snif... kheb weer zelf mijn taart kunnen kopen ... voordeel was wel dat ik zelf kon kiezen 
Over ontwerptips en domme fouten gesproken., Ik heb hier een frietpot van 'EuroPro' ( Delonghi ). zo een geval met digitale thermostaat. wat een gedrocht is me dat zeg. ik zit al aan de 4e frietpot ... ( telkens in garantie kunnen omruilen ) Die oenen die dat in elkaar gezet hebben...
De frietpot is ok. (verwarmingselemtne en dergelijke zijn ok. design is ook goed : element in de olie. ik haat frietpottenwaarvan element onder de ketel zit ( dus niet in de olie ,die dingen zijn te traag en je kan dat niet goed proper maken. Hier trek je element met controleblok eruit en de rest gaat in de vaatwasser.)
Maar .. de electronica brandt altijd op! Ik heb de laatste , alvoren die de eerste keer te gebruiken ) opengedaan om uit te vlooien wat er nu eigenlijk mis is..
er lopen 3 draadjes met laagspanning van het treasnformatorprintje naar het stuurprintje met display en chippie.
om die draadjes vast te maken gebruiken ze een stom kabelbindertje .. wat ze vastmaken aan een netspanningsvoerende draad .. vlakbij het punt waar de faston zit .. op de poot van .. jawel het verwarmingselement.
Met andere woorden. telkens die ketel opwarmt wordt dat punt leuk warm. na xx aantal keren opwarmen wordt de isolatie hard, brokkelt af , komen de laagspanningsdraadjes tegen hoogspanningsdraadjes en -vonk- gedaan met de ketel..
ik dacht ok. knip . kabelbindertje door. draadjes op andere manier vastgezet.. nu is toch potverdikke het relais wat verwarmings element schakelt gesneuveld zeker ! en het is een relaismet eigenaardige footprint wat ik niet vindt in de digikey cataloog ..
kheb hem buitengeshot en geld teruggevraagd ( en gekregen ) in 3 jaar tijd 4 frietpotten van dat type ... ( wel telkens in garantie ) dus kheb dik 3 jaar een toestel gehad wat mij niks gekost heeft( wel aan frustratie maar kom ) kheb er u ene van Tefal.. eens zien of die beter zijn ...