Op 26 april 2008 12:16:02 schreef flipflop:
Verkeerde been uit bed, vriendin weggelopen, auto stuk, weer rood op de bank, weer niet meer vrije dagen dit jaar, domme fout gemaakt (toch nog on-topic)? Misschien kunnen we je helpen, gooi het maar in de groep.
Hehehe, meestal komt een ongeluk niet alleen, maar is het één het gevolg van het ander:
Met het JUISTE been uit het VERKEERDE bed gestapt, daardoor vriendin weg, auto is ook stuk, je kan hare niet meer gebruiken, je komt in het rood op de bank omdat zij het geld had, en je vrije dagen raken op omdat je die auto ergens moet gaan laten maken en een andere vriendin moet gaan zoeken... 
Op 26 april 2008 14:52:40 schreef free_electron:
...Je configt de memory controller als EMI. en dan zet je de GPIO als inputs.... amr blokkeert. hij is toegang tot memory kwijt. voor mij is dat ene design fout.
Vooral als je dat een ganse dag kost eer je je je dat realiseert ... ( en je ondertussen je code al 50 keer gestript en hercompileerd hebt en er 2 logic analysers aan je bord hangen ) en als ze het nu nog duidelijk in de datasheet hadden gezet ... in de EMI sectie. maar neen tstaat in kleine lettertjes alleen in de GPIO sectie...
Dergelijke dingen werken op mijn zenuwen.
Ik heb dat ook eens meegemaakt, ook zo'n dubbel gebruik van IOlijnen op een AtmelAVR, ik weet het niet juist meer maar ze werden ook gebruikt dacht ik voor JTAG, stonden ook zo ingesteld, maar eer je daarachter komt waarom je IO's niet werken, of ik kon dat ding niet flashen, ik weet het al niet meer. Dat zijn inderdaad zéér frustrerende momenten, waarop je soms toch in jezelf mompelt van waarom ben ik in godsnaam met electronica begonnen.
Dat ebt wel weer weg, en ik moet zeggen dat ik verder voor de rest weinig slecht over Atmel µC kan zeggen.
In het algemeen zie je in de praktijk soms wel hiaten ja, en dan denk je dat ze er tijdens het ontwerp een Stevie Wonder aangezet hebben.
- - big bang - -
edit: ze vroegen eens aan Stevie Wonder of hij het niet erg vond dat hij blind was. "Euhh, tja, neen, eigenlijk niet zo erg" antwoorde hij, "tis al van kleins af aan, daarom, maar als ze nu moesten zeggen dat ik bvb. een zwarte geweest was, dat zou ik véél erger gevonden hebben"...