Enveloppe vanmorgen ook gehad van het AT, 33 goede antwoorden..
Dus ook maar meteen roepletters aangevraagd, ik ben er uit welke ik ga nemen.
Het wordt PD0HVL 
Jorith ook geslaagd?
Jij natuurlijk ook gefeliciteerd!
Vullen we deze ook nog in?
http://www.circuitsonline.net/forum/view/34447/1/
Geen verplichting hoor!
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ik denk dat ik eens een poging morse ga doen. Ik ben alleen bang dat dat moeilijk wordt. De methode koch (ofzo iets) schijnt goed te zijn.
Ik zal eens zoeken wat er voor leerprogjes voor linux zijn.
Hier ook de uitslag binnen, het is nu dus officieel. Ik heb de call PA4TIM gereserveerd. Jammer dat PA0 niet mag, dat heeft toch wel iets nostalgies.
Fred
Fred, ik probeer eerst te leren seinen met deze schakeling:
http://www.pi4zlb.nl/Zelfbouw/CWreader/CWreader.html
Het ding is best kritisch en laat onverbiddelijk mijn sein fouten zien, en is erg geduldig, traint tevens mijn gehoor.
Ik neem hem mee naar de Mexicaanse Hond meeting.
Met opnemen heb ik veel meer moeite.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
ik ben benieuwd. Weet iemand trouwens of ik nu ook al als F amateur mag zenden (op mijn oude call). Of mag het pas nadat ik de officiele vergunning binnen heb. Zal ivm pasen wel langer duren als normaal.
Fred
Nee Fred, even geduld! Een deel van de administratieve handelingen bij het AT zijn geautomatiseerd, een ander deel weer niet, het blijven ambtenaren hoor!
Methode Koch van die Engelsman draait ook onder Wine + Linux.
Op 6 april 2007 19:58:58 schreef Rd12tf:
Jorith ook geslaagd?
Jij natuurlijk ook gefeliciteerd!Vullen we deze ook nog in?
http://www.circuitsonline.net/forum/view/34447/1/
Geen verplichting hoor!
Dankje 
Heb mijn gegevens ook maar eventjes ingevuld in dat andere topic.
Morse cursus op PI7CWE start op maandag 9 april.
elke dag 06:30 19:30 en 22:30 op 145.325 Mhz
De uitzending vind plaats vanuit de TU in Eindhoven.
Vermogen ca 10 Watt. in een klaverblad antenne.
Als je een denk beeldige circel rond Einhoven trekt met als straal Eindhoven-Tilburg dan heb je een indruk van je eigen mogelijkheden om op een minimale antenne dit station te beluisteren.
Met een richtantenne op een zekere hoogte zullen de afstand aanzienlijk worden vergroten.
succes Martin pa3dsc
kunnen we niet eens met zn alleen afspreken op een repeater?Bijv Hilversum op 430.125?Dit relais heeft een zeer groot bereik.
killerbeezz16
HF door me brain!
Op 8 april 2007 18:54:37 schreef kroket:
kunnen we niet eens met zn alleen afspreken op een repeater?Bijv Hilversum op 430.125?Dit relais heeft een zeer groot bereik.
Mischien beter rotterdam of denhaag? die hebben ook een zeer groot berijk
rotterdam 145,615mhz, denhaag 145,75mhz
Op 9 april 2007 15:12:43 schreef killerbeezz16:
[...]Mischien beter rotterdam of denhaag? die hebben ook een zeer groot berijk
Rotterdam = 145.6125, anders zit je er 2,5kHz naast en dat is niet om aan te horen.
Op 9 april 2007 15:12:43 schreef killerbeezz16:
[...]Mischien beter rotterdam of denhaag? die hebben ook een zeer groot berijk
Niet echt centraal, dus voor noord Nederland geen bereik.
killerbeezz16
HF door me brain!
Op 9 april 2007 18:22:06 schreef Henry S.:
[...]
Niet echt centraal, dus voor noord Nederland geen bereik.
145.6125, got it 
Mm das waar....
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Na afloop van het examen werd mij van twee voorname verenigingen informatie materiaal in de handen gedrukt.
De Veron en VRZA, zo op het eerste oog vindt ik het blad Electron leuker dan de PA-CQ CQ-PA.
Maar wat is nu de leukste/beste vereniging en waarom?
Iemand?
killerbeezz16
HF door me brain!
Op 9 april 2007 22:07:29 schreef Xenobinol:
Na afloop van het examen werd mij van twee voorname verenigingen informatie materiaal in de handen gedrukt.
De Veron en VRZA, zo op het eerste oog vindt ik het blad Electron leuker dan de PA-CQ.
Iemand?
Ik denk niet dat daar iemand zinnig antwoord op kan geven, het is gewoon net wat waar je het prettigst bij voelt.
De veron is het grootste, maar grote kans dat deze ooit eens samengaan vanwege het teruglopende aantal zendamateurs
Groet
Bas
Op 9 april 2007 22:07:29 schreef Xenobinol:
De Veron en VRZA, zo op het eerste oog vindt ik het blad Electron leuker dan dePA-CQCQ-PA.
Iemand?
Kwa blad spreekt Funkamateur mij wel aan. Meer de nadruk op techniek en aanverwanten dan al het contest- en ARDF gedoe in de NL bladen. (weet niet precies of dit ook opgaat voor CQ-PA). Maar goed, 't is maar net wat je leuk vind.
Wat vereniging betreft heb ik geen directe ervaring.
[Bericht gewijzigd door qrp_man op ]
fred101
Golden Member
Duits is niet mijn beste taal maar na een paar bladen went het en ik moet zeggen dat het idd een mooi blad is. Lekker veel techniek erin.
Ik ben Veron Lid, geen speciale reden voor, was toen gewoon ineminemutte.
Fred
echtepino
Word lid van de Benelux DX Club
Electron van de VERON is een prima blad, eigenlijk de enige reden dat ik lid ben.
Verders is het richting AT belangrijk dat alle vergunninghouders lid zijn van een vereniging want dan kun je in ieder geval een vuist maken. Al valt dat weer niet mee bij een slinkend aantal vergunninghouders.
Tja.. Moeilijk hoor. ik kon ook niet kiezen een jaar of 30 geleden en heb toen beide maar genomen en het bevalt me prima. Ik ben nu verzekerd van een aardig stukje hobby lectuur een paar keer in de maand en dat is prachtig.
Het lidmaatschap houdt ook in dat je dan gebruik kunt maken wat betreft de QSL post.Deze wordt dan gratis doorgegeven zodat je niet steeds alle qsl kaarten zelf hoeft te versturen ( Porto )
Maar even terugkomend op je vraag van ouds her was de Veron met de Electron een beetje elitair en de VRZA met de CQ-PA wat meer voor de gewone man zeg maar.
maar ik zou er echt niet van op kijken dat de beide organen nog een keer weer opgaan in een.
Ouwe lul! 
Grappig, ik ken een paar fervente VERON leden die dat precies andersom zeggen, VRZA elitair en de VERON de grote Tros familie van Jan en Alleman (excusez le mot).

echtepino
Word lid van de Benelux DX Club
Op 6 april 2007 20:50:11 schreef Rd12tf:
Nee Fred, even geduld! Een deel van de administratieve handelingen bij het AT zijn geautomatiseerd, een ander deel weer niet, het blijven ambtenaren hoor!
Hee hee ho hoooo... 
[Bericht gewijzigd door echtepino op ]
Op 17 april 2007 18:28:11 schreef Rd12tf:
Ouwe lul!
Grappig, ik ken een paar fervente VERON leden die dat precies andersom zeggen, VRZA elitair en de VERON de grote Tros familie van Jan en Alleman (excusez le mot).
Op de wekelijkse verenigingsavonden merk ik er weinig van. Eigenlijk een VERON bijeenkomst maar de leden van beide verenigingen vormen een grote club.
Met morgen avond zelfs na jaren weer een knutselavond en 2 en 3 juni de velddag.
Morgenavond worden 10 Isotronantennes gebouwd voor de 80m, 40m en 20m.
Hier ook hoor, in 't Gooi gaan beide verenigingen gebroederlijk met elkaar om, resources delen, niet versmelten. Want gemaakte keuzes moeten gerespecteerd blijven!