Handleiding Quote

L.S.
Kreeg 28-12 in mijn topic het verzoek de FAQ's te lezen mbt quotes. Mijn reactie op de ontvangen antwoorden waren blijkbaar niet duidelijk genoeg.
Ik heb geprobeerd dit uit te zoeken via FAQ's en vind dat het ontbreekt aan een goede uitleg hierover.
Via het forum wel iets meer gevonden, maar nog niet duidelijk hoe ik in een apart kader met vetgedrukte titel een quote kan plaatsen met een reactie van mijzelf eronder.
Gaarne uitleg
m.vr.gr. A. Mulder

Vermoei je niet.
Quoting 'regels' hangen af van diegene die de postings bekijkt.
Er is een hoge mate van willekeur op dit vlak.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...
Henry S.

Moderator

Dmv http://www.circuitsonline.net/images/f_quote.gif

en

code:


[quote]
Te quoten tekst
[/quote]

@picsels: Heb je de TS z'n vorige topic gelezen of is dit een 'rant'?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 28 december 2007 23:38:50 schreef Agent Mulder:

Ik heb geprobeerd dit uit te zoeken via FAQ's

Met jullie goedvinden probeer ik het hier uit om de lay-out te bekijken en ik begrijp nu wat de bedoeling is.
Ziet er een stuk beter uit, nietwaar?

Henry S.

Moderator

http://plaatjes.kg-uitdaging.nl/worshippy.gif

Dat is de bedoeling, maar gebruik voor testen de preview.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

@Henry S.: zeker geen 'rant'.
Alleen op de een of andere manier lijkt het wel of er steeds meer en meer tegen TS-ers geageerd wordt, zonder dat een constructieve bijdrage wordt geleverd.
Ik had het vorige topic al gelezen en TS heeft een punt: ik denk dat het verhelderend kan zijn door expliciet een stukje over quoten toe te voegen aan de faq.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

Voor mij was het stukje in het kader "code" van Henry voldoende.

Henry S.

Moderator

Op 29 december 2007 00:01:35 schreef picsels:
@Henry S.: zeker geen 'rant'.
Alleen op de een of andere manier lijkt het wel of er steeds meer en meer tegen TS-ers geageerd wordt, zonder dat een constructieve bijdrage wordt geleverd.

Als een TS naar de FAQ verwezen wordt is dat ook constructief, daarom is de FAQ ook verbeterd. Een moderator hoeft zich niet met het thema bezig te houden.

Ik had het vorige topic al gelezen en TS heeft een punt: ik denk dat het verhelderend kan zijn door expliciet een stukje over quoten toe te voegen aan de faq.

Daar heb je een punt, het staat er verborgen in http://www.circuitsonline.net/forum/faq#ubb dat kan idd beter toegelicht worden.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 29 december 2007 00:06:59 schreef Henry S.:
Een moderator hoeft zich niet met het thema bezig te houden.

Ter verduidelijking: ik bedoel het ook meer in de bredere zin, niet specifiek gericht aan moderators.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...
Henry S.

Moderator

Ok begrepen, ook daarom is de FAQ verbeterd, bijv ivm taalpuristen.

Voorbeeldje: http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/728431#728431

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 29 december 2007 00:01:35 schreef picsels:
@Henry S.: zeker geen 'rant'.
Alleen op de een of andere manier lijkt het wel of er steeds meer en meer tegen TS-ers geageerd wordt, zonder dat een constructieve bijdrage wordt geleverd.
Ik had het vorige topic al gelezen en TS heeft een punt: ik denk dat het verhelderend kan zijn door expliciet een stukje over quoten toe te voegen aan de faq.

Dit idee heb ik ook. Op de 'vaste' vragen wordt er vaak niet meer normaal gereageerd. Wat afschrikwekkend werkt. En da's een beetje jammer.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Voor zowel quoten als het posten van 1001x behandelde standaardvragen geldt dat je het moet doen als dat werkelijk nodig is. Anders niet. :)

Tevens kunnen de vaste vragen of eigenlijk de antwoorden daar op goed via de zoek functie gevonden worden.

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....
GJ_

Moderator

Op 29 december 2007 00:45:07 schreef (Z)weetvoetje:En da's een beetje jammer.

Op 29 december 2007 08:25:15 schreef Aart:..het posten van 1001x behandelde standaardvragen

Voor mensen die helemaal "vers" op CO aankomen en menen dat ze eindelijk DE site gevonden hebben om hun vraag neer te leggen is het vaak niet duidelijk dat juist hun vraag al 1001x behandeld is.
En eerst op zoek naar de zoekfunctie is waarschijnlijk niet het eerste wat men doet.

'UTFSE' is een term die hier nog niet is ingeburgerd, maar wat prima zou kunnen; in vijf jaar CO is d'r hier een heel aardig hoopje kennis verzameld. Ik heb al de nodige dingen via de zoekmachine kunnen vinden zonder ook maar een vraag te hoeven stellen.

UTFSE noem ik ageren tegen een TS, hoe 'ingeburgerd' ook.
Dat kan ook via een normale woordkeus, zeker als iemand voor de eerste keer een vraag stelt.
Ik hoop van harte dat de moderators alert blijven op dit soort taalgebruik.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

Beste Allemaal,

Allereerst wil ik Picsels bedanken voor z'n enige echte oprechte reactie.
Ten tweede wist ik binnen een half uurtje wat er verwacht wordt en waar ik dat zelf mag uitzoeken.
Ten slotte ben ik ook blij met de tip van de "Fine Search Engine".
Ik zal mij voortaan bedenken een nieuw topic te plaatsen.
(Inderdaad dacht ik DE Site te hebben gevonden)

Henry S.

Moderator

Op 29 december 2007 17:34:18 schreef Agent Mulder:
Allereerst wil ik Picsels bedanken voor z'n enige echte oprechte reactie.

En de rest niet, een lekkere ben jij...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 29 december 2007 10:56:40 schreef GJ_:En eerst op zoek naar de zoekfunctie is waarschijnlijk niet het eerste wat men doet.

Ach, zoeken... zucht.
Iemand die precies weet waarnaar hij zoekt, is al halverwege. En ik moet met enige schaamte bekennen, dat ik soms niet eens halverwege geraak... :-)

Eigenlijk zou ik het eerder op prijs stellen, dat er wat meer feedback is. Goed advies gekregen? Elders een betere oplossing gevonden (en welke dan wel)? Dat soort dingen. Daar heeft iedereen profijt aan.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 29 december 2007 00:22:02 schreef Henry S.:
Ok begrepen, ook daarom is de FAQ verbeterd, bijv ivm taalpuristen.

Voorbeeldje: http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/728431#728431

Zo'n beetje als; tijdens de wedstrijd de spelregels veranderen...

In the beginning there was nothing.... and even that exploded...
Henry S.

Moderator

Nee, sommige mensen kunnen zich niet gedragen ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
klein is fijn

Moderator

Op 29 december 2007 20:01:22 schreef ~Galaxy:
Zo'n beetje als; tijdens de wedstrijd de spelregels veranderen...

'Veranderd' is een groot woord, meer 'duidelijker neergezet'. Gezien het groeiende aantal members en bepaalde misstappen die vaker voorkwamen was dat gewoon nodig.

Trouwens, als je het forum als een wedstrijd ziet dan ben je bij voorbaad al verloren.

Op 29 december 2007 20:01:22 schreef ~Galaxy:
[...]

Zo'n beetje als; tijdens de wedstrijd de spelregels veranderen...

nee... meer voor degene die het niet _willen_ snappen meer in "jip en janneke-taal"

IF you can't convince them, then confuse them!

Trouwens, als je het forum als een wedstrijd ziet dan ben je bij voorbaad al verloren.

Puur beeldspraak.:-)

Op 29 december 2007 20:02:26 schreef Henry S.:
Nee, sommige mensen kunnen zich niet gedragen ;)

Heren Mods; ik denk dat we het met elkaar eens zijn dat we het oneens zijn.
Ik ben niet iemand die gaat zeuren over een spelfoutje meer of minder. Maar als je deze tekst:

ja de matrix heb ik maar ik weet niet goed hoe je er tekst op kan zetten als iemand effe wil uitlegen hoe je die programe code kan maken voorbeelden zijn ook goed

op een forum neerkwakt, dan vindt ik dat getuigen van een soort van minachting t.o.v. de forumlezers.
Dan kan je FAQ's gaan schrijven en herschrijven, ik blijf bij dat standpunt.
Ik vind het dan ook niet op zijn plaats om degene die daar wat van zegt op de vingers te tikken, en de TS ongemoeid te laten.

Ook Mods hebben zich in het verleden gestoord aan een volledig ontbreken van enige interpunctie...

In the beginning there was nothing.... and even that exploded...