hallo,
ik heb de labvoeding van deze site gemaakt. De versie die op het forum is gekomen. Maar ik krijg maximum 12v aan de uitgang. zou mij iemand kunnen zeggen hoe dit zou kunnen komen. Ik dacht 1 van de 2 delen van de trafo niet aangesloten maar alles blijkt goed aangesloten te zijn :s
MVG
julien
Pietdepiet
Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?
Laat maar niet goed gelezen,
idd zijn de Lm's goed aangesloten? Meet de soldeercontacten even door...
[Bericht gewijzigd door Pietdepiet op (84%)]
Op 22 november 2007 20:17:38 schreef ej_on_line:
Maar ik krijg maximum 12v aan de uitgang. zou mij iemand kunnen zeggen hoe dit zou kunnen komen.
Graag eerst even zoeken op het forum, dit is meerdere keren aan de orde geweest.
Op 22 november 2007 20:38:11 schreef Henry S.:
[...]
Graag eerst even zoeken op het forum, dit is meerdere keren aan de orde geweest.
Oei dan heb ik blijkbaar niet goed genoeg gezocht
. Ja de lm317's zijn goed aangesloten, zal alles nog eens nakijken.
alvast bedankt
-----------
ik heb ongeveer heel het forum afgezocht maar het niet gevonden. Wel dat je de 2 spoelen in serie moet zetten en zo maar ik heb maar 1 primaire ingang en 2 secundaire uit op mijn transfo.
230v
------------------| |---------------- 1
| |
| |----|
| |----------- 2
| |----|
| |
------------------| |---------------- 3
zo hoort het toch dacht ik?
[Bericht gewijzigd door Sine op (1%)]
benleentje
Golden Member
Welke spanning meet je direkt op de buffer elco. Als dat ca 15V is kan 12V op de uitgang heel goed kloppen.
Hoe je de goede waarde van de potmeter op de lm aangesloten.
Je kunt stukken waar je spaties wilt behouden tussen [code ] [/code ] tags zetten. ( Maar dan zonder spatie )
Ik ben zo vrij geweest je post eventjes aan te passen.
Als je beide wikkelingen 12V zijn ( dus 24V tussen 1 en 3 ) is het zo goed inderdaad.
[Bericht gewijzigd door Sine op (40%)]
Op 22 november 2007 20:53:54 schreef ej_on_line:
ik heb ongeveer heel het forum afgezocht maar het niet gevonden.
Niks gelezen over het meten van verschillende punten? 
http://www.circuitsonline.net/forum/search.php?query=labvoeding+proble…
Na gelijkrichting meet ik 36v.
Wanneer ik de pot van de stroomregeling opendraai springt de spanning van 0 naar 7. als ik dan de spanning verhoog kom ik tot 12v. Ik meet wel geen spanning over de 5W weerstand van 0,82ohm. Ook op de L317T die hieraan is aangesloten staat geen spanning. Nochtans zie ik nergens een verbroken verbinging of dergelijke. De andere 5W weerstand word ook vrij warm, na 2min kan ik mijn vinger er niet op houden, en er hangt geen belasting aan de bron.
mvg
ZUCHT gevonden, na het voor de 10x checken van de soldeerpunten besloot ik ze allemaal te hersolderen.
En ja, hij doet het, van een -0.2 tot een mooi ronde 25.0V
Bedankt Henry
en sorry voor vervuilen van dit forum.
Geen probleem, zo leer je nog eens wat. 
Let nog even op de uitgangsspanning bij hoge uitgangsstroom, er kan spanningrimpel ontstaan omdat de spanning over C1/C2 inzakt. Zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/426714#426714
Oke bedankt
maar ik ga nu wat beginnen experimenteren met een PIC dus heb geen hoge stromen nodig
.
Nog een vraagje, ik wil er nu een kleine DVM insteken voor de spanning en eventueel voor de stroom ook nog een. Nu omdat mijn behuizing wat te klein is heb ik geen plaats meer om een apprart voedingsprintje zoals jij hebt voorgesteld. Zou het mogelijk zijn om die gewoon te voeden met een 9v blok. De conrad DVM metertjes gebruiken zonder verlichting een 2mAh, als ik die dan op een 9v blok van een 500mAh aansluit, zou die toch wel zo n 200u moeten meegaan, of gaan ze om de 5 minuten leeg zijn? alvast bedankt,
Op 23 november 2007 19:06:42 schreef Henry S.:
Het gaat prima met 9V blokbatterijen, gebruik een batterij per meter!
Oké bedankt:) ik dacht het wel, maar bevestiging is toch altijd handig;).