Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe multimeter, natuurlijk weet ik dat er geen betere zijn dan Fluke maar helaas is vallen die buiten mijn budget.
Op de site van Conrad kwam ik de Voltcraft 820 tegen, deze schijn je ook aan de pc te kunnen hangen en zo de meetresultaten in een grafiek weergeven.
Op internet zijn erg weinig gebruikerservaringen te vinden.
Heeft iemand hier de Voltcraft 820?
Hoe bevalt hij? Wat zijn de voor en nadelen? Hoe gaat dat in zijn werk als je hem aan de pc hangt (screenshot??)
B.V.D.
Don_Antoin
in een van de laatste elektuur bladen stond een multimeter test met alleen multimeters die je aan de pc kan hangen.
ik zal even opzoeken welke het is
http://www.elektuur.nl/artikelen-als-pdf/2007/juni.92011.lynkx
het juni nummer dus.
het artikel is niet via elektuur te downloaden dus je zal even naar de bibliotheek moeten gaan ofzo.
Hartelijk dank!
Morgen meteen even naar de bieb.
Zijn er hier ook nog mensen die gebruikservaring hebben met dit apparaat?
Op 13 augustus 2007 15:49:00 schreef riktw:
het artikel is niet via elektuur te downloaden dus je zal even naar de bibliotheek moeten gaan ofzo.
Jawel: http://www.elektuur.nl/artikelen-als-pdf/2007/juni/meten-aan-het-lijnt…
Ik had vroeger Fluke 83, met levenslange garantie die net neiet voor mijn serie gold. Ik gebruik nu al een hele tijd een 820 gewoon voor mijn beroep, om storingen te zoeken , hij bevalt mij uitstekend, en voor een prijs waarvan je blijft lachen. C een kl*** firma maar dit is goed.
Gebruik je hem ook i.c.m. met de pc??
Hoe gaat dat dan in z'n werk en hoe ziet dat programmatje eruit?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (65%)]
Nee ik gebruik hem gewoon als multimeter. Er zit een comkabeltje bij die steek je op je meter en d.m.v. IR kan je je meetgegevens opslaan , maar zoals gezegd nooit gedaan.
Het is wel een late reactie maar toch.
Deze multi-meter heb ik ook en om te proberen heb ik de meter aan de PC gehangen. Dan kom je meteen achter het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken aan deze meter. De software die meegeleverd wordt is zeer beperkt. De gegevens kan je wel opslaan, maar in een onbekend formaat dat het programma alleen begrijpt. Het grafiekje dat met het programma gemaakt wordt kan wel als .BMP worden opgeslagen onder de naam databump.bmp in de root van de harde schijf. Dit is niet aan te passen.
PS. Weet iemand een programma wat de com poort kan uitlezen, zodat ik de meetwaarden in een leesbaar bestand kan stoppen.
Dmm Profilab
mvg
Vr
Mod-edit: gebruik de edit ipv 2 extra posts 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (58%)]
Ik heb de VC840, dit is ongeveel hetzelfde type. Ik heb hem nog niet zo lang, maar ik vind het een fijn apparaat.
[Bericht gewijzigd door WillyHul op (23%)]
Ik zal even kijken op de zaak wat voor een metertjes we daar laatst gekocht hebbben.
Dit waren budget meters, maar we hebben ze vergeleken met een gecalibreerde Keithley 2000..
En moet zeggen dat de metingen aardig to zowel gelijk overkwamen.
Deze kan je ook aan de PC hangen, met een stukje software erbij.
Bjorn
Op 29 september 2007 13:26:22 schreef JR Heuwing
S. Weet iemand een programma wat de com poort kan uitlezen, zodat ik de meetwaarden in een leesbaar bestand kan stoppen.
Kijk eens hier , deze persoon heeft er eigen software voor geschreven.
Op deze pagina staat VB-code voor een VC840, weet niet of die ook geschikt is voor een VC820.
Deze pagina geeft ook nog wat programeer info.
~Galaxy
In the beginning there was nothing.... and even that exploded...
Ik heb hier de 820 ook in huis.
De PC-koppeling gebruik ik nauwelijks.
Aardig metertje, alleen jammer dat de ohm-meting wat traag is.
Heb hem al eens tegen de muur gegooit omdat een smd'tje voortdurend tussen de pennen uitsprong voordat de meting voltooit was.
Ook dat heeft ie overleeft.
S. Weet iemand een programma wat de com poort kan uitlezen, zodat ik de meetwaarden in een leesbaar bestand kan stoppen.