Bah, ik ben betrapt!
Ik heb mijn hele vrije dag eraan besteed om het een beetje toonbaar te krijgen en val nu al weer door de mand.
Het was zo'n grote zooi, ik zag tussen al de projecten geen werkbank meer 
Bekend probleem, er staan meestal een paar projecten tegelijk op, omringd door papier, onderdelen en meetsnoeren 
Op 8 augustus 2007 20:43:52 schreef pros:
Afgekeurd wegens "veel te proper en te ordelijk"!
Helemaal mee eens, maar.., je hebt wel een mooie scoop als ik 't allemaal goed bezie.
@Henry: ja, jouw werkplek, met de nadruk op werk, heb ik al eens mogen bewonderen.
[Bericht gewijzigd door qrp_man op (15%)]
het komt er meestal op neer dat er een stuk aan de kant geduwd wordt om plaats te maken voor een nieuw project.
Ach hier komt alles anders... wanneer staat in de sterren.
de kastelein
Dit bericht is opgesteld volgens de vrije spelling en gramatica
Net even snel een foto van mijn werkplek geschoten
Aan de andere kant heb ik nog een ets/projecten hoek
En de andere helft wordt in beslag genomen door m'n shack
http://www.uploadarchief.com/Bestanden/3b5dca501ee1e6d8cd7b905f4e1bf72…
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 8 augustus 2007 20:59:58 schreef Sine:
Niet eens een project op de werkbank, ik gok dat er speciaal voor dit topic opgeruimd is
om nog maar eens 'den albert' te paraphraseren :
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, then what is an empty desk a sign of ?
bij de weg .. ( by the way ) 'den albert' waarover ik het heb wordt ook soms gelabeld als 'den einie' oftewel den eersten van de drie broers waarva de andere twee zweistein en dreistein zijn.
cluttered, littered
filled or scattered with a disorderly accumulation of
objects or rubbish; "the storm left the driveway littered
with sticks and debris"; "his library was a cluttered room
with piles of books on every chair"
Hmm ... op de desk is het in ieder geval treffend.
"filled with rubbish"
Hmm, op mind waarschijnlijk ook 
sorry ik maar ik snap echt geen bal van wat je zegt...
was op de post van free
[Bericht gewijzigd door buzzer op (20%)]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 8 augustus 2007 23:09:30 schreef buzzer:
sorry ik maar ik snap echt geen bal van wat je zegt...was op de post van free
Int nederlands dan maar
als een rommelige werkbank een teken is van een rommelige geest, wat is een lege werkbank dan een teken van ?
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 9 augustus 2007 00:17:26 schreef free_electron:
[...]Int nederlands dan maar
als een rommelige werkbank een teken is van een rommelige geest, wat is een lege werkbank dan een teken van ?
een overijverige moeder/vriendin/vrouw in huis ?:+
free_electron
Silicon Member
Op 9 augustus 2007 00:25:24 schreef Henry S.:
Galmend nadenken is een slecht teken
Jep. enne, ook : wat er niet in zit kan er ook niet uit komen ...
@ Pros:
Bedankt voor de tip van dat etspompje!
Het maakt inderdaad een klere herrie, ik zet 'm wel eens op een rol tochtstrip maar dat scheelt niet zo veel.
Ophangen dus...vooral als hij daardoor langer heel blijft!
Omdat ik toch een foto had geschoten van (een deel) van m'n werkbank,
dan ook hier maar even een foto posten.
Ik ben nu ongeveer 1/2 a 3/4 jaar bezig,
en heb al aardig wat spullen weten te verzamelen.
Alleen als ik de foto's van (de meeste van) jullie zie,
dan heb ik toch zo van "wow !".
Maar bij deze :
Schrik niet, de werkbank net op geruimd
.
Je ziet de gebruikelijke spullen: soldeerbout, meetsnoeren, tangen,
moeders koga in de hoek
, enz.
@Sine : Mocht ik er meer nodig hebben dan schroef ik er nog zo'n strip van 20 a 24 bij 
@stef110 : Mijn 2e is onderweg 
ik hoop dan binnenkort te beginnen met de bouw van mijn robot,
maar wel eerst de voeding afmaken natuurlijk 
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Prima uitrusting voor iemand die nog maar zo kort bezig is, toen ik een half jaar bezig was had ik niet meer dan een schoenendoos met m'n troep. Ik was toen ter tijd dan ook wel wat jonger dan jij nu 
Die ladenkastjes zijn in ieder geval altijd een goede investering!
[Bericht gewijzigd door Jochem op (14%)]
roelvh
Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT
Op 10 augustus 2007 13:14:21 schreef Sine:
Ik voorzie een probleem, chronisch tekort aan stopcontacten
dat probleem herken ik (vooral van vroeger, maar nu nog)
de vraag is of het bij mij nog veilig is
even een klein schema
-----[oooo]
|
| -----[xoooooo]
stopcontact--[xoo] |
| ------[xFoooooooo]
| |
-[xFoooooooo]
x = schakelaar
F = Zekering (16A)
o = stopcontact
ik ga van 1 stopcontact (deze zit met 8 in 1 groep) naar 24
wel is er een deel gezekerd, namelijk de 2 blokken van 8 stopcontacten (7€ in de colruyt)
maar mijn verbruik is toch wel redelijk laag (soldeerbout, tv, dvd, 2 bureaulampjes, laptop, af en toe een 2de pc, versterker, ...)
(ik denk dat er nu vragen in verband met veiligheid zullen komen)
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Mwoah, veilig zat, ik zie niet in wat hier fout zou kunnen gaan. De vraag is echter wat je er allemaal in wilt pluggen, vooral gezien je opmerking over het beperkte verbruik, want het enige probleem waar je tegenaan kunt lopen is denk ik dat je zekering eruit vliegt als je 24 apparaten inplugt die WEL behoorlijk verbruiken.
Ik heb thuis ook de complete hobbyhoek en 3 computers (+randapp) vanuit 1 stopcontact. Zorg wel dat de kabels "vroeg in je boom" lekker dik zijn. Niet dat je tegen de 16A door je Wibra-stekkerdoosje met 0.75mm2 heen zit te jagen...
roelvh
Master Industriële Wetenschappen: Elektronica-ICT
Wel let ik erop dat de stofzuiger (1500 W) in een echt stopcontact komt, voor toch een beetje zekerheid te hebben.
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Zet in plaats van die 16A zekering eentje van 10A. Als de zekering eruit vliegt heb je kans dat de zekering in de meterkast er eerder uitvliegt. Als je jou boeltje met 10A afzekerd vliegt alleen jouw boeltje eruit.
Ik heb hier een automaat van 10A in de muur gebouwd, scheeld zekeringen.