zon mooie synthetiche broek aan
joggingbroek
brand ook lekker in
en ook nog op een schoefje gestaan daarna laat je mooie rode vlekken achter:+

Op 2 april 2007 18:01:39 schreef Manta79: En mijn maat tegelijk de restjes bier opdrinken uit de bierflesjes, in 1 ervan zat een sigarettenpeuk....

Ik heb zoiets dus met oud en nieuw gehad, gedronken uit een flesje waaruit pijltjes zijn afgestoken, dat doe je ook maar één keer.

Ah ik kan ook eens meepraten, pak met verschimmelde vruchtendrank...

Op 2 april 2007 18:10:35 schreef Erik:
Gister een LCD opgeblazen. Had mijn voeding net gebruikt voor het programmeren van een pic, dus hij stond op > 15,5V

Gisteren precies hetzelfde gehad. Alleen heeft de LCD het wel overleefd en is pic gestorven (was gelukkig niet zo'n dure.)