De koelkast slaat gewoon regelmatig af en aan. Vorig jaar heb ook al het condens/luchtgaatje doorgeprikt en schoongemaakt. Ik heb nog eens goed naar de rubbers gekeken
en een hoek is min of meer kapot. Daar moet gewoon veel lucht naar binnen komen denk ik. Het systeempje om het overtollige condens af te voeren is hier niet op berekent en denk dat er dan vrij snel ijsvorming optreedt.
De koelkast is nu 18 jaren oud. Was het deurrubber nu niet zo duur geweest dan had ik het nog wel even aangezien.
Ik zou er natuurlijk ook kunnen proberen om het rubberen
hoekje te vervangen met rest-stuk deurrubber. Wie weet.
Aan de andere kant een nieuwe of tweede hands koelkast is wel betaalbaar en, inderdaad, wellicht zuiniger.
HBontekoe
iets zonder duidelijke functie is vaak meer waard als iets nuttigs...
ik denk dat na 18 jaar trouwe dienst een nieuwe klasse A koelkast je erg gaat bevallen ook in zuinigheid.. we hebben hier nu drie jaar een zuinige staan en hij betaalt zichzelf terug.. zo'n verschil is er in het verbruik..
Inderdaad, zo'n oude kast kan makkelijk 5x zoveel energie verbruiken als een nieuwe A-klasse.
De aanschafprijs heb je dan al na enkele jaren terugverdiend.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 7 augustus 2006 14:45:11 schreef Zoefje:
Gaat het over computersoftware gaat het topic dicht en worden ze doorverwezen naar tweakers omdat er geen link met electronica inzit maar over rubbers mag wel? Sorry, ik kan dit niet meer volgen hoor.....![]()
Tja, ik moet je toch wel gelijk geven.
Gaat het over een computerprobleem, mag het topic open blijven als het hardware gerelateerd is. Zodra blijkt dat het een kwestie van drivers/software is gaat het slot erop en wordt er doorverwezen naar Tweakers (mijns inziens terecht overigens!)
Gaat het over een koelkast, dan lijkt mij dat het topic open mag blijven als het over het start-relais of de compressor ofzo gaat. Blijkt het probleem te zitten in kapotte rubbers, verstopte gaatjes of kapotte opvangbakjes, waarom dan hier geen slotje en doorverwijzen naar het witgoedforum op klusidee.nl? Omdat er een stekker aan zit? Zit bij een computer ook, toch?
Maargoed, ik ben geen moderator, dus blijft het topic gewoon open. Ik wilde alleen even Zoefje steunen in zijn standpunt.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 9 mei 2007 19:32:59 schreef Henry S.:
Heb je mijn quote ook gelezen?
Deze?
Op 7 augustus 2006 19:39:50 schreef Henry S.:
[...]
Je wil niet weten hoevaak een wit/bruingoed monteur deurrubbers moet vervangen...
En daarom is er een link met elektronica? Je wilt niet weten hoe vaak computermonteurs drivers moeten herstellen... 
Maargoed, het was geenszins mijn bedoeling een discussie over moderatie aan te gaan, das jullie taak. Ik wilde alleen Zoefje even laten weten dat ik zijn standpunt zo gek niet vind.
Op 9 mei 2007 19:48:20 schreef shiptronic:
bij de aldi klasse A, nog geen 200 € inckl verwijderings bijdrage en 3 jaar garantie
Klinkt niet gek, ik zie 'm alleen niet in de folder?