Elektriesjeng
Wetten gemaakt door regeringen zijn tijdelijk,Natuurwetten zijn onveranderlijk
Op 25 augustus 2007 20:57:15 schreef hobby-ist:
Ik heb nu wel weer bevestigd wat ik eigenlijk al jaren wist:Eigenlijk zou er een extra telwerk op de elektriciteits meter moeten zitten, en dan wel in EURO. Na elke 100 euro zou er dan een luid kassageluid moeten klinken ofzo.
Iets dergelijks schijnt al te worden gebruikt voor gezinnen in de bijstand. Daar moet je de kWh meter opwaarderen met een kaart. Tegoed op??? Dan valt het licht uit.
Dan zou die meter de jaarlijkse verhogingen en allerlei andere tarieven die door het rijk,gemeente en andere instellingen bijgesteld (lees verhoogd)worden ook moeten aan kunnen.Op den duur zou je het kassageluid niet meer horen.
En waarom zouden mensen in de bijstand geen recht op stroom hebben?In de winter in de koude en zonder licht zitten is voor niemand prettig.En zonder stroom kun je niet meer internetten en dus ook geen hulp vragen op forums zoals dit.
Wordt geloof ik gebruikt bij schuldsanering. Of onmiddellijk het licht uitgaat als de kaart leeg is, weet ik niet.
Op 17 maart 2007 12:38:59 schreef kreuter:
1:
maar het gekke is dat ook mijn nachtverbruik hoog is ik heb wel het een en ander op standbey staan maar voor de goede orde dat had ik alle jaren daarvoor ook .
Ik merk hier toch het een en ander op zo bvb:
Als er snachts 2 pc's continu werken geeft dit idd al een redelijk verbruik (lees hoog op jaarbasis) en dan nog de gebruikelijke apparaten die ook stroom nodig hebben , klokradio , vriezer , ijskast , standby apparaten allerlei mss.
Alles samen loopt dit aardig op toch.
2:
zit nu heel spastich te doen met kaarsjes en een lampje in de huiskamer durf amper mijn wasmachine te gebruiken of droger .
Toch raar dat men bijna niet meer durft wassen terwijl een wasmaschine toch maar een goed uur ofzo draait per keer en terwijl ik niks lees van bvb die 2 pc's welke 24/24 aanliggen en die wat meer uit te zetten (2 dan nog snap ik niet waarom, maar bon dat kan misschien uitgelegd worden) terwijl dit verbruik vaak veel hoger ligt dan men denkt.
3:
ik heb een dubbel meter met goedkoop nachtstroom .
Was het verbruik daarvoor in Kwh evenveel dan nu dag en nachtstroom samen ? Stonden die pc's dan ook al aan snacht's ?
4:
er is op de dag niemand thuis en ik heb geen plasma scherm aangeschaf of apperaten gekocht die veel stroom verbruiken .
kortom ik kan het niet gebruikt hebben en toch geven beide meters aan dat ik zo veel gebruik
een nachtmerrie dus ik gebruik stroom en ik weet niet waaraan.
Het niet kunnen verbruiken zou ik niet durven zeggen, eerder het niet beseffen wat iets verbruikt en onnodig laten werken. De aanduiding dat BEIDE het verbruik aangeven wil ook zeggen dat het verbruik snachts er is , dus wat ligt er snachts aan? juist die pc's en daarboven neem ik toch aan dat je in het nachttarief je wasmaschine gebruikt (mogelijks overdag ook?)
alle stekkers eruit gehad en dan staat de meter stil een voor een de stekkers erin en dat zie je de draaischijf rustig meten .
en toch is het bij elkaar onmogelijk veel
Nog maar eens het bewijs dat de meter werkt of niet en volgens het nazicht ook aanduid wat de meter na de teller toonde ook overeenkwam met het verbruik. Conclusie bij mij , teller werkt juist.
Tip aan Kreuter, Misschien moet je eens bedenken of het wel zinvol genoeg is om wat je ook doet op die pc's dag en nacht of dit wel zijn geld aan jou stroom welke je later betaalt waard is.
Ik ben ook vaak thuis en mijn pc ligt ook vele uren aan maar ik doe alles op 1 pc en die draait echt niet dag en nacht.
Het duurt nu al maanden dat je dit hebt en tot nu toe zonder enig bewijs dat er iets fout gaat behalve dat je verbruik hoog ligt maar je niet voldoende ziet aan wat.
Alles eruit en teller staat stil , dus geen afname van geburen enz.. , En wat hier nog aangehaald werd dat er in de wijk of omgeving gebeurt kan ik me niet inbeelden dat dit invloed kan hebben op de teller. Deze zal aanduiden wat er langs de teller doorstroomt aan stroom.Mocht dit niet zo zijn (volgens sommigen hier) dan zou je het verbruik van je buur ook moeten zien langskomen (of een deel). Dan zou ik daar eens een deftige uitleg willen van zien met bewijzen daaromtrent. Want er wordt zoveel gezegd dat degene zonder of met te weinig kennis dit gewoon gelooft en ook verder zal vertellen. Bewijzen sluiten dit uit.
Met vriendelijke groeten
Luc
@ Elektriesjeng:
En waarom zouden mensen in de bijstand geen recht op stroom hebben?In de winter in de koude en zonder licht zitten is voor niemand prettig.En zonder stroom kun je niet meer internetten en dus ook geen hulp vragen op forums zoals dit
Even voor de goede orde heer Sjeng:
ik ben HELEMAAL niet van mening dat mensen in de bijstand geen elektriciteit mogen hebben. Dat schrijf ik ook helemaal niet. Leest u aub de volgende keer eerst de geschreven stukken nog eens goed door voordat u mij beschuldigt op dit forum. Ik kan veel hebben, maar dit vind ik toch een beetje teveel hoor. Laten we het netjes houden.
By the way: het recht op elektriciteit bestaat niet.
Je krijgt dit product pas als je ervoor betaald.
Dit geld ook voor gas, telefoon en water. Bij de laatste (eerste levensbehoefte) is een kleine uitzondering, maar dat word dan geregeld tussen waterleidingbedrijf en uitkeringsinstantie.
Bart Hiddink
Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.
Je hebt een recht op de eerste levensbehoeften.
Onderdak, schoon water enzo.
Ik lees dat energie niet tot die categorie behoort.
Maar er is geen leverancier die een huishouden zonder een andere vorm van energie afsluit als het buiten 10 graden vriest..
Maar ging dit topic niet over een losgeslagen koelkast?
Op 26 augustus 2007 14:36:11 schreef Bart Hiddink:
Maar er is geen leverancier die een huishouden zonder een andere vorm van energie afsluit als het buiten 10 graden vriest..
Absoluut wel dus. Ik ken persoonlijk mensen die het al meer dan een jaar zonder elektriciteit en gas moeten stellen. Nou zou ik bij goede kennissen allang ingegrepen hebben maar de heer des huizes is een notaire oplichter (en een slechte gezien zn financiele situatie) en geeft meer uit dan er binnenkomt.
Dus al meer dan een jaar kou lijden, geen tv, helemaal niks. Alleen koud water.
Bart Hiddink
Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.
Op 3x10^6 huishoudens zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen. Er is altijd wel een extreem te vinden.
Je hebt ze erbij die liever hun doekoe verdrinken dan het uitgeven aan wat warmte.
Er zijn tenslotte ook mensen die er voor kiezen om in dozen te leven.
Elektriesjeng
Wetten gemaakt door regeringen zijn tijdelijk,Natuurwetten zijn onveranderlijk
Op 26 augustus 2007 14:28:57 schreef hobby-ist:
@ Elektriesjeng:[...]
Offtopic
Even voor de goede orde heer Sjeng:
ik ben HELEMAAL niet van mening dat mensen in de bijstand geen elektriciteit mogen hebben. Dat schrijf ik ook helemaal niet. .
Dat weet ik ook wel.En dit was geen aanval op uw argumentatie
Maar er zijn instanties die zich aan regels houden,waarbij de menselijkheid ver van mijn bed zijn.Reglementering van bepaalde zaken is zeer moeilijk en de omgang met deze regels is voor iedereen niet altijd begrijpelijk.Het grootste probleem in deze is dat er ondanks het feit dat er steeds meer mensen op deze aarde komen,de ruimte waar dezelfde mensen in wonen,steeds kleiner wordt.