Ik heb een mooie Philips PM2519 multimeter gekregen. Helaas was er geen manual bij. Ik dacht deze even van internet te plukken maar dat viel tegen.
Heeft iemand er toevallig een liggen?

Service manual? die heb ik hier :)

Papier of PDF?

Ik ben vooral geinteresseerd in de dikke stekker bij de adress dipswitches achterop en de probe connector voorop.

PDF, Bedoel je de GIB aansluiting? de probe is niet moeilijk enkel de stekker die er in past wel. Zover ik weet is die niet makkelijk te krijgen. Al heb ik nog niet erg gezocht..

Ik neem aan dat die probe voor een temperatuursensor bedoeld is. Die connector is toch gewoon een 8 polig DIN? De connector achterop lijkt wel een antieke printerconnector in het klein. Ik ben erg beniewd wat ik daarmee kan doen.

Anders ga ik wel even hier in Eindhoven bij de industrieveiling kijken. Die hadden een pallet vol van die meters. Dan zullen de kabels/probes er misschien ook nog wel bij liggen.

Ik heb geprobeert er een 8 polig DIN er in te krijgen maar dat lukte niet. Die antieke print connector is de GIB poort daar moet je ook nog een GIB kaart voor in je pc bij hebben + software. De service manual gaat zodadelijk richting je mail.

Maar een pallet vol? daar heb ik wel oren naar :)

Nog een tip: Pas op met oude Philips meetinstrumenten, het kunststof is vaak erg bros geworden ... Dat merk je goed bij demontage.

Met fluwelen handschoentjes werken indedaad ;) vooral die met een bruin front de witte hebben daar geen last van maar die zijn dan alweer wat jonger.

Op 12 juni 2007 17:55:34 schreef alrik:
Ik heb geprobeert er een 8 polig DIN er in te krijgen maar dat lukte niet. Die antieke print connector is de GIB poort daar moet je ook nog een GIB kaart voor in je pc bij hebben + software. De service manual gaat zodadelijk richting je mail.

Bedankt voor de manual.
De mijne is met een bruin front maar nog tiptop in orde.

Wat ze moeten kosten weet ik niet maar bij de industrieveiling kunnen de prijzen wel eens een enkel keertje tegenvallen voor de gemiddelde hobbiebob.
Ik repareer daar nogal eens wat. Voor deze meter heb ik een oven gerepareerd (1 draadje vastzetten) en een heftruck (ook 1 draad die loshing). Tien minuten werk dus, en niet eens echt voor om hoeven rijden. Voor die miniklusjes schrijf ik geen faktuur maar neem ik altijd gewoon wat leuks mee.

Hij had ook nog dezelfde soort meter maar dan voor "digitale dingen". Wat ik daarmee moest wist ik zo snel niet dus die heb ik laten liggen. Ze zagen er vast duurder uit (meer knopjes).

Je kunt ze bellen:
http://www.iveindhoven.nl/

Op 12 juni 2007 21:12:36 schreef GJ_:
[...]
Bedankt voor de manual.
De mijne is met een bruin front maar nog tiptop in orde.

Wat ze moeten kosten weet ik niet maar bij de industrieveiling kunnen de prijzen wel eens een enkel keertje tegenvallen voor de gemiddelde hobbiebob.
Ik repareer daar nogal eens wat. Voor deze meter heb ik een oven gerepareerd (1 draadje vastzetten) en een heftruck (ook 1 draad die loshing). Tien minuten werk dus, en niet eens echt voor om hoeven rijden. Voor die miniklusjes schrijf ik geen faktuur maar neem ik altijd gewoon wat leuks mee.

Hij had ook nog dezelfde soort meter maar dan voor "digitale dingen". Wat ik daarmee moest wist ik zo snel niet dus die heb ik laten liggen. Ze zagen er vast duurder uit (meer knopjes).

Je kunt ze bellen:
http://www.iveindhoven.nl/

Mooie link iveindhoven!! interressant.

Had ze vanmiddag even gebelt maar ze wilden niks voor me doen. Was te klein spul en hij had het nog niet uitgezocht
jammer

Op 12 juni 2007 17:55:34 schreef alrik:

wil je mij die manual ook doorsturen heb er ook een gekregen maar snap sommige functies niet alvast bedankt

Op 12 juli 2007 20:10:05 schreef JK:
[...]
heb er ook een gekregen maar snap sommige functies niet alvast bedankt

Waarom krijg iedereen er eentje? ;)

Het is enkel een Service manual qwa uitleg heb je daar niks aan. Maar wat snap je niet?

Misschien lastig, maar ik heb onlangs ook een PM2519 bemachtigd, zonder manual. De basisfuncties zijn mij natuurlijk wel duidelijk. Graag zou ik die info ook hebben.

UPDATE : Inmiddels heb ik het servicemanual via P2P bemachtigd.

[Bericht gewijzigd door esgigt op (17%)]

Hier is de operating manual voor de PM2519 te downloaden:

http://www.eserviceinfo.com/