Invoer

Dat smalle window is toch alleen een probleem als je, zoals FE zei, in een /code tag zit te werken. Anders wrapped je text automatisch naar de volgende regel. Of dat nou 10 or 80 characters breed is boeit niet. CRs toevoegen is ook niet nodig dus.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Zo smal is dat invoer-formulier nou ook niet:
http://home.scarlet.be/prosje/Invoer.png
:-)

[Bericht gewijzigd door pros op woensdag 7 november 2007 19:27:04 (21%)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

smokkelaar... toch eens kijken of die voor Trixie ook werkt :)

edit: JUP! Heb hem meteen ook even voor ./forum/edit/* toegevoegd :)

[Bericht gewijzigd door Jochem op zaterdag 3 november 2007 21:53:35 (39%)

If you want to succeed, double your failure rate.

nou, hier is`tie nog steeds (te) smal
En met een screendump, en een beeldeditor kan ik `m ook een kilometer
breed maken :-)

Als het niet zo is gebeurd, hoe dan wel ? :-)

Groeten!

Eddied

Gebruik firefox als browser, en installeer vervolgens greasemonkey. Als dat gebeurd is, zit er een apenkopje rechtsonder je browser.
Ga met je browser naar een of ander topic hier, en klik op "antwoorden". Klik nu op het apenkopje met de rechter-muisknop, en klik vervolgens met de linker-muisknop op "New User Script" van het menu dat te voorschijn komt. Geef dat een naam naar wens ("breedveld" bv.) en edit (rechtsklikken op greasemonkey, en vervolgens linksklikken op "Manage User Scripts") het met een teksteditor naar wens. Plaats er de code die ik eerder in dit topic postte.
Tenslotte moet je nog ~/.mozilla/firefox/xxyyzz.default/gm_scripts/config.xml aanpassen (xxyyzz kan vanalles zijn). Zorg de de include-regel van je script er zo uitziet:

code:


<Include>http://www.circuitsonline.net/forum/reply/*</Include>

Als je nu de antwoord-pagina helaad, zou je een breed invoer-formulier voorgeschoteld moeten krijgen.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

helaas... pindakaas....

greasemonkey kon niet worden geinstalleerd....
niet compatible....

:-(

Welke firefox-versie heb je?

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Het kan nog makkelijker. Plaats de userContent.css uit deze zip in de chrome subdir van de profiel directory van je Firefox of Seamonkey browser. http://www.uploadarchief.net/files/download/usercontent.zip Waarschijnlijk werkt het ook met de nieuwste Netscape en andere Firefox clonen. Dat is een een stylesheet die de stylesheet van CO overschrijft m.b.t. de breedte van het invoerveld. Met deze CSS is die net zo breed als de rest van de pagina.

Voor FE, iets soortgelijks kan volgens mij ook in Opera.

[Bericht gewijzigd door Marcel op zondag 4 november 2007 22:36:47 (19%)

Versie 1.0.6

wat is een "chrome subdir van de profiel directory" ?

[Bericht gewijzigd door Eddied op zondag 4 november 2007 22:36:48 (68%)

Hier vind je de profiel directory http://www.mozilla.org/support/firefox/edit#profile
Daarin zit een subdirectory met de naam 'chrome' Firefox 1.0.6 is inmiddels wel behoorlijk achterhaald, aangezien ze nu al op versie 2.0.0.9 zitten.

Henry S.

Moderator

Op 4 november 2007 22:35:26 schreef Eddied:
Versie 1.0.6

Ai... die is lek en buggy, het is een kleine moeite om over te gaan naar 2.0.0.9

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ohjee.... :-(

Op welke distributie is die nieuwe versie geinstalleerd?
:-( Moet ik weer helemaal overnieuw beginnen :-(

Hier draait die momenteel op SUSE 10.3, maar zowat elke recente linux-distibutie zal wel firefox 2.x aan boord hebben, gok ik.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Henry S.

Moderator

Je hebt daar geen hele distributie voor nodig.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik draai zelf Slackware en daar is Firefox 2 al vanaf 10.2 beschikbaar. De huidige Slackware versie is 12. Maar als je Linux distributie qua libraries niet te oud is kan je gewoon een nieuwe Firefox versie downloaden van de Mozilla site. http://www.mozilla-europe.org/nl/products/firefox/

Op 5 november 2007 18:14:03 schreef Henry S.:
Je hebt daar geen hele distributie voor nodig.

Maar ik heb al zo vaak iets gedownload, en nog nooit heeft zoiets ooit
gewerkt.... :-(

ok, ik heb die firefox via de link van Marcel gedownload.

staat nu in de "persoonlijk"-dir

en hoe nu verder ?

M`n 40 GB HD is overigens ook bijna vol...

Groeten,

Eddied

/edit: Heb gekeken: Als de meting goed is gedaan: 10 GB vrij... is wel voldoende

[Bericht gewijzigd door Eddied op maandag 5 november 2007 19:31:32 (19%)

Henry S.

Moderator

Ok... hekel puntje, ben zelf ook nog niet zo'n linux man, maar daar komt binnenkort verandering in wegens een overtallige PC :)

Gezien het lage versienummer van Firefox, lijkt me een nieuwe distri niet eens zo'n gek idee.

Is niet echt een CO topic, als dit via mail etc geregeld kan worden dan gaarne

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 5 november 2007 19:32:21 (17%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik heb groot nieuws !!!

Ik heb daarnet OPERA gedownload....

en ik ben daarmee nu op CO !!

Ik KAN dus iets downloaden en werkend krijgen....
nouja... in elk geval is het niet meer uit te sluiten :-)

Wel een verschil: Ik kon op de desbetreffende site gelijk op
"INSTALLEREN" klikken.... NOOOIT doen natuurlijk; maar nu toch maar
eens geprobeerd... en het werkte...
Maar het invoerscherm is nog steeds niet breder :-(

Niet echt een "CO-topic"? Het gaat er toch om, om goed op CO
te kunnen werken ? :-)

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat dit hier nog net binnen
de grenzen valt.

Groeten,

Eddied

Op 6 november 2007 00:21:39 schreef Eddied:
Maar het invoerscherm is nog steeds niet breder :-(

Niet echt een "CO-topic"? Het gaat er toch om, om goed op CO
te kunnen werken ? :-)

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk dat dit hier nog net binnen
de grenzen valt.

En waarschijnlijk zit er om die reden ook nog geen slot op.

Typ eens een lange zin in dat invoer-boxje en maak dan eens een screenshot van wat je bedoelt. Zet die daarna eens hier neer.

If you want to succeed, double your failure rate.
Alain

Webhoster

Volgens mij is het niet een technisch probleem... maar het probleem van gewenning. Je zal er aan moeten wennen dat het gebruikelijk is op fora, mail, nieuwsgroepen etc etc alleen enters te gebruiken bij nieuwe alinea's. En overigens niet alleen op internet, kijk maar eens in de krant, brieven van de belastingdienst, een tijdschrift etc etc. Nergens gebruikt men enters behalve bij nieuwe alinea's.

Als je netzoals de rest van de wereld zeg maar ;) gewoon jezelf gaat aanleren alleen enters te gebruiken bij nieuwe alinea's, dan wen je daar vanzelf aan en kom je erachter dat het ten eerste veel duidelijker is en ten tweede het dan ook niet heel veel uitmaakt hoe breed een invoerveld is (hoewel die wel iets breder zou mogen wat mij betreft, maar dat lost jou 'probleem' toch niet op... ;)

Ehm, Alain, als je het hele topic leest dan zie je dat Eddied het probleem (lijkt) te hebben dat als hij doortypt de regel in het invoerveld niet 'gewrapped' wordt, maar de tekst alsmaar kleiner wordt. Nu vond ik dat in eerste instantie nog niet geheel onmogelijk, maar nu hij een nieuwe Opera heeft gedownload en het probleem weer optreedt wil ik toch wel eens een screenshotje zien van zo'n onleesbaar kleine lange zin...

If you want to succeed, double your failure rate.
Alain

Webhoster

Hmmm ok dan heb ik niet goed gelezen...

Hierbij het screenshot dat Eddied mijn mailde:
http://www.uploadarchief.net/files/download/schermcoinv.png
Ik zie hier echter weer Firefox.

@Eddied: is dit nu die oude Firefox versie waar je het eerder over had? Het lijkt wel of je tekengrootte gewoon heel klein staat. Kun je eens bij menu Beeld->Tekengrootte->Normaal kiezen op het moment dat je het bijna niet kunt lezen?

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 6 november 2007 23:03:04 schreef Alain:
kijk maar eens in de krant, brieven van de belastingdienst, een tijdschrift etc etc. Nergens gebruikt men enters behalve bij nieuwe alinea's.

maar dan staat het meestal wel in kolommen zodat het overzichtelijk blijft.

op de laptop moet je heen en weer scrollen als er een lange code tag tussen staat
en op een 21" krijg je irritant lange regels. (maar dat is natuurlijk persoonlijk)

kan niet iedereen de versie van eddied krijgen. :)

Met geld moet je creativiteit bekopen.