Hoi. Ik heb recent een Legacy LSW15 subwoofer gekocht (4000 watt max en 1800 watt RMS). Dit is 4 Ohm
Nu heb ik een 4 Ohm versterker gekocht (Cougar C.600.4) met 2000 watt over 4 kanalen (4x500) en 500 RMS over 4 kanalen (4x125).
Mijn subwoofer is een Dual Voice Coil, dus ik kan maar 2 kanalen van mijn versterker gebruiken wat mij maar 250 Watt RMS oplevert).
Is er een goede manier om de versterker te bruggen zodat ik er meer power uit kan krijgen? Bijvoorbeeld 2 keer 250 RMS door de 4 kanalen te bruggen naar 2 kanalen?
En indien dit niet zou kunnen, dat er misschien toch een manier is om er iets meer uit te kunnen halen?
Ik ben een leek op dit gebied dus ik zou dankbaar zijn moest iemand mij een manier kunnen geven om dit mogelijk te maken ^^
Greets,
Jordy
als je van 250 naar 500 watt gaat klinkt het maar een beetje harder, als je wil dat het echt harder gaat klinken dan moet je het vermogen minstens gaan verviervoudigen.
als je trouwens aan 250 watt vermogen niet genoeg hebt moet je:
A: langs de oorarts.
B: een efficientere subwoover kopen of
C: eens gaan nadenken of er wel echt 250 watt uit komt.
maar als je versterker geen brug functie heeft kan je, als je een beetje kan solderen, ook dit schema na bouwen.
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/48
maar de meeste 4 kanaals auto versterkers kan je wel bruggen.
als je dan van 4 naar 2 kanalen gaat zou het moeten werken maar kijk uit:
als je versterker nu maar tot 4 ohm gaat zal je in brug een 8 ohm speaker moeten aansluiten, anders kan de versterker kapot gaan als je er lang veel vermogen uit haalt.
Anoniem
als je trouwens aan 250 watt vermogen niet genoeg hebt moet je:
A: langs de oorarts.
Anders kun je je daar na het beluisteren van de installatie melden. Mag je de rest van je leven met een versterker achter je oren rondlopen.
mja, het moet ook een beetje trillen he
Ik rijd met een Chrysler Voyager 2.0 SE