Heb nu ook de torren volledig uitgesoldeerd en uitgemeten. Is het mogelijk dat er iets verkeerd loopt in het secundaire circuit?
Wat is eigenlijk de functie van de verbrande weerstand? En van C1205?
C1205 temt de oscillator rond TS1211 en TS1212. De uitgerookte weerstand lijkt me een begrenzer, kapot door een te hoge stroom.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Nog wat meer informatie...
De spanning tussen basis en emitter begint bij 110mV en na pakweg 2 minuten loopt die op tot 270mV en mogelijks nog hoger na langere tijd. Iemand enig idee wat daarvan de oorzaak kan zijn?
Misschien C1205 kapot?
Kan het kwaad dat ik die losmaak en test, of krijgt het secundaire circuit dan te zware klappen?
Nog even de verbrande weerstand nagelopen en die is een doorverbinding tussen L1201 en +24V, heel waarschijnlijk overleden door teveel stroom, alleen blijft de vraag is wat die veroorzaakt heeft. Ook vind ik nagenoeg geen informatie over die neonbuisjes. Waarvoor dienen die?
Ik geef het op ...
Als iemand zin en tijd heeft om er eens naar te kijken --in ruil voor een kratje bier uiteraard-- kan ik hem meenemen naar de radiomarkt te Eksel.
Zijn er misschien bepaalde adressen waar ik dit beest kan laten herstellen. Vind t wat zonde om hem op t schroot te zetten/ te slopen.
Dat is heel vriendelijk. Maar als ik het goed heb kom je ergens uit Noord-Holland... Ik woon in Belgie. Is niet echt bij de deur.
U is welkom!
PS ik woon weilswaar in de provincie Noordholland, maar Het Gooi ligt practisch boven Utrecht.
Vanuit Breda is het ruim een uurtje, u mag zelf bijrekenen van uw woonplaats naar Breda. 
Hallo, sorry voor dit late berichtje, maar kan iemand mij helpen aan de service manual of een kopie van de PM3250, blijkbaar heeft freagel deze beschikbaar , ik woon tegen Antwerpen en kan deze eventueel komen ophalen om te copieeren / scannen
Heb hier ook zo'n beestje staan en ben ook all sinds enige tijd op zoek naar een service manual.