Op 6 mei 2007 17:27:33 schreef veenie:
attema??? welke bedoel je

ik heb er enkele gezien, maar ik ken het hele merk niet echt uit ervaringen. ze zijn vanaf redelijk goedkoop tot redelijk geprijsd...

Ik heb die geluiden over de `levenslange garantie' van Fluke van Co, heb zelf een beetje de luxe zowel voor werk als hobby nooit veel met andere hand-multimeters gewerkt te hebben.

Ik wilde niet ongenuanceerd over komen, maar heb persoonlijk nog nooit een defecte Fluke meegemaakt.

Ik heb ongeveer 4 simple meters gebruikt. Deze zijn na 1 keer verkeerd aansluiten al overleden.

Op mijn werk hebben we alleen fluke meters.
Dus ongeveer een jaar geleden toch maar een fluke gekocht voor thuis. Dit is een fluke 179. En ik heb er nu spijt van dat ik dit niet eerder heb gedaan.

Ik heb een jaar geleden ongeveer 170 euro betaald in Singapoer. Wat ze hier kosten weet ik niet. Maar het is een echte aanrader.

M.vr.gr.
Theo

hele discussie over fluke... HMMMmm leuk :P maar denk dat fluke boven mijn budget ligt ;)

zoek meer meters binnen mijn budget.

Mijn 110 was een paar jaar terug erg betaalbaar, zijn opvolger de 114 zit zo te zien nu op ongeveer 1.5 x je budget. Op MP staan er vrij veel.

heb liever mijn meter gewoon nieuw.

wil gewoon weten wat het het beste waard is voor mijn budget

ik ben opzoek naar een fluke multimeter maar dan eeentje met ene netsnoer die netjes bij mijn scoop kan staan.

iemand een sugestie ?

ik weet wel dat het een fluke gaat worden.

op het werk nooit problemen met die dingen.

nu heb ik zo'n cheap-ass velleman ding, overigens ook al 8 jaar, zonder problemen he.... alleen die batterij is zo snel leeg: vergeet hem snel uit te zetten. >:)

wil gewoon weten wat het het beste waard is voor mijn budget

Dat is een vraag die enkel en alleen jij kunt beantwoorden. Voor iedereen liggen de eisen weer net wat anders.

dat begrijp ik maar vaak zijn er mensen die ook op zoek zijn toch beetje hebben van dit zijn voor dat geld beetje de betere meters.

of de gevorderde mensen. dit zijn degelijke meters in jouw budget

dat is het advies dat ik beetje zoek ;)

Was niet tegen jou persoonlijk bedoeld hoor Aart. ;)

Ik hoor hier regelmatig klachten over schandalige herstellingskosten bij Fluke.
Ikzelf heb voor mijn Fluke 83 een aantal jaren geleden een bestek aangevraagd bij Fluke (mijn Fluke had sinds jaren steeds terugkerende slechte contacten in het LCD display): 8500BEF ofte ca. 210 Euro kosten voor een standaardomruiling van het toestel (de nieuwprijs was iets van een goede 300 Euro).
Toestel wordt dus niet meer hersteld maar gewoon omgeruild tegen een forfaitaire vergoeding.

Zo gaat dat nu meestal (zie o.a. mijn oordeel over HP hoger, door mijn job kom ik regelmatig defecte HP-toestellen buiten waarborg tegen).

PS: Voor een 30-tal Euro nieuwe elastomeer connectoren op ebay gekocht: mijn Fluke 83 is terug als nieuw. :)

PS2: Mijn volgende Fluke (naast mijn 8020b en de 83) wordt een 187 of 189. :)

CD :)

fluke is te duur mensen ;).

dus die valt eigenlijk zoiezo al af.

Garantie is nooit een garantie:+
Ik heb een paar jaar geleden bij mijn Profitest een Gossen multimeter gekregen in een actie, na 2 keer meten deed hij plots niets meer(niets opgeblazen hoor), na terug gestuurd te hebben via de groothandel kreeg ik te horen dat de herstellingskosten meer waren dan een de kosten voor een nieuwe. Ik hou het nu maar gewoon bij Fluke die zijn zo goed dat ik al jaren niet meer om garantie hoef te vragen.

@Jeroen Boere
Bij Baco stonden een paar multimeters Fluke 8502A in 19 inch model te koop voor 50 euri's. heb er daar ook 1 gehaald.Waanzinnig veel optie's op die dingen.

-edit- Zijn uiteraard wel 2e hands maar getest.

Op 6 mei 2007 21:06:42 schreef chuckie:

@Jeroen Boere
Bij Baco stonden een paar multimeters Fluke 8502A in 19 inch model te koop voor 50 euri's. heb er daar ook 1 gehaald.Waanzinnig veel optie's op die dingen.

-edit- Zijn uiteraard wel 2e hands maar getest.

niet op de website :(

Anders neem je die van mij over, mijn werkplaats is voorlopig nog niet af en ik gebruik em voorlopig toch niet, heb em eigenlijk meer aangekocht als -eventueel/alvast-.
Mail me maar.

Hm, wat zaten daar voor opties in?
nee, ik wil hem niet voor jeroen z'n neus wegkapen, maar misschien is er bij baco toch nog eentje te krijgen

[Bericht gewijzigd door Jochem op ]

uhm dient aangifte in voor topic kaping :P

nog mensen met tips of adviezen?

sorry veenie, je hebt gelijk

ehm, chuckie, ik zie in http://www.ntecusa.com/sales/dsp_model.cfm?modelID=8583 allerlei opties, waarvan alleen optie 16 'factory installed' staat, vandaar mijn vraag...

Ga ook eens bij Baco kijken, die hebben geregeld ook 2e hands scopen staan en eventueel niet te dure en nieuwe probe's. Vindt je niets van je gading is zo'n bezoek altijd goed voor een middag gezellig struinen.
Als ik er heen ga voor zeg maar een enkele 555 of een 78xx kom ik toch altijd weer met een volle tas naar buiten:p

@Jochem, heb em nog maar net en moet zelf ook nog eens nader kijken wat er allemaal extra opzit.

[Bericht gewijzigd door chuckie op ]

Op 6 mei 2007 19:47:42 schreef Turbokeu:

Zo gaat dat nu meestal (zie o.a. mijn oordeel over HP hoger, door mijn job kom ik regelmatig defecte HP-toestellen buiten waarborg tegen).

Offtopic: enig idee waar ik replacement boards kan krijgen voor HP apparatuur die 'obsolete' is verklaard? Afgezien van intikken van part numbers (wat niet erg succesvol is) heb ik geen idee hoe ik daar aan kan komen.

Op 6 mei 2007 21:57:40 schreef chuckie:
Ga ook eens bij Baco kijken, die hebben geregeld ook 2e hands scopen staan en eventueel niet te dure en nieuwe probe's. Vindt je niets van je gading is zo'n bezoek altijd goed voor een middag gezellig struinen.
Als ik er heen ga voor zeg maar een enkele 555 of een 78xx kom ik toch altijd weer met een volle tas naar buiten:p

@Jochem, heb em nog maar net en moet zelf ook nog eens nader kijken wat er allemaal extra opzit.

Ergens ben ik wel blij dat ik niet in de buurt (130 km) van IJmuiden woon, mijn wederhelft ziet me al thuiskomen met de volle tassen ;)

Mocht je die Fluke kwijt willen en Jeroen wil 'm niet... :D

het lijken wel piraten hier :P

nu toch echt weer ontopic graag mensen ;)

maar welke multimeters liggen in mijn budget en zijn redelijk te noemen. dus niet top of the bill maar gewoon goed voor een hobbyist

tja ik zoek zelf dus een keithley 2000 of meer. Mag gewoon wat kosten, maar heb geen haast, maar zo'n ding heb je niet voor 200 euro. normaliter. Vind ik hem wel, koop ik hem nu, vind ik hem niet, koop ik hem niet en spaar ik door.

toch maar even terugkomen nog op het topic.

zijn er nog mensen met suggesties van goede meters rond 100 euro?