Ik was gisterenavond wat aan het spelen met mijn Rigol DS1042CD, om te zien wat hij nu allemaal kan. Manual erbij, jawel, doe ik anders nooit 
Natuurlijk moest alles ook eens uitgeprobeerd worden. Dus: service menu -> calibratie. Ik krijg een waarschuwing dat alle inputs afgekoppeld moeten worden, doe ik ook. Blijkbaar duurt zo'n calibratie erg lang (half uurtje?), daarna krijg ik het scherm "calibration done, press run/stop to exit".
Alleen... run/stop duwen deed niks. Ook andere knopjes reageerden niet. Ook een kwartier later nog niet... Ik heb de scoop dan maar uitgezet.
Maar nu start hij niet meer op... Als ik hem aanzet, krijg ik het startscherm, dan klikt hij een paar keer, maar blijft op het startscherm staan ("loading..."). Voor eeuwig... (een hele nacht?)
Wat nu? Ik heb weinig zin in de hele rompslomp om het ding terug te sturen naar Elquip. Zijn er nog dingen die ik zelf kan proberen? Ergens een verborgen harde reset, of een firmware flash?
Nope.. USB driver is geïnstalleerd, maar de PC herkent de scoop niet.
Via RS232 nog niet geprobeerd, ik heb geen passende kabel. De ingang van de scoop is male, terwijl al mijn verloopkabeltjes ook op male eindigen, past niet 
Jouke
Met geld moet je creativiteit bekopen.
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Op 16 februari 2008 13:49:36 schreef subsonik:
Via RS232 nog niet geprobeerd, ik heb geen passende kabel. De ingang van de scoop is male, terwijl al mijn verloopkabeltjes ook op male eindigen, past niet
Dan heb je waarschijnlijk een nullmodem-kabel nodig, waarbij ondermeer TXD en RXD van pin wisselen. Dat zou in de manual terug te vinden moeten zijn.
Jouke: ik heb hem al zeker 20x aan en uit gehad, niks... geprobeerd met en zonder L/A module, met en zonder USB, etc
pros: ook met de nulmodem-kabel geen succes...
Ziet er slecht uit dus. Weet iemand hoe de firmware update werkt? Ik lees "via USB" ? Dan kan ik dat ook al vergeten, want de PC herkent de scoop niet.
Grote kans dat de die zegt dat je het zelf gedaan hebt en dan mag je het nog zelf uitzoeken.
Het kan natuurlijk geen kwaad het te proberen.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Dat zeggen ze vast niet. Het zou niet mogelijk moeten zijn door calibratie van je scoop de firmware om zeep te helpen, je hebt gewoon recht op garantie en dat zullen ze je vast wel geven.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 17 februari 2008 18:37:11 schreef stekkerjack2:
Grote kans dat de die zegt dat je het zelf gedaan hebt en dan mag je het nog zelf uitzoeken.Het kan natuurlijk geen kwaad het te proberen.
dat zeggen ze niet.
heb je die ervaring wel met elquip dan? zoja, deel dan aub dit soort ervaringen met ons.
(maar ik geloof het niet)
@Jeroen,
Hoelang hebben we eigenlijk garantie?
Is dat 1 of 2 jaar?
PS: ik heb de firmware al verschillende keren geupgrade, voor de scope de laatste firmware is v03.03.01.
Totaal geen problemen gehad met het calibreren.
PS: Als iemand de laatste firmware wil hebben hoor ik het wel
@subsonik,
Als je de usb stick in het apparaat duwt, krijg je dan geen boodschap dat er een usb apparaat gevonden is?
Als hij dat al niet doet, heeft hij de geest gegeven.
Zou dan gewoon om service vragen
Jup, elQuip was erg behulpzaam. Ik heb het toestel pas onlangs teruggestuurd, waarschijnlijk is het nu onderweg naar China.
Best duur grapje trouwens, ik was bijna 40 EUR kwijt aan verzending. Een dag nadien kreeg ik dan te horen dat er gevoetbald was met de doos... Tot zover mijn vertrouwen in Taxipost.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
DHL zeker?
heb ook nare ervaringen (zowel prive als zakelijk) met die partij.
Als ik iets moet verzenden dan is het NIET met DHL of Schenker (ja, die krijgen het voor elkaar in hun logistieke proces 3 stuks 40ft zeecontainers kwijt te raken en pas NA 7 werkdagen terug te traceren.)
Nope, Taxipost. Is een dochterbedrijf van de "gewone" post denk ik. Geen idee welke firma het pakje in NL aflevert, vermoedelijk werkt Taxipost samen met TNT oid.
Met dat verschil dat ik in Vlaanderen woon, en elQuip in Nederland gevestigd is.
Andere opties zoals UPS, DHL, ... zijn vergelijkbaar qua prijs. Enkel een stom postpakket is goedkoper, maar kan je niet verzekeren of tracen...