Show your projects! Part 4.

Dit topic is gesloten

Filmpje van mijn fading RGB led, ben nu bezig met het aansturen van meerdere leds om een glowpad te maken.:

http://chronoxdesign.nl/files/RGB%20led.3gp

(is wel in .3gp formaat omdat het met een telefoon gemaakt is)

"Reality is for people who lack imagination."

Op 16 april 2007 10:54:02 schreef Cammergon:
edit: Grrrr waarom werkt die UBB code niet :(

http://chronoxdesign.nl/files/RGB%20led.3gp
Omdat je een spatie in de bestandsnaam hebt gebruikt...
Vervang de spatie door "%20" en het werkt! :)

ah stom. bedankt heb het veranderd.

"Reality is for people who lack imagination."

mja, alleen kan waarschijnlijk vrijwel niemand dat ding afspelen..

ow, mijn quicktime kan het wel. valt me weer mee :)

waarmee stuur je dat aan? PIC? welke verschillende mogelijkheden heeft ie?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 16 april 2007 11:37:57 schreef MAH:
mja, alleen kan waarschijnlijk vrijwel niemand dat ding afspelen..

VLC speelt dat zonder problemen af...

anders als iemand het wil wil ik er wel even een mpg'tje van maken of zo

uploaden op photobucket dan converteert die site hem gelijk:P . Maar inderdaad tis altijd leuk zown rgb led. Ik heb van de week een controller gemaakt voor een gast en die bouwt 6 rgb strips + 14 fluxleds in in zijn auto. Bij het testen was mijn hele kamer verlicht:D

Binnenkort wil ik nog een mooie spot gaan maken met de 3w RGB led die ik heb liggen het probleem bij mij altijd is de behuizing........

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Op 16 april 2007 11:37:57 schreef MAH:
waarmee stuur je dat aan? PIC? welke verschillende mogelijkheden heeft ie?

Yep, de goeie ouwe 16F628A. Hij kan faden van rood -> groen -> blauw, van 1 ingestelde kleur naar een andere faden, Gewoon RGB kleur voor kleur knipperen en nog een paar van die dingen. Mode instellen met een klein push-schakelaartje.

Volgende versie wil ik UART communicatie met PC inbouwen. :)

"Reality is for people who lack imagination."
Anoniem

Op 16 april 2007 11:47:06 schreef Tim Blanckaert:
[...]

VLC speelt dat zonder problemen af...

anders als iemand het wil wil ik er wel even een mpg'tje van maken of zo

kan je dat :D please?
dan kan ik hem ook kijken!

Ik ben maar weer eens verder gegaan met mijn motor sturing.
Het vorige exemplaar kon maar 2,5A continue aan stroom sturen en had geen mogelijkheid tot PWM bedrijf.
Deze uitvoering kan PWM-en met een maximale frequentie van 250kHz en kan stromen aan tot 10A bij 24V.

http://www.uploadarchief.net/files/download/tvlhp1.jpg

De bediening geschied via een infrarood signaal, de PWM frequentie wordt digitaal opgewekt m.b.v. een AT90PWM3B microntroller, de MOSFET's in de H-brug worden aangestuurd m.b.v. een HIP4081 full-bridge driver.
Stroombegrenzing wordt gerealiseerd m.b.v. een low-side sense resistor.
Deze is aangesloten op een high-speed comparator welke zijn treshold level vanuit de MCU krijgt aangeleverd.
De waarde van de maximale stroom is dus in software in te stellen, het afschakelen bij maximale stroom gebeurt echter m.b.v. hardware, bullet proof dus :-P
Tevens zijn er wat I/O's aangebracht voor eindschakelaars en een Hall-sensor voor het tellen van as rotaties.
Zo en dan nu snel aan de slag met de software ;-)

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
free_electron

Silicon Member

zienekeer wat een schoon printje.
en allemaal met moderne propere componentjes gemaakt.

En voor enkelzijdig SMD gelayout ist nog proper ook.

Das nogal wat anders dan draadstangen, ijzerbeugels, bakelietvoeten ,pertinax-oog-strips , vliegende componenten, teer-vet-condensator , draadgewonden-bakeliet-overgoten-met-groene-kaarsvet-saus weerstanden en glazen-balonnen-met-schroot-in constructies.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 17 april 2007 23:04:58 schreef free_electron:
zienekeer wat een schoon printje.
en allemaal met moderne propere componentjes gemaakt.

En voor enkelzijdig SMD gelayout ist nog proper ook.

Das nogal wat anders dan draadstangen, ijzerbeugels, bakelietvoeten ,pertinax-oog-strips , vliegende componenten, teer-vet-condensator , draadgewonden-bakeliet-overgoten-met-groene-kaarsvet-saus weerstanden en glazen-balonnen-met-schroot-in constructies.

Dit noem ik dus nog steeds een 'breadboard' :-P
Zometeen als ik alle eventuele modificaties heb doorgevoerd wordt het een net boardje met montage gaten en komt het infrarood oog op een seperaat printje.
Waarschijnlijk moet ik het EMC filter achter de brug ook nog even aanpassen, want ik wil natuurlijk niet dat er nog teveel afstraling komt vanaf de kabels boven de 30MHz.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Mooi spul Xenobinol! Daarvan gaat het bij mij ook weer kriebelen :) (Kon ik maar ergens in een webshop wat "tijd" kopen)

Wat voor EMC filter heb je? Ik zie precies een LC achtig ding, waar de C's ontbreken? Lijkt mij sterk dat je daar 30MHz doorheen krijgt... (inclusief de cap's, that is)

Als er geen LC filtertje zit, kan je nog wat slope control inbouwen om de EMC door de schakelflanken wat te verminderen. Gewoon grotere gate-weerstand gebruiken, en evt. een heel kleine C tussen drain en gate. Nadeel, meer schakelverliezen...

Op 18 april 2007 01:21:44 schreef subsonik:

Wat voor EMC filter heb je? Ik zie precies een LC achtig ding, waar de C's ontbreken? Lijkt mij sterk dat je daar 30MHz doorheen krijgt... (inclusief de cap's, that is)

Het is inderdaad een LC filtertje met en een snubber om eigenresonantie van het filter te dempen.
Het zijn hele mooie spoeltjes, welke een Isat. hebben van 14A en een SRF van 800MHz.
Kom er echter net achter dat in de motor een C over de aansluitingen zit gesoldeerd, das knap 5-letterig want dat betekend dat ik mijn schakelfrequentie niet al te hoog kan laten oplopen in verband serie resonantie van deze condensator en mijn inductors.
Overigens was dat toch al niet de bedoeling, 25kHz schakelfrequentie is meer dan zat voor zo'n toepassing.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 17 april 2007 23:04:58 schreef free_electron:
[...]

Das nogal wat anders dan draadstangen, ijzerbeugels, bakelietvoeten ,pertinax-oog-strips , vliegende componenten, teer-vet-condensator , draadgewonden-bakeliet-overgoten-met-groene-kaarsvet-saus weerstanden en glazen-balonnen-met-schroot-in constructies.

Dat weten we onderhand wel free, ieder zijn meug, zijn werk en zijn hobby ... Zing eens een ander liedje.

@Xenobinol,
Ziet er mooi uit vrind! ;)

Jeroen

Moderator

Ik heb mijn nixie klok af, gemaakt met de printjes die een tijdje terug via SamenKopen.net verkrijgbaar waren.

http://members.home.nl/j.vreuls/pics/t_nixieclock1.jpg

Buisjes zijn IN8-2. Nu nog een mooie behuizing ervoor zoeken :).

Turbokeu

Golden Member

Welkom bij de nixieclub Jeroen!

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Echt mooie klok!
Op naar de volgende modificatie: HH-MM-SS-MS :P :+

even tussendoor... misschien ook leuk om eens een ideeën topic te starten.

Sine

Moderator

Dat is niet meer te volgen man :P

10e seconden misschien nog wel, maar die 100en buis wordt gewoon een blur.

Ik heb zelf een paar leuke decatrons gescoord in rosmalen die prefect als 10e sec counter te gebruiken zijn :)

Op 22 april 2007 20:38:40 schreef Jeroen:
Ik heb mijn nixie klok af, gemaakt met de printjes die een tijdje terug via SamenKopen.net verkrijgbaar waren.

[[url=http://members.home.nl/j.vreuls/pics/t_nixieclock1.jpg]afbeelding][/url]

Buisjes zijn IN8-2. Nu nog een mooie behuizing ervoor zoeken :).

heb jij de 50Hz versie of de DCF?
ik heb de 50Hz versie maar die doet het niet. :(
ik heb wel mijn 5Hz signaal voor de PIC maar krijg het vermoeden dat er ergens een IC/diode niet goed is. Of de PIC is niet goed geprogrammeerd. volgensmij komt er namelijk maar heel weinig data door.
is het mogelijk dat een 74141 meerdere uitgangen 1 maakt? nouja, het xantus dr over gemailt paar dagen geleden maar nog gene reactie gehad.. zal nog ff gedult hebben.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Heb je net een reply gestuurd :)

Is de 50Hz versie (was geen DCF77 versie bij de zwarte PCBs). Kan alleen niet zien of hij ook de basis PCB gebruikt of zelf iets heeft in elkaar heeft gezet.

De 74141 kan meerdere uitgangen (of geen enkele uitgang) hoog maken, maar dit is alleen bij een input boven de 0x9, wat niet voor zou moeten komen. Maar zie voor meer tips de mail :)

@jeroen: misschien is dit een idee voor een behuizing :9. Maar hangt natuurlijk erg van je smaak af.

Op dit moment ben ik zelf een Z80 based CP/M computertje in elkaar aan het zetten. Afgelopen 15 jaar zat oude "zooi" gesloopt en dat ligt hier allemaal stof te vangen dus ben er nu maar eens wat mee gaan doen. Zal morgen even wat foto'tjes posten.

Overigens is elk onderdeel gerecycled wat erin zit. Op de print en sommige weerstanden na :P Het heeft de geweldige naam OC-2 (Old Crap 2, OC-1 explodeerde jammerlijk door een doorgeslagen transformator :( maarja Z80's genoeg)

Jeroen

Moderator

Op 23 april 2007 21:47:10 schreef MAH:
[...]
heb jij de 50Hz versie of de DCF?
ik heb de 50Hz versie maar die doet het niet. :(
ik heb wel mijn 5Hz signaal voor de PIC maar krijg het vermoeden dat er ergens een IC/diode niet goed is. Of de PIC is niet goed geprogrammeerd. volgensmij komt er namelijk maar heel weinig data door.
is het mogelijk dat een 74141 meerdere uitgangen 1 maakt? nouja, het xantus dr over gemailt paar dagen geleden maar nog gene reactie gehad.. zal nog ff gedult hebben.

Ik heb de eerste versie, dus 50 Hz (en standaard basis PCB). Ik heb er meteen het kloksignaal filtertje van xantus ingezet, een fatsoenlijk spoeltje voor de HV converter en de laatste firmware (met RA4/RA0 omgewisseld). Hij loopt netjes op tijd, dus niet te snel/langzaam wat een aantal mensen op SamenKopen.net hadden.

Dit topic is gesloten