hoi,
de video van mijn vrouw haar ouders is onlangs 21 jaartjes jong.
als we de video aansluiten op de tv, zijn onze zenders minder goed te ontvangen.
als we de kabel rechtstreeks aansluiten op de tv, is het beeld haarscherp.
kan ik de video uitgang die naar de tv gaat versterken?
kan ik dat binnen-in de video ergens bijregelen of komt dit gewoon door ouderdomsslijtage?
videobeeld speelt onlangs terug goed.
heb de koppen even gereinigd en dat is alvast een vooruitgang.
alvast bedankt
Heb dat ook gehad met een oude video.
Meestal staat dan de modulator op het verkeerde kanaal. Als het goed is kan je achterop de video met een klein insteltrimmertje het kanaal instellen. Regel dit bij totdat de gewone TV-kanalen goed zijn te ontvangen, daarna opnieuw de video opzoeken op de TV.
die trimmer had ik al bijgeregeld (er stond iets bij van 32-40) maar dat had enkel invloed bij het afspelen van een videoband?
het is echt wel een groot verschil hoor...
en de kabels zijn ook al eens verwisseld dus...
Speel je dan af over een scart-kabel?
Je moet de trimmer achterop afstellen terwijl je naar een gewoon TV-kanaal kijkt.
Zit er geen verzwakker-schakelaar op die modulator?
het is nu ook niet om te zeggen dat ikk er zoveel van af weet (ik weet al dat dat ding een video noemt, LOL)
speelt niet over een scart, dus...
zal eens proberen hem te verdraaien tijdens het kijken naar een tv kanaal en zien of het wat doet.
en die verzwakker schakelaar, wat is dat dan voor iets?
gewoon nieuwe kopen.
Video van 20 jaar zit waarschijnlijk niet eens scart op.
Wat je mischien kan proberen is een andere modulator (nieuwe) erin. In nieuwe video recorders zijn dit gewoon modules met wat print pennen en anntene in en uit. maar weet niet of dit bij zo`n oud recorder ook het geval is.
tja, normaal versterkt een video het signaal zelfs, dus er lijkt me echt iets niet meer lekker aan je video. Zelf ook wel gehad, video geeft bulten extra storing op het beeld. Een nieuw video recordertje lijkt me het beste, die kosten de wereld ook niet meer tegenwoordig.....