elektron_
beetje gek
Gevoeligheid wordt normaal ook geregeld met de PIC, die geeft een signaal via GAIN.
En en je hebt de PIC nooit per ongelukt er omgedraaid in gezet ?
Heeft die PIC een Velleman plakkertje ?
Zo ja, kan je de pic zelf terug sturen dan krijg je misschien een andere ?
En anders wordt dit je volgende uitdaging: Schrijf zelf je programma
Andere optie, de pic vervangen door een toggle flip flop,
die houd dan de toestand vast.
Maar de pinnen kloppen niet , dus die moet je dan in lucht hangen.
[Bericht gewijzigd door elektron_ op ]
nee, zeker weten dat hij goed zit en gezeten heeft.
1 keer er in gedaan en toen express op gelet.
Ik denk dat ik morgen even bij dil langs ga. De PIC's hebben geen plakkertje.
Zelf een programma schrijven is nog een beetje hoog gegrepen nog. Nu ben ik bezig met C op school(1e jaars elektro HBO)
Misschien een domme vraag maar waarom zitten al die opamps er eigenlijk in? De microfoon versterken? Ik snap niet waarom die gain terugkoppeling er in zit. Want als die hoog is gaat de stroom alsnog naar de GND.
haha ja maar ik zit nog steeds met de gevoeligheid als ik die flipflop heb. Nou kan ik wel isolatie om het microfoontje doen maar dat had ik zelf ook nog kunnen maken denk ik.
Ik ga nu slapen, morgen weer vroeg. Bedankt voor de hulp.
[Bericht gewijzigd door MrPhill op ]
elektron_
beetje gek
De 1ste versterking met filter (gesprekken mogen geen klap
veroorzaken.
De 2de versterker met gelijkgerichte uitgang ( diodes)
De 3de comparator met puls verbreder ( C1 )
De GAIN terug koppeling regelt de eerste versterker in 2 standen via T1, maar ik weet ook niet wanneer de PIC dit doet.
[Bericht gewijzigd door elektron_ op ]
Ik heb nu ook even deze kit gemaakt voor het gemak.. Maar het stomme is.. Als ik de adapter inschakel gaat het Clap ledje meteen branden.. En wat ik ook klap of schakel met toggle/puls en 1/2.. Er veranderd niets, hij schakelt niets, LED gaat niet uit..
De voedingsadapter die er nu voor staat (tijdelijk) Is 12VDC 1,5Ah, Voor zover gevonden geen kortsluiting.. Helaas wel een 60% Lood tin moeten gebruiken en alles zit op zn plek.. De weerstanden lijken allemaal in orde al geeft de 0 Ohm 0,6 aan 
Iemand een ideetje?
Ik kan overigens geen PIC programmeren dus ook geen idee hoe ik dat moet uitlezen.. Misschien is dat het probleem?