Show your projects! Part 6.

Dit topic is gesloten

klein is fijn

Moderator

Alweer deel zes van het 'show je prutswerk, uhm, projecten' topic.

Hier zijn de vorige vijf delen:
Show your projects!
Show your projects! Part 2.
Show your projects! Part 3.
Show your projects! Part 4.
Show your projects! Part 5. laatste pagina

Zelfde regels als standaard zijn van kracht, inclusief het hooghouden van het mooie projecten gehalte. ;)

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

ben bijna klaar met het een en ander dus zal binnekort wat posten.

Ik zal maar eens mijn lichtbak posten :

http://www.ecommunity.be/lichtbak.JPG

Ik ben er deze zomer aan begonnen aan ik heb hem vandaag eens compleet afgewerkt.
Alleen rest er mij nog een eenvoudige sturing en dan is hij af :)

Je bent nu ongeveer halverwege: de uC met LCD-display ontbreekt nog :P

Daar gaak zo dadelijk aan beginnen ja :D
Tis dankzij u dak er vandaag aan begonnen ben, u hebt mij geinspireërd :D

Zo mijn school project, de "booser" of wel versterker,
2x 40Watt klasse B...
http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/foto_booster_aangepast1.jpg
http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/foto_booster_aangepast2.jpg
http://members.lycos.nl/conquer/circuitsonline/foto_booster_aangepast3.jpg
Als je meer wilt wete, vraag maar ;)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Aha, ik zie dat ze heden ten dagen nog steeds aanmoedigen je eigen blikwerk te vouwen. Doet me deugd ;-)
Wat voor een IC heb je gebruikt? National, ST?

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Omdat het ons eerste project was hebbe we een schema gekregen van school met print en onderdelen (dus allen maar soldeeren en de theorie er omheen)..
Het ic is een Philips TDA8563Q.
Maar het was zeker wel leuk om te zien hoe al mijn klasgenote kortsluiting in t ding hadde en ik niet :P (soldeer ervaring ;))..

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Als je nu ook nog een net kabelboompje van die bos spagettie maakt is het helemaal volmaakt!
Zoiets hoefden wij vroeger niet te flikken want dan werd je afgescheept met een onvoldoende.

Een buizeneindtrap dat is het.

En dat is nog steeds zo, hier kan ik ook niet mee aankomen op school, ik hoor de leeraar al, "emc, warme componenten, gesmolen isotaie,..."

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 2 november 2007 18:30:23 (51%)

Look at me, I can't fly.....

waarom krijg ik nou nooit is dat soort opdrachten:P mijn enige school soldeerwerk bestaat uit XLRetjes solderen voor gebruik:P

Waar zit je dan, welke opleiding/niveau???

Saxion Enschede, LED ELT, SSD

Life science, Engineering en Design
ELektroTechniek
Smart Systems Design

Look at me, I can't fly.....

ik zit op de MBO Theaterschool Rotterdam, richting: Techniek.

maar even voor op school een mini projectje, ik heb namelijk het onderste kluisje, en de TL lampen hangen 5 meter hoog. dus ik zie weinig, en als er allemaal klasgenoten om mij heen staan bij hun kluisjes, zie ik helemaal niets meer:p
dus tijd voor een vraag, tijd voor een antwoord:P

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc07830.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc07828.jpg

en het resultaat boven mijn bureau:P(geheel verduisterde ruimte)

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc07832.jpg

achterkantje:

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc07833.jpg
magneet uit een hdd, die valt echt niet meer naar beneden.

tja, ik doe HBO elektortechniek aan de HU. daar zien ik iederblok weer een aantal nieuwe projecten aan mn neus voorbij komen.

XLR-kabeltjes solderen doe ik genoeg op mn werk en voor eigen gebruik, daar heb ik inmiddels geen opleiding meer voor nodgi ;):P

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

Tja sommige van mijn kabels zijn wat kort dus ik kan niet alle kabels onder de print leggen.. Ik wil wel een keer als het project definitief is afgerond wat krimpkous om de kabels heen doen om ze bij elkaar te houden en de kabels gaan verlengen zodat ik zo veel mogelijk kabels onder de print kan leggen..
Plexiglas kapje er over en 1 of 2 LEDs en hij is compleet ;)
Het bakje zou ik graag wat op poetsen om het glanzend te maken maar dat gaat niet helemaal lukken denk ik...

[Bericht gewijzigd door Nieko op vrijdag 2 november 2007 16:54:20 (13%)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Scotch and brite dat werk wel om aluminium fijn op te poetsen. Voor afwerking schuren met een fijn schuurpapier (klasgenoot deed het met korrel 400:O) maar dan lijkt het ook wel wat:)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

@maus0611:
laat een van je mede studenten nu maar eens een portemonee of een mobieltje of iets dergelijk boven op die magneet leggen ;)

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

Volgens mij zijn mobieltjes niet gevoelig voor magnetisme? Maar een pasje zou een probleem kunnen vormen. Maar ik denk dat het wel mee valt, het magnetische veld wordt denk ik wel door het ijzer van de lockerwand getransporteerd, er zal aan de andere kant nauwelijks een veld zijn. Toch?

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Henry S.

Moderator

Op 1 november 2007 21:35:38 schreef Nieko:
Zo mijn school project, de "booser" of wel versterker,
2x 40Watt klasse B...
[afbeelding]

Waarom onafgeschermde ingangen? Dit geeft brom.
Voeding? Die connector is ongeschikt.
Potmeter: as afzagen voor de montage, nu heb je een grote kans dat bij het inkorten de loper verknoeit, vooral omdat het een low-cost potmeter is.
Koelprofiel is netjes geintegreerd!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Oké ik begrijp je niet helemaal, maja ik zaag denk ik die potmeter niet af, een kasgenoot van mij heeft dat wel gedaan trouwens.. Gaat goed ;)
Verder, alles wat niet goed is, dit komt door school. Van hun moest het zo ;)
Het gebrom valt trouwens wel mee, zal ik het zo zegge, ik hoor niks :P..
En de voeding, hoe weet je dat dat een ongeschikte connector is. Veel voeding adapters hebben dit soort pluggen..

[Bericht gewijzigd door Nieko op vrijdag 2 november 2007 19:05:58 (32%)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Henry S.

Moderator

Op 2 november 2007 19:05:39 schreef Nieko:
Oké ik begrijp je niet helemaal, maja ik zaag denk ik die potmeter niet af, een kasgenoot van mij heeft dat wel gedaan trouwens.. Gaat goed ;)

Ging goed... maar zeker weet je het niet, omdat je overmatige slijtage pas later merkt.

Verder, alles wat niet goed is, dit komt door school. Van hun moest het zo ;)

Zelf nadenken moeilijk?

Het gebrom valt trouwens wel mee, zal ik het zo zegge, ik hoor niks :P..

Mazzel of een niet ontwikkeld gehoor ;)

En de voeding, hoe weet je dat dat een ongeschikte connector is. Veel voeding adapters hebben dit soort pluggen..

Welke adapter kan 67W of 106W (4Ω of 2Ω belasting) leveren? En dergelijke connector is geschikt tot +/- 1-1.5A. je versterker vraag voluit toch echt veel meer!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Wat negatief weer ja!:(

Die jongens krijgen bepaalde onderdelen: "zelfdenken is op school niet gewenst" als het om onderdeelkeuze gaat ect.

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Die plastic asjes kun je ook gewoon met een knijptang afknippen. Veel sneller en je zet er toch een knop overheen. :)

Mijn posts dienen u in perfecte staat te bereiken. Mocht u op wat voor wijze dan ook ontevreden zijn, stuur dan de site, met post en leesdatum, naar: ongeldig@dres.nl

Op 2 november 2007 19:52:22 schreef Ibanez:
Wat negatief weer ja!:(

Die jongens krijgen bepaalde onderdelen: "zelfdenken is op school niet gewenst" als het om onderdeelkeuze gaat ect.

Klopt... De versterker is gezekerd op 6A.. Maar dan zal de connector wel al gesmolten zijn als ik henry zo hoor ;) (Afgezien van de dunne draden die gebruikt zijn uiteraard :p)..
Trouwens, ik vind het wel raar als je zo'n materialen krijgt en je hebt zelf bekeken uit opdracht van school dat er dikkere draden in moeten :P

[Bericht gewijzigd door Nieko op vrijdag 2 november 2007 22:23:21 (22%)

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Dit topic is gesloten