Strikt genomen mag alles, als het maar slechter is dan 35% besparing.

Reken maar dat zulke teksten heus wel door de huis-advokaat gefileerd zullen zijn! :(

Hehe, negatieve besparing is ook minder dan 35%...

Maar serieus, misschien dat dit ding een klein beetje betere arbeidsfactor tot gevolg heeft. (meeste andere verbruikers zijn meer inductief dan capacitief).

Dan zou het wel wat kunnen besparen. Maarja, particulieren wordt de arbeidsfactor niet in rekening gebracht normaliter. Dus ben jij een hééééééél klein beetje aan het besparen voor de maatschappij, omdat het blindvermogen niet door de kabels hoeft...

Wat jij ooit uit gaat sparen met dat kastje wordt door die LED's wel weer teniet gedaan, laat staan de productiekosten..

Op 25 april 2008 13:15:57 schreef Frederick E. Terman:

Reken maar dat zulke teksten heus wel door de huis-advokaat gefileerd zullen zijn! :(

Welnee, natuurlijk mag niet alles. Dat apparaat doet niet wat het beloofd besparen tot 35% betekend dat er serieus mee bespaart word en dat gebeurd niet. Als het ding al 1% zou besparen maakt ie zn belofte al niet waar. Het echt letterlijk uitleggen van zo'n tekst (hij bespaart niks, dus dat is nog steeds tot 35% besparing) is iets waar geen enkele rechter intrapt.
En die teksten zijn echt niet door een huisadvokaat bekeken, dit is gewoon een "slimme" eenling die denkt eenvoudig rijk te kunnen worden. Als ie iets minder stom is dan ik vermoed houd hij er zelfs rekening mee dat eventuele klachten grotendeels achterwege blijven uit schaamte.

klachten blijven niet achterwege uit schaamte, maar omdat een advocaat voor 35E terug te krijgen veel geld is.

trouwens, niet iedereen kent zoveel van elektronica als een CO'er

Daar hoef je helemaal geen verstand van electronica voor te hebben. Een beetje gezond verstand is voldoen om te bedenken dat dit flauwekul is, slangenolie.

Doet mij een beetje denken aan die USB-kraan om wijn te kunnen downloaden :)

Advertentie is weg....:-)

Yeah right, er staan er nog maar zeven bedoel je.

Dus het volstaat dat men in Belgische cafés bij abdijbier uithangt "tot 33 cl" en "tot 8° alcohol" om een Hollands zeikpilsje van 20 cl te mogen uitgieten? :-)
Als de garagist op mijn motorfiets een plakkaat zet: "maximumsnelheid tot 180 km/h, dat ik moet tevreden zijn als hij een schamele 30 haalt?

Op 25 april 2008 16:54:44 schreef grotedikken:...tot 33 cl...
...Hollands...pils...

Nou je er toch over begint, is het je wel eens opgevallen? Internationale maten voor bierflessen zijn 25, 33, 50 en 64cl
Behalve dus in Nederland, daar is een bierfles (DNB) 30cl. Scheelt toch weer bijna 10% dat er minder in zit.

@riktw (reactie op hieronder): alleen Grolsch heeft sinds kort zn eigen 33cl bierfles.

grolsch heeft gewoon 33cl hoor.
maar als we nu even allemaal op dit is in strijd met de regels drukken zijn ze zo weg;)
vergeet het dubbel-advententie knopje niet he.

Even overal in strijd met de regels + dubbel geplaatst + verkeerde rubriek aangeklikt(telecom/mobiel-samsung?!)

Heel leuk dat er een metertej bij de verbuiker hangt. Ze zouden moeten laten zien wat de KWh meter doet.

Ook geljk maar even 'in strijd met de regels' aangeklikt.

Op 25 april 2008 17:18:01 schreef Uranium:
Even overal in strijd met de regels + dubbel geplaatst + verkeerde rubriek aangeklikt(telecom/mobiel-samsung?!)

me2! Wat een spammert.

Op 25 april 2008 12:03:08 schreef SparkyGSX:
In de advertentie op marktplaats staat ook "VOORZIEN VAN EUROPEES ce KEURMERK", hiermee suggereren ze dat het ding gekeurd is door een instantie, en goed is bevonden (op werking en veiligheid?). De gemiddelde consument heeft geen idee wat CE markering eigenlijk is, en dat een fabrikant dat zelf mag doen.

CE is een label dat de fabrikant zelf op zijn apparaat mag plakken, daar is helemaal geen keuring voor nodig. De controle komt pas wanneer er iets mis gaat, dan moet de fabrikant bewijzen dat het apparaat veilig genoeg is.
Hmm, ik moet beter lezen, dat was ook wat er stond :(

En dat mag die fabrikant alleen als hij in de EU gevestigd is.

Dat zou je mogen verwachten van een firma. Kennen jullie de "bonnenman" die supermarkten leeghaalt met zijn aankoopbons?
Die maakt ook gebruik van jurische fouten in bons.
''''Goed voor 20% korting'''' Er staat nergens dat je niet meer bons per aankoop mag gebruiken en laat dus telkens 20% aftrekken tot er nog 30ct overblijft.:) :)

Of zoals het bord in het café: vandaag betalen, volgende keer gratis!! Jajaa, probeer maar uit.
Men heeft je liggen.

- - big bang - -

zag laats bij BCC een apparaat staan, en die verkoper helemaal enthousiast lullen tegen klanten.

Het ging over vervuiling in het net ofzoiets voor tv/radio.

Weet iemand hiervan ?

Had geen tijd om het beter te bekijken vanwege sluitingstijd en snel iets moest hebben.

pfff. das weer ene van die dingen gelijk dat ringetje wat je op ene gloelamp stop ( tussen lamp en fitting ). daar zit gewoon een diode in. je lamp werkt op halve sinus ... je merkt daar niet veel van ...

k heb ze thuis ook gehad maar zat een klein smd printje in met meerder onderdelen dus alleen een diode is het niet...

Op 25 april 2008 20:43:51 schreef ivar92:
k heb ze thuis ook gehad maar zat een klein smd printje in met meerder onderdelen dus alleen een diode is het niet...

dan had je de betere. die hebben ene triac.

de echte cheap-ass dingen zijn enkel een diode ( die dan meestal nog ontplofte na een paar maand omdat ze te licht was voor de stroom en eigenlijk ook in sper niet goed de spanning kon houden.. rommel uit crap-wan ...

Op 25 april 2008 17:04:03 schreef riktw:
grolsch heeft gewoon 33cl hoor.

't Ging hier wel over bier:-D

Wat die verbetering van de cos phi betreft: ik dacht dat het zo was dat de kWh-teller enkel het effectieve vermogen meet, dus dat verbruikers met een erg lage arbeidsfactor eigenlijk enkel de stroomleverancier belasten.
Ik dacht dat men vooral bij grootverbruikers (winkels, fabrieken etc) van leverancierswege gaat eisen dat de arbeidsfactor binnen bepaalde perken blijft en dus evt de plaatsing van condensatorbatterijen vraagt.

't Is een beetje los uit 't geheugen dus als iemand hier meer of correctere informatie over heeft hoor ik het graag.