buizen amp of class a stransistor amp?

Hugo Welther

Moderator

High End is letterlijk vertaald het Hoge Einde.
Bedoeld wordt de TOP, het BESTE etc etc.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

toch blijft het voor iedereen anders ik ben zelf dj en werk iedere dag met muziek en wil dus geen vervorming horen. terwijl de ander daar geen moeite mee heefd laat je dus niet gekmaken met alle termen die je hoord. puur op je gevoel afgaan wat jij als mooiste vind klinken dat is het belangrijkste

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Op 16 augustus 2003 17:13:08 schreef alrik:
op internet zijn er leuke dingen over te vinden trouwens mensen die de voeding behoorlijkk vergroten b.v

Kun je dan een paar adressen opnoemen waar dit staat?
Ik ben namelijk op zoek naar meer info en mensen die hem ook gebouwd hebben

Moeilijke vraag.
Beide typen versterkers hebben zo hun eigen charmes.
Nadeel bij buizen is altijd weer de hoge prijs van de onderdelen.
Een beetje trafo setje is al snel 300 euro, en dan nog een paar dure buisjes...
Heb zowel buis als transistor klasse a gehoort waarbij de buis een mooier hoog geeft.
Daarintegen zet de transistor klasse a weer een veel betere strakkere bas neer.
Momenteel ben ik met een ic versterker bezig(lm3876) en moet zeggen dat dit beestje wel zeer aangenaam klinkt...
Geen klasse a maar wel zeer fraai geluid en ook zeer zeker betaalbaar....

Hugo Welther

Moderator

Ben je een 'GainClone' aan het nabouwen?
Dit is een LM3875 ontwerp. Wordt in de USA als High End verkocht voor $1.500,- voor een eindversterker.

http://www.decdun.fsnet.co.uk/gcgallery.html

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Ja idd.

Zeer simpel ontwerp, gevonden trouwens in elektuur.
Werkt perfect met een handvol onderdelen.
Enige verschil tussen lm3875 en 76 betreft een mute functie.
In vergelijk met de technics versterker(fl 1700,-) geeft de "gainclone" veel meer detail.
Ben nog van plan om het hele zaakje compleet met ic voorversterker in te kasten.

Kun je dan een paar adressen opnoemen waar dit staat?
Ik ben namelijk op zoek naar meer info en mensen die hem ook gebouwd hebben
[/quote]

ik heb nog ff gekeken maar.. ik had een 2 tal linkjes maar die werken dus niet meer. :( google leverde ook geen resultaat op

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Hugo Welther

Moderator

Van de link uit mijn post werken alle verdere links. Staan zeer leuke ontwerpen bij.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

neej niet echt ik heb de knoop doorgehakt en ga de IGBT-amp van elektuur maken schijnt erg mooi geluid uit te komen

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

hoeveel Watt zo ik eigenlijk door een XLR stekker en bus kunnen pompen
Ik wil namelijk op mijn Titan 2000 XLR stekkers aansluiten
Al vind ik Speakon stekkers wel mooier staan en deze kunnen heel veel hebben maar zijn dan ook super duur

ik zou voor neutrik stekkers gaan (te verkrijgen bij conrad) kunnen volgens mij meer hebben dan XLR stekkers en zijn ook goedkoper

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Neutrik is toch gewoon een merk van XLR stekkers?
Als je al zoveel geld heb uitgegeven aan een titan 2000, zullen de kosten van een dure connector er toch ook nog vanaf gaan zeker.

ja daar heb je gelijk in
Ik koop die dure wel
ziet er vet uit

is Powercon niet iets wat je zoekt?

IF you can't convince them, then confuse them!