Wist even geen betere plaats om deze vragen te posten.
ik heb een budget van 50 - 100 euro voor een deftige multimeter (nieuw het liefste)
en 50 - 150 euro voor een degelijke osciloscoop ready to run dus alles erbij.
heb wel zitten orienteren maar wat is nou goed apparatuur?
mijn meter van 30 euro ben ik meer dan spuugzat!.
Voor 50-100 euro krijg je geen nieuwe 'deftige multimeter', en een deftige nieuwe scoop kun je voor dat bedrag al helemaal op je buik schrijven.
Tenzij je op marktplaats wilt snuffelen.
scoop mag 2de hands. en met deftig bedoel ik geen pro. maar wel gewoon een wat degelijkere multimeter dan die chinese zooi die je op internet al vind voor 17 euro waar mijn school 65 euro voor vroeg.
ik heb zelf al fluke meetpennen liggen. niet de minste. nieuwwaarde 80 euro inkoopsprijs voor het bedrijf waar ik stage liep
kwam deze tegen bij farnell
http://www.farnell.com/datasheets/81273.pdf
lijkt mij geen al te slechte? allicht stukken beter dan wat ik nu heb
heb nu dit rotzooi geval alleen ander merkje erop
http://www.eleshop.nl/va-my64-multimeter-p-128.html
[Bericht gewijzigd door veenie op ]
Gossen ... Da's zelfs een van de betere 
Autorange, 10nA (!), TRMS
Ze moeten alleen hun ontwerper eens ontslaan ... de meeste meters zijn echt spuuglelijk ( vooral de "groene" en "rode" serie ... juk )
[Bericht gewijzigd door Sine op ]
deze kost 109 euro incl btw bij farnell.
echter software KACHING nog meer dan het apparaat zelf!!! dan maar zonder of met demo software
het gaat trouwens om de extra variant de zwaarse uit die serie
als scoop zoek ik eigenlijk beetje dit model
hier heb ik altijd mee op school gewerkt vandaar. exact zelfde model hoeft niet maar wel beetje zelfde layout
Dat is een veel gebruikte, maar die zou ik niet nieuw aanschaffen, deze (of gelijkwaardige) staat regelmatig op marktplaats. Ah, de foto is van 2e hands 
klopt staan regelmatig 2de hands
hoef ook geen nieuwe.
multimeter wil ik wel nieuw.
de metrahit extra van gossenmetrawatt. in hoeverre is dit een goed kwalitatief apparaat?
en hoe goed zijn de specificaties wil er toch gauw 10 jaar mee verder met dit soort bedragen
Op 6 mei 2007 00:28:42 schreef veenie:
ik heb een budget van 50 - 100 euro voor een deftige multimeter (nieuw het liefste)
ik heb gewoon bij de timco (als je die kent) een multimeter gehaald voor 6 euro... werkt goed en als die kapot is of zo heb je weer een goede voor 6 euro 
ahum ik heb nu een multimeter van 30 euro.. die vervloek ik al!. metingen totaal niet nauwkeurig. ding weigert vaak.
ik heb liever gewoon een keer een goede.
deze multimeter kan nagenoeg niet eens stuk. alle ingangen zijn beveiligd of afgezekerd.
ding geeft zelf al waarschuwing als er iets niet goed is.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Ik heb een multimeter overgenomen van een vorige baas.
Dit zelfde ding zag ik onlangs (gisteren zelfs, meende ik) bij de Action liggen voor een euro of 6.
Normaal zou ik daar dan mijn twijfel meteen in zijn kwijt geraakt, maar omdat ik hier al enkele jaren tevreden mee werk, kan ik melden dat het geen geld is voor een acceptabele meter.
Maar ach... Meer dan 5V of 0V meet ik doorgaans niet. 
Daar komt bij dat ik ook zelfs de beste meters wel eens heb verFluked 
ik vind het belangrijk om gewoon 1x goed gereedschap te kopen dan 10x slecht.
ik irriteer me mateloos aan de tekort komingen van mijn meter.
geen capaciteit. geen auto range.
aan / uit schakelaar is gaar
ding meet spanningen in de lucht????
Tektronix 2213A, oscilloscope, 60MHz, dubbelstraals, twee maal tijdbasis (delayed), vertikale ingangen: 2mV-50V per div., schermafmeting: 100x80mm, goede geteste conditie.
gewicht:6,2kg
Dat bakje heb ik zelf ook ... al heb ik hem twee tientjes goedkoper gekocht.
Op 6 mei 2007 11:18:58 schreef roelke.nl:
Wat zou die metrahit kosten ?
ik vind de base voor 350 euro bij farnell
staat voor 109 euro op de site
???
1230706 is van een lichtere variant als ik het goed begrijp de informatie is onwijs onduidelijk over wat het nou precies is. deze kost 55 euro ex btw.
http://nl.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp?sku=1230703
dit is die van 91,94 ex btw.
ok vat hem al.. zullen wel weer acesoires zijn ofzo.. farnell is altijd ook zo lekker duidelijk :@ !!!
was ook weer te mooi om waar te zijn!
Op 6 mei 2007 12:06:46 schreef Sine:
[afbeelding][...]
*klik*Dat bakje heb ik zelf ook ... al heb ik hem twee tientjes goedkoper gekocht.
195 euro is mij toch even te duur voor een scope. zoek ook een beginner scope 60mhz is nogal over kill in dat geval
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Tja, maar dan heb je wel meteen een goeie, dat wil je toch?
Je kunt het ook treffen hoor, gewoon marktplaats in de gaten blijven houden. Ik heb een prima Philips 3260 gekocht voor 35 euro (geen probes). Is wel wat ouder, maar volstaat. De volgende wordt een storage scope, gezien de toepassingen waar ik hem meestal voor gebruik.
MR.James
En weer ... iets bijgeleerd
Op 6 mei 2007 10:51:45 schreef hansjuh:
[...]ik heb gewoon bij de timco (als je die kent) een multimeter gehaald voor 6 euro... werkt goed en als die kapot is of zo heb je weer een goede voor 6 euro
Werkt goed OP 50 HZ!! eens boven de 50 Hz kloppen de metingen niet meer.
welke modellen zijn er voor ca 100 euro voor een multimeter.
het liefst met een rs232 interface en datahold. leest wat prettiger af. en dan natuurlijk ook de functie min en max en average. vooral bij metingen van langere duur nogal prettig
of waar kan ik het beste kijken voor dit soort apparatuur?
MR.James
En weer ... iets bijgeleerd
Ik heb een Elix DMM3900. Naar mijn mening een vrij goede meter. Heeft iets van een 1000 frank gekost. Nu 25 € dus.
Er zit wel geen autorange op maar de metingen zijn vrij nauwkeurig.
TIP: Als scoop zou ik een digitale scoop nemen. Kost meer maar heeft ook meer functies. Als ik wil meten gebruik ik meer men digitale scoop dan men multimeter.
Op 6 mei 2007 12:29:37 schreef MR.James:
TIP: Als scoop zou ik een digitale scoop nemen. Kost meer maar heeft ook meer functies. Als ik wil meten gebruik ik meer men digitale scoop dan men multimeter.
Ook daarvoor geldt, neem een goede. Ik heb hier een instek scoopje staan en een 2ehands HP54501, en die HP is *stukken* prettiger qua bediening, ook al mist-ie net een paar features die wel op dat instek scoopje zitten (FFT, integreren).
Daarnaast willen de specs van 'n goedkoop digitaal scoopje nog wel eens erg 'berg-af, wind-mee' zijn.
scope zal ik over paar weken vooral op terugkomen als het geld er is om er een aan te schaffen.
multimeter wil ik me vast beetje op orienteren. die wil ik toch nieuw dus heb daar nog 4 weken de tijd voor maar ben wel benieuwd wat de betere modellen zijn in de multimeter wereld
van rond de 100 euro
wil zoiezo geen staand model
wil een portabel. ivm dat die ook mee moet naar school en dergelijke.
en multimeter wil ik nieuw liever niet 2de hands
Op 6 mei 2007 11:12:46 schreef veenie:
...
ding meet spanningen in de lucht????
Iedere multimeter meet spanningen in de lucht? Dat hoort zo.