Op 6 juni 2007 18:19:12 schreef shiptronic:
[...]

ha ha ha , dit wou ik ook net neer zetten , maar dan :
kan afgehaald worden als de Rigol binnen is :)

inderdaad, je moet er iets mee doen hé. kan er wss nog iemand met plezieren ;). scoop is echt nog tip top in orde hoor :D

Op 6 juni 2007 19:25:59 schreef williewortel:
[...]
Dat heb ik met m'n Dynapech 8120 ok es gedaan, best grappig.
Jammer dat de bandbreedte van die Z input niet zo groot is, daardoor
weinig contrast

Hm, kan die Rigol dat ook? Dan zet ik hem gewoon in de huiskamer, heb ik inderdaad die TV niet meer nodig. :)

En @iedereen die z'n oude scoop te koop zet: die analoge van mij gaat echt niet weg! (levert misschien ook niet op wat die van jullie nog opleveren, maar toch)

Op 6 juni 2007 19:33:24 schreef Jochem_S:
[...]
Hm, kan die Rigol dat ook? Dan zet ik hem gewoon in de huiskamer, heb ik inderdaad die TV niet meer nodig. :)

En @iedereen die z'n oude scoop te koop zet: die analoge van mij gaat echt niet weg! (levert misschien ook niet op wat die van jullie nog opleveren, maar toch)

stel je er niet teveel van voor.
Mijn analoge dynapech hou ik ook, die Rigol heeft geen analoge optie.
Analoog heeft soms zijn voordelen.

neen, de rigol heeft geen Z-ingang. Heb je bij normaal gebruik ook zelden tot niet nodig ;)

heb ook nog getwijfeld om mn analoge te houden... mss doe ik dat nog wel ;), tis een hameg 303-4, 30MHz..

Op 6 juni 2007 19:45:24 schreef xbake:
neen, de rigol heeft geen Z-ingang.

Nee, I know, geintje ivm mijn TV-aanschaf perikelen... ;)

Ik wou dat Jeroen es terug kwam van de Bahama's... Nog geen antwoord van hem

Op 6 juni 2007 15:26:22 schreef WilToyo:
Volgens mij zit Jeroen echt op de Bahama's met onze centen. Dit is de laatste keer dat hij heeft gereageerd. :(

Onrustig? Jullie hebben toch waarschijnlijk een gehandtekend bewijs gekregen dat er tegen die betaling zo'n scoop geleverd wordt? Dan is er toch geen probleem.
Normaal is er geen probleem, maar je hebt dat nodig als er iets met Jeroen gebeurd (no offense! maar kan altijd) dat de deal door iemand anders verder gezet wordt.

- - big bang - -

Onrustig, nee hoor was meer een reactie op Jeroen's laatste post

Istie weer :)

ja, ik heb een drukke baan, en ben tot en met zaterdagnacht alleen in de mogelijkheid om na 21.00 te internetten.

zit nu in't veld zeg maar.

Ik zal later deze avond iedereen een mail sturen die nog mee wilt doen.

Actie is nu gesloten

Dit de reactie die ik kreeg op de software en case.

let me know:

De Ultrascope Software (oftewel de Software Key) kun je bestellen als UltraScope 1000 en kost normaal EUR 99 excl. BTW.
Voor jullie heb ik ook hier een speciale prijs gemaakt van EUR 75 incl. BTW! (inclusief CD desgewenst)
LET OP: de Software Key is aan één scope gekoppeld. Het werkt dus niet i.c.m. een andere scope van hetzelfde type.
Wel kun je de software op zoveel PC's installeren als je wilt. Ook kun je meerdere key's op één PC gebruiken, mits je ze weet natuurlijk.

De schoudertas is van uitzonderlijke kwaliteit en ziet er perfect uit. Deze kun je bestellen als als Instrument Bag en kost normaal EUR 99 excl. BTW.
Ook hiervoor heb ik voor jullie een speciale prijs gemaakt van EUR 75 incl. BTW! Wel mee bestellen met de scope s.v.p. Ik heb er slechts enkele op voorraad en als jullie allemaal een tas willen moet ik er bij bestellen.

De definitieve deelnemerslijst tot nu toe:

1 Jeroen Boere
2 Wiltoyo
3 Xbake
4 Jouke
5 Shiptronic
6 WillieWortel
7 Madwizard
8 Droid
9 Mitchell S
10 Erwin
11 RigoReus
12 X10
13 Paul
14 Aart
15 Jochem_S
16 Marter

correct me if iam wrong :)

[Bericht gewijzigd door Jeroen Boere op ]

Op 6 juni 2007 21:15:26 schreef Jeroen Boere:
De Ultrascope Software (oftewel de Software Key) kun je bestellen als UltraScope 1000 en kost normaal EUR 99 excl. BTW.
Voor jullie heb ik ook hier een speciale prijs gemaakt van EUR 75 incl. BTW! (inclusief CD desgewenst)

wtf?
En is dat dezelfde software die ook downloadbaar is? en daar is dus waarschijnlijk ook die key bij nodig?

Anders zou ik toch wel graag iets van een handleiding of screenshots zien van wat ik voor die 75 euro krijg.

De downloadbare software stelt in ieder geval erg weinig voor.

ben toch ook even niet mee.. wat is het verschil tussen de Scopesoftware 1000 op cd en die downloadbare ? (ps, ik moet geen cdrom hebben, noch een tas, dan wordt het me terug te duur ;))

Op 6 juni 2007 21:15:26 schreef Jeroen Boere:
Istie weer :)

ja, ik heb een drukke baan, en ben tot en met zaterdagnacht alleen in de mogelijkheid om na 21.00 te internetten.

zit nu in't veld zeg maar.

Ik zal later deze avond iedereen een mail sturen die nog mee wilt doen.

Actie is nu gesloten

Dit de reactie die ik kreeg op de software en case.

let me know:

[...]

De definitieve deelnemerslijst tot nu toe:

1 Jeroen Boere
2 Wiltoyo
3 Xbake
4 Jouke
5 Shiptronic
6 WillieWortel
7 Madwizard
8 Droid
9 Mitchell S
10 Erwin
11 RigoReus
12 X10
13 Paul
14 Aart
15 Jochem_S
16 Marter

correct me if iam wrong :)

You've got mail (& money)

Op 6 juni 2007 19:11:51 schreef alex278:
[...]

Ik heb me in '99 laten vertellen, dat je met de duurdere agilents ook TV kon kijken op je scoop. :D

klopt. plug een tv tuner kaart in en vooruit met de geit.
als je dan de achtergrond van de scope diesplay op transparent zet is het helemaal cool

ik wil ook wel heel geeg duidelijkheid over de software, die 75 € vind ik wel wat hoog, maar idd, de meer waarde/verschil word me even niet duidelijk.

als functies zoals bussignalen en dergelijke veel meer opties geef, heb ik daar wel belang bij, maar als het later erbij wil hebben kost dat me €100,--

ik heb al betaald , tot waneer kan ik beslissen voor de software, die tas scheelt me niet.

ik wil best wel de software erbij, maar de vraag blijft wat koop ik eigenlijk? als het idd de software is die je kunt downloaden vind ik het veel geld voor alleen een CD, en waarvoor is dan die software KEY.

Jeroen kun je hier duidelijkheid over geven? of kan dat later worden bijbesteld nog steeds voor die prijs allen voor degenen die aan deze actie hebben deel genomen (namen zijn bij hun bekend).

Vind het nu snel beslissen zonder duidelijkheid nu jammer zeker nu de voor zaterdag niet meer kunt posten.

dus tot waneer kunnen we beslissen voor de software?

en sorry hoor, maar de prijs was voor 5 , het zijn er nu al 16, ikzag een mail dus dat word minimaal 17, drie er bij en het is 20. IPV 5

dat is 4x zoveel , daar mag toch wel wat tegen overstaan?
(ja ik weet het wil altijd het onderste uit de kan, vertegenwoordiges vinden mij ook nooit leuk, verkopen wel wat maar lopen meestal chagerijig weg)

@Jeroen, dit is niet tegen jouw gericht, maar meer van de menser van *******

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op ]

Op 6 juni 2007 22:10:32 schreef free_electron:
[...]

klopt. plug een tv tuner kaart in en vooruit met de geit.
als je dan de achtergrond van de scope diesplay op transparent zet is het helemaal cool

:( FREE waar staat dat? je zit mensen lekker te maken met dingen die er niet opzitten of niet kunnen.

jij hebt met zo'n dure angenent zitten spelen dit is een lowbudged, uitgekleede verzie, ben bang dat je voor sommigen en iets te positief getekend beeld geeft.

AlLA, mocht dit toch zo zijn dat je wel ,met zo'n rigol hebt zitten spelen dan heb je meer info als ons, waar vinden wij die info.

Kun je mischien ook meer duidelijkheid geven over die software?

dus het verschil tussen de download verzie en die op de CD staan waar een software key voor nodig is.

ben nu toch wel er benieuwd

(is de sofware van de angilent ook in de Rigol te proppen?, en zo alle functies van een hightec te krijgen?)

Heb even zitten zoeken bij agilent dso3000 (grote broer van onze rigol)

Daar wordt sinds april de software "scope connect" standaard meegeleverd, deze software lijkt als 2 druppels water op ultrascope
http://vinaonline.vn/index.php?option=com_content&task=view&id…

Misschien weet free of rigol 100% compatible is?

Is er zelf wat uit de rs232 te krijgen? eenvoudig protocol? Ikzelf ben voornamelijk geinteresseerd om de statelists (hexdumps) van de analyzer te kunnen bewerken op de PC.

volgens mij moet het programma op de website (ultrascope for DS1000 series) perfect werken met elke scoop, en dat via usb (aangezien er drivers geïnstalleerd zijn). Meer dan is een scoopbeeldje binnenvragen moet ik ook niet, das gewoon handig voor in een verslag/thesis te plakken ;)

waarvoor die sleutel dan dient is mij 1 groot raadsel ;)

Op 6 juni 2007 22:54:41 schreef droid:
Misschien weet free of rigol 100% compatible is?

Is er zelf wat uit de rs232 te krijgen? eenvoudig protocol? Ikzelf ben voornamelijk geinteresseerd om de statelists (hexdumps) van de analyzer te kunnen bewerken op de PC.

Het instek-scoopje wat ik hier heb staan gebruikt een protocol wat *heel* erg lijkt qua vocabulaire, opzet van de grammatica etc. op wat HP-scoopjes doen. Besturing lukt prima, maar ik heb 'm alleen nooit zover gekregen dat-ie ook scooptraces overstuurd (dat kan-ie wel, want de meegeleverde software heeft er geen moeite mee). 'meeluisteren' op de RS-232 kabel met een andere PC gaf aan dat ik niets fout leek te doen; typisch een geval van verkeerde timing, of een ongedocumenteerd extra commando blijkbaar.

RS232-bus op dat ding is trouwens erg basic uitgevoerd: TX , RX en massa.

Op 6 juni 2007 22:34:12 schreef shiptronic:
[...]

:( FREE waar staat dat? je zit mensen lekker te maken met dingen die er niet opzitten of niet kunnen.

je hebt mijn antwoord niet goed gelezen. tstaat er duidelijk in dat het als reactie was op de AGILENT scoops ( niet op de rigol ) uit 1999 . dat waren de eerste die interne een Pc hadden. je kon zelfs door middel van een microfoontje commandos 'spreken' in plaats van aan knopjes te draaien.

die scopeconnect lijkt als 2 druppels water op de igol software simpelweg omdat het uit de zelfde fabriek komt

waarvoor die usb key dient weet ik ook niet ... ik kan me niet herinneren dat er bij het demotoestel wat ik had zoiets bij zat.
normaal zit er bij de scoop een cd met de normale connectiesoftwar.e ik denk dat die key voor een full-blown versie van het programma zal zijn.

je kan stomweg een memory stick in de rigol pluggen en daar je captures op saven als bitmap of allerhande andere formaten ( ik geloof zelfs een excel file met de datapunten ierin )

en anders is er de rs232 poort.
de commandset voor de scoop is standaard SCPI (skippy ofte Standard Commandset for Programmable Intstruments). met andere woorden je kan daar in 123 mee uit de voeten.
als je de programmers manual van een van de Agilent scoops ( de 1000 reeks ) download bij Agilent ben je zo vertrokken.

bijvoorbeeld :CONF:VERT:CHANA 100mV
of :TRIGGER:INT

al die commandos zijn leesbare ascii tekst. ditto om waveforms over te halen.

@alex

stuur eens de volgende commandos voor je een transfer doet

*EOI 1
*EOT 0
*CLR

ook de command termination kan anders zijn, de meeste SCPI machines weten niet want een 'line feed' is. ...
dus alleen commandos termineren met een CR ! ( 13 )

Op 6 juni 2007 23:46:35 schreef free_electron:
[...]

je hebt mijn antwoord niet goed gelezen. tstaat er duidelijk in dat het als reactie was op de AGILENT scoops ( niet op de rigol ) uit 1999 . dat waren de eerste die interne een Pc hadden. je kon zelfs door middel van een microfoontje commandos 'spreken' in plaats van aan knopjes te draaien.

Overigens, voor de rechtgeaarde linux-adept die ik toen was, werd 't me wel even groen voor de ogen om 'n scoop te zien die opstartte met een windows-opstartscherm :o

@alex

stuur eens de volgende commandos voor je een transfer doet

*EOI 1
*EOT 0
*CLR

ook de command termination kan anders zijn, de meeste SCPI machines weten niet want een 'line feed' is. ...
dus alleen commandos termineren met een CR ! ( 13 )

<bookmarkt> Dank! Ga ik binnenkort eens proberen! Ik had destijds al het nodige zitten experimenteren met verschillende transmissieparameters, en ik kwam er niet uit. Is waarschijnlijk iets heel sufs.

of toch de key?

we hebben alleen maar kunnen testen zonder de scoop, programma zegt geen verbinding met USB divice.

straks maakt hij wel verbinding met de scoop, en gezien de key bij de scoop hoord, haald daar straks het SN nummer op , kontroleerd dit met de sofware en zegt " vul hier de Key in"

ik zou hier toch graag duidelijkheid over willen

als het alleen om een full blown verzie gaat, wat mis ik dan dat de moeite waard kan zijn voor die 99 €

verder berijp ik uit de software dat je met rs232 wel de scoop op je PC kunt bedienen je kunt dus ook geautomatiseerde procesen (of een PIC) de scoop laten bedienen en actie laten onder nemen,maar geen beelden kunt bekijken CQ opslaan, met de USB gaat dat wel.
kun je via de rs232 ook meet waarden opvragen zoals frequentie, Dutycycle, van een signaal?

het schrijven naar een USB stick kan rechtstreeks via de scoop? als de stick in de scoop past, heb je dus een female aansluiting op de scope , uitgangen van en laptop zijn ook female (daar past de stick toch ook zo in), als ik dus de usb van de laptop aan de usb van de scoop wil hangen moet ik dus een kabel hebben met aan beide zeiden een male connector, ik heb die nog nooit gezien?

Het lijkt in de handleiding als of je ook een printer aan die USB kan hangen , maar hoe instaleer je dat dan?iedere printer heeft toch zijn eigen software , of is er nog een (standaard) vast protocol, dat met iedere printer werkt.
met een paralele poort kan ik me dat nog voorstellen maar met usb, (heeft het soms iets te maken met wat ik wel eens lees; dat een printer postscript ondersteund?)

@alex, kan dat soms met een KEY te maken hebben?

Op 7 juni 2007 02:48:34 schreef shiptronic:
of toch de key?
...
ik zou hier toch graag duidelijkheid over willen

Ik ook, door het verhaal van f-e vertrouw ik er wel op dat er in ieder geval wat mogelijk is zonder key, die ga ik dus voorlopig niet bestellen voordat ik een en ander uitgeprobeerd heb. Het is ook niet duidelijk of het een om een usbkey (stick) gaat, Jeroen schreef:

LET OP: de Software Key is aan één scope gekoppeld.

Ik vermoed dat je de software moet registreren met het serienummer van de scope, en je een daarbij behorende code krijgt.

als ik dus de usb van de laptop aan de usb van de scoop wil hangen moet ik dus een kabel hebben met aan beide zeiden een male connector, ik heb die nog nooit gezien?

Dat bestaat wel, maar is hier niet de bedoeling, de scope heeft 2 USB contacten, voorop kun je een memorystick plaatsen, achterkant voor verbinding met de PC.
16. Standard interface: USB Device, RS-232, USB Host, to support USB disk and USB printer

Agilent levert de software (scope connect) dus wel standaard gratis mee. Rigol mag hier wat mijbetreft een voorbeeld aan nemen. Je voelt je toch knap belazerd als je een huis koopt, en je de sleutels om erin te komen achteraf nog even moet bijbetalen.

In scope-connect zie ik wel (in de help-index) iets over een license code die je in 4 code-vakken moet invoeren.

hmm ik vind het wel hanidg: je hoeft niet de scope op te bergen, maar alleen de sleutel eruit te halen....

lijkt mij erg nuttig. Je wilt niet weten oe vaak scopes gejat worden, vooral op scholen. als ik een TDS210 of 220 zie staan is altijd mijn vermoeden dat hij gejat is.

Hm, die software key is wel een nadeel. Als Jeroen daar meer duidelijkheid over kan krijgen: graag.

@F_E: kun jij iets vertellen over die HEX-weergave? Namelijk wat hij nou precies weergeeft: HEX representatie van een aantal parallele kanalen, of bijvoorbeeld ook een seriele representatie van 1 kanaal, zodat je SPI (of misschien zelfs I2C) gemakkelijk kan debuggen.

Ehhh. Ik dacht dat deze actie via "samenkopen.net" liep, daar zag ik hem ook. Heb de laatste dagen geprobeerd daar bepaalde knoppen te vinden die ik eerst niet kon vinden. Ik denk nu dat ik weet waar ze zitten, en denk nu dat ik kan aflezen dat DAAR nog niemand heeft ingeschreven....

Kortom, kan ik nog meedoen? Ik wil de 40MHz, met LA. Kennelijk weten anderen hier een rekeningnummer, dus ik ga de thread verder rustig uitlezen, dan moet dat ook komen. Als het echt niet meer lukt, dan stuur je het geld maar weer terug..... Afgesproken?