DIN-luidsprekersplugjes, toch nog ergens goed voor, gebruik ik ook in een dipper.
Op 1 april 2008 20:58:44 schreef Pietdepiet:
Dat is inderdaad wel vrij belangrijk, ik heb immers niet erg veel te besteden. Mar volgens mij is het duurste: Trafo/DVM*2/Koelblok/Trafo.
Dat is helemaal waar.
Pietdepiet
Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?
@Rob
Bedankt:)
@Schimanski
Ook bedankt, ik zal eens gaan lezen in dat topic.
@Henry
Oké, dan weet ik dat, dus als iemand nog een van die dingen in de aanbieding heeft...
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Ik geef piet voorrang (ik kan tenslotte ook zelf bouwen), maar als piet hem niet hoeft, dan wil ik m wel overnemen.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Zo, ik ben bekaf, vanavond al mijn losse papierwinkel gesorteerd en in mappen gestopt. Heb nu ongeveer 1 meter info staan. (op een stapel op de grond want ik weet even nog niet waar het heen moet) Hoef ik tenminste niet iedere keer weer het zelfde schema uit te printen en kan ik nog terug vinden hoe ik iets gebouwd heb. Ook veel stukjes die hier door jullie geschreven zijn zitten er in. Had liever aan de murphy verder gewerkt maar dit was even hard nodig. De rest opruimen ook trouwens, voor Zweetvoetje en ik samen aan de werkbank konden zitten moest er eerst het een en ander naar de gang 
Nu we het toch over vraag en aanbod hebben. Ik zoek nog een Racal MA-79, dus als iemand er eentje weet.
(ja ik weet het, het staat al vol zat maar ze stapelen redelijk makkelijk)
Fred
ze stapelen makkelijk...
Ja, kijk maar.
bron: pa8pdp
Fred, heb jij de shack op zolder?
Heb je al een vloerbelasting berekening uitgevoerd 
MA-79? Jij zoekt de bijpassende zender voor je ontvanger.
Trouwens even wat anders. Een andere interesse van mij is ouwe computers (op school in de 70's hadden we een PDP11 en later heb ik met IBM 4300 en ES-9000 gewerkt) en ik zie dat die pa8pdp ook een enorme PDP11 site heeft
.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Dat is inderdaad de bijpassende zender die ik zoek op aanraden van mijn XYL zelfs, die vond ze veel mooier dan een BC191 of T1154 (ik ook eigenlijk wel, de ellende is niet voor niets met een racal begonnen). Het ding doet maar 100mW, maar daar bouw ik zelf wel een lineair voor die ik er achter kan zetten (iets in die zin loopt niet
)
Die foto ken ik en de eigenaar ook (via mail)
Viel me van de week ineens op dat buizen niet meer op de vloer bijven liggen maar de hoek in rollen
Zag laatst een foto van een heel nest murphy's op een houten kastje. Stond zo'n 300 kilo op....
Fred
Effe weggeweest:s
@pietdepiet mooi!
ik heb nog wel een simpel schema voor een labvoeding. Als je wilt mail ik het je effe door? (zet het dan tijdelijk in je profiel)
Op 1 april 2008 23:23:20 schreef Schimanski:
Trouwens even wat anders. Een andere interesse van mij is ouwe computers (op school in de 70's hadden we een PDP11 en later heb ik met IBM 4300 en ES-9000 gewerkt) en ik zie dat die pa8pdp ook een enorme PDP11 site heeft.
Nou, mocht je echt interesse hebben in zo'n PDP11. Met een beetje geluk hebben we er hier op de zaak nog ergens eentje staan. Zal eens kijken.
Heb vroeger heel wat regeltjes software op zo'n apparaat klaargestoomd... 
Pietdepiet
Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?
@Hugo/Allen
Wat moet hij kosten dan?
Ik weet niet of dit een goede is, en of daar überhaubt veel verschil inzit, maar ik las dat fred er een had en tevreden was?!
@Flush
Is uiteraard welkom, ik dacht dat mijn mail wel in mijn profiel stond. Bleek dat ergens nog een vinkje stond die dit verhinderde... Nou ja ik hoop dat het zo goed gaat.
Oja, nog iets duurs bij de labvoeding: Kastje
Gerwin
An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
Ik ga proberen een FM ontvanger te maken volgens dit schema en een 12XX7
maar
^^ 1 vraag: wat is een RFC (RF choke) wat is het nut hiervan.
en welke waarde heeft deze?
Gerwin
Op 2 april 2008 18:14:12 schreef Rd12tf:
Smoorspoeltje, van 10-100 µH.
Denk erom dat zo'n superreg. met een buis beter zendt dan ontvangt ...
en hoe kun je dat een beetje voorkomen? en hij zend oscilatie uit? (mexiaanse hond dus? )
Gerwin
ah oke
toch is kijken of dat kan met een halve 12xx7
edit maar eerst dit aan de praat krijgen
[Bericht gewijzigd door Gerwin op (28%)]
Gaan er nog mensen naar de NVHR-dag zaterdag? oa Amroh en Philips tentoonstelling.
@Eat: Ik kan je zo oppikken.
fred101
Golden Member
Het lijkt er op dat ik mijn fundering binnenkort weer wat verder moet gaan verstevigen voor een Racal MA79 met wat werk 
Fred
Op 2 april 2008 22:58:28 schreef Henry S.:
Gaan er nog mensen naar de NVHR-dag zaterdag? oa Amroh en Philips tentoonstelling.@Eat: Ik kan je zo oppikken.
Heel leuk Henry! Hoe laat ben je ongeveer in Baarn?
fred101
Golden Member
fred101
Golden Member
Op 2 april 2008 14:05:15 schreef qrp_man:Nou, mocht je echt interesse hebben in zo'n PDP11. Met een beetje geluk hebben we er hier op de zaak nog ergens eentje staan. Zal eens kijken.....
QRP-Man dat is een mooi aanbod, maar ik moet het afslaan. Ik heb een PDP 11/73 gehad maar heb deze wegens tijd- en ruimtegebrek gedoneerd aan het computermuseum. Oude computers is voor mij nu een "virtuele" hobby naast de radiohobby. De enige oude "hardware" die ik nog heb is m'n zelfbouw Acorn Atom uit 1980 en wat zelf ontworpen en gebouwde 8051 signle board systeempjes.
Maar dromen over vroeger en websites van mensen bekijken die wel veel tijd in oude computers steken is ook leuk.
Fred, als je een kleine Smurf hebt, maakt dat jou dan tot Grote Smurf, of ben je toch gewoon Knutsel Smurf. 
In ieder geval gefeliciteerd met Tim.
Begrijp ik ook dat je ondertussen een MA-79 te pakken hebt?
mod: sry voor nieuw bericht, dit moest eigenlijk gewoon in vorige bericht erbij.
[Bericht gewijzigd door Schimanski op (12%)]
fred101
Golden Member
Heren,
ik zal met een tafel op de beurs staan. Onder andere een Philips BX680a gaat het nest verlaten.
Wellicht zie ik jullie nog langskomen 
groeten, Laurens.