In dit geval zou ik eerst kijken of je ergens een service manual kunt downloaden. Anders kun je 't sowieso wel vergeten.
het gaat om de high voltage unit.
deze schijnt aan vervanging toe te wezen.
dit haalt hij uit de service manual
[Bericht gewijzigd door veenie op ]
jongensenwetenschap
Mama look, -a-booboo
Op 29 mei 2007 23:48:48 schreef veenie:
het gaat om de high voltage unit.deze schijnt aan vervanging toe te wezen.
dit haalt hij uit de service manual
Da's dus op de buis na het duurste ding uit die scoop, en hoogstwaarschijnlijk moeilijk te vinden.
Tenzij je voldoende sloopmateriaal en ervaring hebt, wordt dat al heel lastig denk ik.
PS die kijkpijp is dus zwaar defect (als in geen licht), maar dat begrijp je zelf hoop ik ook al wel?
ben er al bang voor ja,,
een goede scoop vinden is nog lastig 2de hands...
2 scopes met een defect al..
echter de verkoper heeft het over versleten???, volgens mij doet dat onderdeel het of doet het niet.
verkoper weet er weinig vanaf, hoe kan ik het eventueel testen??? als die versleten of kapot is dan licht de buis volgens mij niet meer op?
[Bericht gewijzigd door veenie op ]
Is het een buizen scoop ofzo? Hoe kan een voeding anders verslijten? Hij werkt of hij werkt niet lijkt mij zo. Alleen mechanische onderdelen zoals een potmeter kunnen verslijten maar die moeten nog wel te vervangen zijn.
[Bericht gewijzigd door lemming_nl op ]
dat lijkt mij dus ook maar de verkoper heeft er geen kaas van gegeten. die weet er helemaal niets vanaf. iemand heeft het tegen hem gezegd.
maar de high voltage unit is naar mijn weten de flyback trafo voor de buis of heb ik dit fout?
http://www.ko4bb.com/ham_radio/Manuals/Tektronix%20-%202440/
hier staan alle manuals van de 2440.
Als het ding niet in orde is wil je er als beginnende hobby bob niet aan beginnen !
Die krengen zijn een hel om te servicen, en zeker in het voedings gedeelte zit je met spannende onderdelen.
De flyback is bijvoorbeeld al een moeilijke.
ok de high voltage unit is dus defect. deze scoop gaat niet door.
zo heb je er 2,, en zo heb je niets ...
als iemand nog wat heeft staan let me know 
er is vanacht een TDS350 weg gegaan voor 150 euro volgens mij vanuit de VS of A
check ebay eens!
voor hameg en oude teks vragen ze een vermogen, voor TDS'jes valt het wel meej en die zijn zeker niet slecht...
nadeel van ebay is dat je het apparaat niet kan zien en testen voor je het koopt.
een dynatek 8200? ziet er voor mij nogal uit als een scope met weinig functies?
Switching Power
Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP
Op 19 mei 2007 19:20:28 schreef veenie:
ik kan aan fluke meters komen de 15b en 17brespectievelijk 50,25 voor de 15b en 68,20 voor de 17b.
lijkt mij zeer nette prijzen zit nog te wachten op eventueel meer modellen bij deze aanbieder www.samenkopen.net
Goeie tip, een simpele en goedkope Fluke dat zie je hier niet zo snel in europa, die ga ik ook maar eens kopen.
Mijn Tek 2232 heb ik van stage gechocht voor E200,- helemaal werkend met probes en manual, dus zoek ook eens op de wat onbekende plekken, misschien hebben ze op school wel wat staan wat je mag hebben.
Op 30 mei 2007 22:46:06 schreef veenie:
nadeel van ebay is dat je het apparaat niet kan zien en testen voor je het koopt.een dynatek 8200? ziet er voor mij nogal uit als een scope met weinig functies?
Single timebase 30MHz doosje ...
Voor de beginnende hobbyert prima, van die tek had je waarschijnlijk meer dan de helft niet kunnen gebruiken
Op 30 mei 2007 10:01:09 schreef veenie:
wat zijn kenmerken van een versleten high voltage unit ?? flikkerende buis? buis die niet op licht?
Versleten HV unit klinkt wat gek, de man zal denken dat het om een buis gaat ofzo.
Als de scoop nog licht geeft, is de HV unit nog in orde, anders niet.
Het kan ook nog dat de hoogspanning staat te sproeien, dat is soms nog wel op te lossen.
Dan is het klaar.
Jammer, als je op een of andere manier een 2 kV zou kunnen genereren heb je er een leujk scoopje aan voor weinig.
Ik heb ooit wel eens een omvormertje in elkaar gedraaid van een printtrafootje 2 x 6V/230 op een MOSFET oscillator, en een Cockroft-Walton vermenigvuldiger erachteraan.
Dat was voor 1 kV, maar met dapper doorborduren met diodes en C-tjes kom je ook wel aan de 2 tot 2.5 kV voor die buis.
hmm, leef graag nog langer 
heb al een mailtje rond gestuurd naar wat contacten of ze nog aan een high voltage unit kunnen komen voor een leuk prijsje dus hier hangt het nog even vanaf.
heb ook nog een andere scoop op het oog
tektronix 455 scope. 50mhz 2ch
vraagprijs 165, verkoper wilt eigenlijk niet lager gaan dan 145.
is dit een nette prijs? verkoper zegt dat die in 100% goede staat is.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ik vind het veel geld voor zo'n ding. Vergelijkbare scopes moeten voor <100 te vinden zijn. (Tenzij ik iets over het hoofd zie, maar het ziet eruit als een wat oudere scope met wat extra functionaliteit zoals delayed timebase.)
Blijf kijken, er komt vast wel weer een leuk aanbiedinkje langs op marktplaats!
[Bericht gewijzigd door Jochem op ]
Op 31 mei 2007 14:09:15 schreef Jochem_S:
Ik vind het veel geld voor zo'n ding.

Je betaalt ook voor de reputatie van tek. En natuurlijk kun je een hameg of philips-scoopje voor minder vinden.