Rigol scoop is wel fijn ding maar heb geen scoop nodig (heb er 3 momenteel)
Voorwaarde is moet op de pc aangesloten worden (portabel},daar ik zeer veel onderweg ben en dus alles mobiel moet zijn.Een van de Scoops is trouwens ook een usb pc scoop 60 Mhz heb hem eigenlijk nog maar zeer zelden gebruikt,daar ik aan het leren ben met pic's te werken is een scoop per definitie niet nodig.Ben er nog steeds niet uit wat de beste keus is voor die Logic analyzer qua prijs zit er niet veel verschil op als je bij de LA transport BTW inklaring gaat bijrekenen.

EDIT
Zal toch die LA worden Kom er niet meer op terug :-D of :D

Ik gebruik hem zowel op de PC (XP) als op de labtop (Vista). Rigol scoop is goed als je accent op scoop ligt en je hebt meteen een LA met enkele beperkingen. Voor LA toepassingen heb je vooral goede trigger nodig, hoge freq en heel veel kanalen. Maar vooral het confortabel gebruik via de USB direct op je (groot) scherm is super. Dat alleen al, op een LCD scherm van 1480x1050 pixels is enorm. Hij heeft ook geen externe voeding nodig en is zo klein dat hij overal tussen kan geplaatst worden. Je hoeft niet eens een extra ruimte te hebben. Weegt ook niets en kan zelfs gewoon aan de meetdraden ophangen.

Daarom juist zocht ik zo een pc logic analyzer,ik zie me nog niet rondzeulen met een scoop en log.analyzer en voeding van 15 Kg.Neen eerste voorwaarde is alles moet mobiel en lichtgewicht zijn.De meeste tijd aan mijn nieuwe hobby presteer ik in een of ander hotel.Daarom ook voor microcontrollers gekozen is perfect doenbaar.
Denk dat ik de LA in Duitsland bestel kost wel iets meer maar hoef me dan ook verder geen zorgen te maken.
Nogmaals bedankt aan iedereen.

Gewicht van zo'n rigol hoef je je overigens geen zorgen om te maken, weegt minder dan een laptop.

:)
Laptop thuis laten en scoop meenemen,zal men baas niet tevreden zijn.

Ik had hem de vrijdag morgen besteld in US en de maandag lag hij al op mijn tafel. Transport overzee gaat door in het weekend. Op de trakking zag ik het verloop. Kosten waren 21% BTW (belgie) en ongeveer 10 euro algemene inklaar kosten. Dollar is aan de koers van de dag als je met visa betaald.