Op 13 juni 2007 18:42:09 schreef (Z)weetvoetje:
Loop er met een wijde boog omheen.

Helemaal mee eens: BAGGER.

Dit> http://www.radiointel.com/reviews.htm is wel een aardige site met reviews van budget tot wat betere ontvangertjes...

Nou zeg!
Jullie zitten allemaal wel te schelden zeg.
Je hebt het hier over allemaal goedkoop spul.
Die ALDI ontvanger heb ik ook,
en het GAMMA ontvangertje intussen ook.( 2 zelfs!)
Ik vind de ontvangertjes niet slecht!
Ik bedoel, wat wil je nou voor zo'n prijs?
Ontvangertjes doen het bij mij echt wel leuk hoor!
Maar wat ijs je van zo'n ding?

De draad er niet direct aan verbonden maar omheen gewikkeld,
Ik heb zo toch piraatjes gehoord.

Tis geen . . . . . nee natuurlijk niet!

Rob007.

Op 14 juni 2007 17:11:54 schreef rob007:
Ik bedoel, wat wil je nou voor zo'n prijs?
Ontvangertjes doen het bij mij echt wel leuk hoor!
Maar wat ijs je van zo'n ding?

Nou ik had toch gehoopt toch minstens de allersterkste MG/KG piraatjes te kunnen ontvangen. Daarnaast valt het me toch een beetje tegen tegen dat ie op KG slechts van 5.8 tot 18 Mhz loopt. Op FM doet ie het prima trouwens.

Hoe doet de Gamma het ten opzichte van de Lidl ?

IDD rob het is geen ...., die krijg je ook niet voor 6 Euro, tenminste ik ben er nog geen tegen gekomen, tja ik heet dan ook geen Westcoast zoals toen met die SK010 :'(
Nou ja voor die 6 euro heb je altijd nog een freq teller voor een betere (zelfbouw) analoge ontvanger.
Ik kan het daar niet voor bouwen en zeker niet zo klein.

@ qrp_man

Nou ik had toch gehoopt toch minstens de allersterkste MG/KG piraatjes te kunnen ontvangen.

Tttsss kan je je zelf niet eens ontvangen, ik zou hem terug brengen of ritueel vernietigen, de zender er rechtstreeks op dat zal hem leren ;)

Voor het beste resultaat met mijn gamma ontvanger, koppel ik de telescoop antenne heel licht met de draad antenne (ook voor de MG), afstand afhankelijk van de sterkte van het te ontvangen station, 0 tot 5 cm

Op de site http://www.radiointel.com/reviews.htm daar staat een soort gelijke op als die hier op de plaatjes staan: de jWin JX-M14 komt uit china net zoals de rest

[Bericht gewijzigd door jan w op ]

Ik ztel me zo voor dat je eigenlijk op zoek bent naar een communicatie ontvanger.
Als je daar niet te veel geld aan wilt uitgeven, kun je beter voor een tweedehandsje kijken.
Al die leuke goedkope ontvangertjes al dan niet uitgerust met BFO zijn welicht prima voor omroep maar niet echt geschikt voor ontvangst van enkelzijband, CW en digitale prut.

Je zult het toch met me eens zijn dat de afstemming bij dat aldi-ding echt tenenkrommend slecht geregeld is. Je bent altijd super lang bezig voordat je op de gewenste frequentie zit.

Als ik met een paar onderdeeltjes een rechtuitontvanger maak die tien keer beter presteerd dan dit ding, dan vind ik toch dat de ontwerpers iets fout hebben gedaan door er zo'n fancy digitale afstemming op te zetten. Ik vind dat het belangrijkste aan een radio de ontvangst is, en die laat sterk te wensen over. Voor het budget van 17 euro haal ik bij een electronicaboer makkelijk de onderdelen om een betere ontvanger te maken. Als ik dan bedenk dat die chineesjes waarschijnlijk 1/10 betalen voor het kopen van hun onderdelen...

Op 14 juni 2007 19:06:34 schreef jan w:

Nou ja voor die 6 euro heb je altijd nog een freq teller voor een betere (zelfbouw) analoge ontvanger.
Ik kan het daar niet voor bouwen en zeker niet zo klein

Hoe recuperen ? Wat zijn de signalen op die grijze flat, al iemand uitgzocht ?

[Bericht gewijzigd door elektron_ op ]

voeding en schakelsignalen, LO signalen gaan rechtstreeks vanaf de varco. Als ik tijd vind ga ik het even uitmeten bij mijn exemplaar, maar gezien de datasheet van het IC kan het niet anders dan dat zijn.

Welke IC ? Dank u.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

Op 11 juni 2007 19:45:33 schreef Henry S.:
[...]
HF/MF-IC is de CXA1691BM

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

Hallo NVR4ever

Wat je kan kopen hangt erg af van wat je wil uitgeven.

Er wordt erg veel mooie ontvangers tweedehands aangeboden:
Veel test over oudere ontvangers staan op de website van de nederlandse wereldomroep.

Ik zou in eerste instantie een oudere tweedehands ontvanger kopen. en daar een fatsoenlijke antenne aanhangen.

Op 12 juni 2007 18:59:54 schreef jan w:
@henry S
Het binnenwerk van die digitale analoge ontvanger lijkt wel enigzinds op de ranex ontvanger die Gamma voor 6 euro in de aanbieding heeft.

Ik zag hem vorige week in de gedaante van een Supertech, €8 :P

Ik ben ondertussen de gelukkige eigenaar van een Sangean ATS 909. :)