3 november a.s. is in Apeldoorn weer de dag voor de Radio Amateur. Naast lezingen, zelfbouwtentoonstelling en diverse officiele bijeenkomsten is er ook weer de vertrouwde radiobeurs/onderdelenmarkt.
Ik vindt het elk jaar weer een leuk dagje uit. Met name de zelfbouwtentoonstelling en de ondedelenmarkt hebben mijn interesse. Zijn er nog meer CO-leden die er naar toe gaan dit jaar?
klik hier voor informatie.
edit: Bij voldoende belangstelling is het misschien leuk om een (kleine) meeting af te spreken.
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Op 30 september 2007 22:03:52 schreef Schimanski:
Zijn er nog meer CO-leden die er naar toe gaan dit jaar?
Yep.
Waarschijnlijk neem ik ook nog wel een paar collega's mee. Misschien koop ik zelfs nog wel een leuk VHF/UHF setje. Zal mee eens verdiepen in wat er tegenwoordig zoal te koop is.
[Bericht gewijzigd door Xenobinol op (20%)]
Op 30 september 2007 22:03:52 schreef Schimanski:
Zijn er nog meer CO-leden die er naar toe gaan dit jaar?
Ja. 
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Ik ook.
Ik woon dan net samen, maar mijn vriendin wou heeeeeeeeeel graag dat ik ging. Had laten doorschemeren dat ik niet zou gaan om dat ik het zo lullig voor haar vond.
En nu moet ik
ongeveer
Zal me wel moeten inhouden met dingen kopen denk ik *fluit onschuldig*
Jaa, ook van de partij, alhoewel het voor mij een uitwedstrijd is. Maar goed, ik heb zelfs een plekje op de zelfbouwtentoonstelling veroverd. Lijkt me bijna een ideaal CO meeting point. (mits ik voorzien kan worden van CO-merchandising om een meeting-point als zulks in te richten.)
Ik hoop ook van de partij te zijn. Leuk om weer nieuwe (HAM) CO'ers te ontmoeten!
Goed idee om bij 2PCC af te spreken. Is dat op de bovenste ring?
De zelfbouwers staan op de bovenste ring.
Dit jaar ga ik maar eens rondlopen. Wel leuk als je er staat, maar je ziet dus geen hout van de rest van de beurs. Aan de andere kant hoef je niet te wachten bij de ingang en wordt de lunch gebracht 
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Ik ben waarschijnlijk ook van de partij. Ik moet nog spullen inslaan om mijzelf een zender te bouwen. Als ik 15-11 examen gedaan heb wil ik wel meteen de lucht in kunnen
(met zelfbouw natuurlijk)
@DC2PCC, leuk idee!
Nou, ik ben benieuwd wie ik allemaal te zien ga krijgen. 
Voorstel om op de even uren, bij de stand van DC2PCC af te spreken. In de hoop dat 2PCC voor koffie en koekjes zorgt ...

//Edit:
Hoewel ik niet te beroerd ben om zelf koekjes mee te brengen!
@(Z), rustig!
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
marcob
People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
Nog nooit geweest (waarom weet ik eigenlijk niet), mischien maar even gaan kijken. Maar een week later is er ook een markt in Assen. (Eelde om precies te zijn)
Is er een groot verschil tussne beide?
Stop een paar duizend met het HF-virus besmette personen in een grote hal.
Doe daar ook een onderdelen cq tweedehandsbeurs en ook een zelfbouw tentoonstelling bij en je hebt een giga happening.
Erg gezellig en vooral leuk.
Assen (Eelde) ken ik niet.
Mooi dat er een meeting is afgesproken. Een aantal CO'ers ken ik wel, maar het is altijd leuk nieuwe gezichten te zien. De stand van DC2PCC lijkt me een prima uitgangspunt voor een meeting.
@DC2PCC: Wat voor moois ga je ons op de zelfbouw tentoonstelling laten zien?
Eelde is stukken kleiner, is meer vergelijkbaar met Groningen (NAT).
@Rd12tf: Hoe staat het CO zelfbouwdemonstratieteam?
(Z)weetvoetje
Ik heb natuurlijk nog me eenkringer en supergainer van het jongensradio-topic 
Maar je zal net zien dat t in een stalen fabriekshal gehouden wordt. Krijg je hetzelfde effect als met de eenkringermeeting, totaal geen enkele ontvangst binnen.
Daar hangen straks genoeg antennes buiten. Kan die van jou ook wel bij.
Vorig jaar zat er een W8010 om mijn nek, die hing zo laag vanaf het parkeerterrein naar de boven ring.
Gelukkig was men niet aan het zenden.
(Z)weetvoetje
Ohja, en Henry, heeft het nou nog zin als ik een schema voor een kwalitatief goede FM-bug instuur met bouwbeschrijving? Zodat het mooi in de schakelingensectie geplaatst kan worden? (en er vele jonge bouwertjes van een teleurstelling gevrijwaard blijven) Ik geloof dat er ergens een doorgeknipte internetkabel tussen ons in zit / je mailt niet terug.
Op 1 oktober 2007 18:00:38 schreef Rd12tf:
Nou, ik ben benieuwd wie ik allemaal te zien ga krijgen.
Voorstel om op de even uren, bij de stand van DC2PCC af te spreken. In de hoop dat 2PCC voor koffie en koekjes zorgt ...
Hmm, ik geloof niet dat koffiezetapparaten (ook zelfgebouwde) op een zelfbouwtentoonstelling thuishoren, zeker niet als de insteek zenderij is. (en ik bouw geen vermogenslineairs zelf die genoeg warmte produceren om koffie mee te zetten.)
Op 1 oktober 2007 21:53:31 schreef Schimanski:
@DC2PCC: Wat voor moois ga je ons op de zelfbouw tentoonstelling laten zien?
Een paar kleinigheidjes (onder voorbehoud).
- analyser van ca. 400-500 MHz (70cm plus nog een beetje boven en onder de band)
- ATV-stuurzender op basis van een kabelTV kanaalomzetter (met dank aan PA0SSB voor de omzetter)
- Power/Return-loss meter voor 2m en 70cm
- C5
- LOTUS
- Prescaler 1:1000 tot 4 GHz
- Zelfbouw HB9CV uit waterleiding
- L/C-meter met PIC en LCD (zie ook CO-topic)
misschien iets met een PIC en een MC1377 wat testbeelden genereert (is nog niet af)
Misschien een 70cm zelfbouwyagi naar DK7ZB (nog niet af)
misschien een 70cm mobilofoon die van kristallendoos tot PLL-doos is/wordt omgebouwd (nog niet af)
Misschien een KF428 voor echolink (zie ook lopend topic hier op CO)
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Hmm, misschien kom ik ook wel... Dit is de eersta zaterdag dit jaar dat ik (zonder een dag op te hoeven nemen) vrij ben, dus dat moet geen probleem zijn. 
[Bericht gewijzigd door Benadski op (13%)]
Op 2 oktober 2007 12:54:21 schreef DC2PCC:
[...]
Hmm, ik geloof niet dat koffiezetapparaten (ook zelfgebouwde) op een zelfbouwtentoonstelling thuishoren, zeker niet als de insteek zenderij is. (en ik bouw geen vermogenslineairs zelf die genoeg warmte produceren om koffie mee te zetten.)
[...]
Hm, maar je bent straks ook gastheer ...
Kan je niet zo een (Duitse?) gezinskoffiekan laten vullen?
Koekjes zijn al geregeld!

//Edit:
Ik neem wel een paar kleine 70cm kabelgoot beams mee om te showen.
Op 1 oktober 2007 22:02:07 schreef Henry S.:
[...]
@Rd12tf: Hoe staat het CO zelfbouwdemonstratieteam?
Het is bijna november, dan starten de inschrijvingen voor "Rosmalen". 
@Chuckie, HmH en mr. Gamba, nog even ...
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op (20%)]
pcnerd
Take a parachute, and jump!
ik ben zo goed als weer aanwezig in apeldoorn
.
alleen nog even kijken of niet persé hoef te spelen.
rosmalen zal ik er vast ook wel weer zijn, vindt 't wel jammer dat ik lichtmis heb moeten missen vanwege een wedstrijd (wel gewonnen overigens
)
Op 2 oktober 2007 17:27:32 schreef Rd12tf:
[...]
Het is bijna november, dan starten de inschrijvingen voor "Rosmalen".
[...]
Eat, ga jij een of meer tafels (ver)huren in Rosmalen? Als dat zo is dan wil ik wel meedoen, ben al een paar jaar niet meer geweest en de zolder ligt dus aardig vol...
Als je wat meer weet moet je me maar een seintje geven, ik wil wel helpen met e.v.t. voorbereidingen...
Hoi mans,
Ik mail je morgen wel wat de bedoeling is (of was, want ik hoor niks meer van mijn team-genoten).