Op 25 april 2008 20:40:39 schreef free_electron:
pfff. das weer ene van die dingen gelijk dat ringetje wat je op ene gloelamp stop ( tussen lamp en fitting ). daar zit gewoon een diode in. je lamp werkt op halve sinus ... je merkt daar niet veel van ...

En je ringkernen maar brommen........ http://forum.audiofreaks.nl/Smileys/default/rolleyes.gif

hahaaa. ne dat spul is voor gloeilampen only. jhet past precies in de fitting ( e40 fitting )

Die gaan ook niet brommen, maar de nettrafo's op de daardoor verpeste netspanning misschien wel. :)

Dat is ook volksverlakkerij, een lichter peertje heeft de zelfde lichtopbrengst bij een veel hoger rendement.

toch vraag ik me wel af, wat zo iemand nu verdient met zo nep apparaatje?,,, hoeveel mensen zullen het kopen...
je moet ze toch laten maken... enz enz...

niet dat ik het ook van plan ben, maar ik vraag me wel af om wat voor bedragen het gaat.........

Wat dat kost om te maken ?

Een paar euro maximaal

Als je de cos phi gaat rechttrekken met een condensator zal de condensator toch opwarmen? Het hele blind vermogen gaat dan in de condensator zitten lijkt mij.
Je bespaart dan helemaal niks:)

denk ik, kan iemand mij vertellen of dit waar is?

Eeehhhh.... Ik krijg nu plotseling wel een idee....
(Of zou ik m`n bek moeten houden, en de truc zelf gebruiken
als het inderdaad zou werken? Voordat daartegen andere
maatregelen worden getroffen)

Hoe reageert een kWh-meter, wanneer slechts enkelzijdig, met
1 diode dus wordt gelijkgericht ?
Veel (de meeste ?) apparaten werken met een schakelende voeding,
die vreten het wel....
Dus slim uitzoeken van je aan te schaffen apparatuur, en een
diode ertussen, en de meter staat stil ???

Groeten,

Eddied

je vermogen word niet opeens meer. je geschakelde voeding zou dan op 120volt werken en daardoor 2x zoveel stroom trekken. Op deze manier kom je op hetzelfde uit.

Jan, je hebt het niet begrepen.

Het vermogen blijft wel gelijk, maar de vraag was:

Hoe reageert een kWh-meter, op (gepulste) gelijkstroom ?

Dus niet met een brug gaan gelijkrichten, want dan ziet die
meter weer (vrijwel) gewone wisselstroom.

Groeten,

Eddied

[Bericht gewijzigd door Eddied op (25%)]

Lol:p.

Goeie vraag.

Mocht het niet werken, dan kan je altijd nog van je buren aftappen.

[Bericht gewijzigd door Vuurkat op (53%)]

Er zijn er hier dus die denken dat een kWH meter niet reageert als je er een 1N4007 achter hangt met een resistieve belasting. Probeer. Neem een 20W gloeilampje en een 1N4007 in serie en hang op het net.

Die meter meet het reële gedeelte van het verbruikte vermogen. En of daar nu een diode tussen zit die die periode juist geleidt, dat maat toch niks uit.
Alleen als je de perfecte spoel of condensator aan het net hangt die ALLEEN blindvermogen soupeert, gaat je meter niet verder tellen, maar je hebt dan ook geen reeel bruikbaar vermogen, dus nog niks.

- - big bang - -

de nieuwe meters blijven registrren hoor.. zeker de digitale. De ris vele werk gedaan om ook de blindstroom te meten met die chippies die daar in zitten :p

[Bericht gewijzigd door GJ_ op (69%)]

Het zou me ZWAAR verbazen als die geteld werd, de reden dat die chippies de blindstroom meten is omdat deze NIET berekend mag worden.

Op 26 april 2008 15:38:45 schreef free_electron:
[...]

de nieuwe meters blijven registrren hoor.. zeker de digitale. De ris vele werk gedaan om ook de blindstroom te meten met die chippies die daar in zitten :p

Gaat dat niet met samplen van spanning en stroom en verder gewoon een kwestie van digitaal uitrekenen?

Ja en die stroombespaarders, op zich wel oplichterij natuurlijk. Toch mag je van de consument ook wel een beetje inzicht verwachten dat een extra dingetje in een stopcontact geen eenderde van je energierekening gaat schelen. Mensen moeten ook wel blijven nadenken voordat ze iets van Marktplaats kopen.

Kwalijker vind ik dat deze charlatan de betrouwbaarheid van electronica en electrotechnici op deze manier in discrediet brengt.

Op 26 april 2008 16:51:02 schreef bolbuyk:
Kwalijker vind ik dat deze charlatan de betrouwbaarheid van electronica en electrotechnici op deze manier in discrediet brengt.

Daar ben ik niet bang voor. Als we voor het gemak de mensen even in twee groepen verdelen:
1) mensen die stom genoeg zijn om zo'n ding te kopen
2) mensen die niet stom genoeg zijn om zo'n ding te kopen

Groep 1 heeft niks in de gaten
Groep 2 is slim genoeg om te beseffen dat een enkele oplichter niet model staat voor iedereen die wat met elektro te maken heeft.

hmm ag met inkt is het net zo.. 80 euro voor 34ml water en 1ml kleurstof. daar hoor ik niemand over ;).

en ik ga lege behuizingen leveren kostten ca 2 euro :P besparen net zo veel stroom al dan niet meer!

gegarendeert 100% stroom besparing.. gegarendeerd vertien voudiging van zekeringen gebruik.

Op 26 april 2008 16:54:23 schreef GJ_:
[...]
Daar ben ik niet bang voor. Als we voor het gemak de mensen even in twee groepen verdelen:
1) mensen die stom genoeg zijn om zo'n ding te kopen
2) mensen die niet stom genoeg zijn om zo'n ding te kopen

Groep 1 heeft niks in de gaten
Groep 2 is slim genoeg om te beseffen dat een enkele oplichter niet model staat voor iedereen die wat met elektro te maken heeft.

Daar ben ik het niet mee eens. Dat heeft weinig met stom of slim te maken.
Iedereen, ongeacht zijn IQ en sociale status is in zekere mate gevoelig voor de combinatie van hebzucht en suggestie.
Moest je weten hoeveel mensen met een zeer hoge intelligentie en/of veel geld bij een of andere secte aangesloten zijn.
Hoogontwikkelde mensen staan zelfs eerder open voor suggestie dan laagontwikkelde en dat maakt hen eveneens kwetsbaar.

Mijn vader was een simpele man met veel gezond verstand. Als iemand met een onwaarschijnlijk verhaal kwam zei hij, "dakannie". Daarmee was voor hem de kous af.
Ik zou onmiddellijk proberen uit te vissen waarom het niet kan. Daarmee is de oplichter bij mij al voorbij de eerste barriere, en bij mijn vader staat ie nog voor een gesloten poort.

Ander voorbeeld: iedereen moet nu toch stilaan beseffen dat elektronische waterontharders en magneten gewoon nep zijn.
Toch gaan ze als zoete broodjes over de toonbank en zweren zelfs gerenommeerde sanitairzaken dat het wel werkt.
En er zijn nog steeds slimmerikken die zich half hebben laten overtuigen die proberen uit te vissen hoe het wel zou kunnen werken.
Magnetische velden, kristalvorming...
Wel het is en blijft gewoonweg oplichterij.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op (15%)]

Ik heb de persoon in kwestie eens een mailtje gestuurd. Hij antwoordde dat ik wel mocht komen kijken. Ik vroeg hem daarop waar (geen antwoord) en of hij enig tastbaar bewijs had voor de besparing.
Daarop zei hij:
twee TL buizen gebruiken eerst 90W en 0,4A (zou kunnen, is in theorie 0,39A, analoog uitgelezen idd 0,4).

Zet hij nu dat apparaatje erbij, dan meet de kWh meter 53W en de analoge stroommeter 0,2A.

Bijgevoegd zijn 5 foto's:
1 van de totaalopstelling (2 brandende TL buizen, een kWh meter, een analoge stroommeter en een stopcontact.

1 van een analoge stroommeter die 0,2A aangeeft.

1 van een analoge stroommeter die 0,4A aangeeft.

1 van een kWh meter die 90W aangeeft

1 van een kWh meter + een energy safer (vermoedelijk parallel, niet te zien) die 53W aangeeft.

Maar je ziet nergens dat die 53W ook daadwerkelijk naar de TL buizen gaat. Voor hetzelfde geld heeft hij er een andere lamp aan gehangen.

Hij denkt zeker dat ik dom ben:)

edit: trouwens, 53W is 59% van 90W. Dan bespaart hij dus 41%:p

Stuur hem een linkje naar dit topic dan kan hij het hier ook beargumenteren.......

Op 26 april 2008 18:15:49 schreef Sparks:
Stuur hem een linkje naar dit topic dan kan hij het hier ook beargumenteren.......

Laat maar, dat heb ik al gedaan. Ik heb hem ook aangesproken op zijn oplichterij en kreeg hetzelfde antwoord als muddy. Hierop heb ik hem weer gemaild dat zijn door muddy heir gegeven "bewijs" volstrekt niet als bewijs geldt. Hij verklaarde zelfs dat hij in 1 seconde zichtbaar kon maken dat het werkt.

Blijkbaar kan hij natuurwetten naar zijn hand zetten. Hij was ook gepikeerd dat ik hem aangaf dat hij beter had moeten opletten bij de natuurkundeles en/of elektronica en energieleer had moeten volgen.

Ik heb het duistere vermoeden dat hij heel goed weet wat hij aan het doen is, die duo bakken zijn in de regel met een C gecompenseerd, dus om daar zo'n "overtuigende" stroom meting aan te doen moet die er al uit gesloopt zijn.

Dat, of hij heeft de goedkoopst mogelijke gamma bak tegen die plaat geschroeft :P

En die brennnenstuhl KWH meter heeft in een elektuur test gestaan, bij een scheve cos-phi wijkt het ding aardig af, zoals de meeste elcheapo watt meters, de enige die er aardig bij in de buurt kwamen waren de energy-check doosjes van conrad.

[Bericht gewijzigd door Sine op (28%)]

Op 25 april 2008 19:47:28 schreef Evarist:
[...]
Kennen jullie de "bonnenman" die supermarkten leeghaalt met zijn aankoopbons?
Die maakt ook gebruik van jurische fouten in bons.
''''Goed voor 20% korting'''' Er staat nergens dat je niet meer bons per aankoop mag gebruiken en laat dus telkens 20% aftrekken tot er nog 30ct overblijft.:) :)

Dat heb ik toevallig gezien ja, hij is wel slim ;)
Kan je die foto's niet hier neerzetten?
Er zitten altijd van die slimmer rikken tussen die de regels zo kunnen omzeilen dat de tekst verleidend is maar dat het toch mag.

Vraag of je langs mag komen om het zelf te zien... er zal wel iets zijn waar hij dat op bedacht heeft misschien alleen op die goedkope gamme tl's maar op de rest niet bijv.

Op 26 april 2008 10:36:19 schreef Eddied:

Hoe reageert een kWh-meter, wanneer slechts enkelzijdig, met
1 diode dus wordt gelijkgericht ?
Veel (de meeste ?) apparaten werken met een schakelende voeding,
die vreten het wel....
Dus slim uitzoeken van je aan te schaffen apparatuur, en een
diode ertussen, en de meter staat stil ???

Is de schijf van je meter van metaal?
Anders kan je er evengoed een spoel boven en onder zetten.
Wet van Lenz.

Je doet het wel op eigen verantwoordelijkheid, ik wil geen ruzie met elektrabel

Op 26 april 2008 16:42:22 schreef Sine:
Het zou me ZWAAR verbazen als die geteld werd, de reden dat die chippies de blindstroom meten is omdat deze NIET berekend mag worden.

als je cos phi niet goed is ( te zien aan de hoeveelheid blindstroom ) dan rekenen die dingen extra hoor ...
je kan bij die chips zelfs de drempel en de schaalfactor instellen.

Op 26 april 2008 17:46:39 schreef veenie:
hmm ag met inkt is het net zo.. 80 euro voor 34ml water en 1ml kleurstof. daar hoor ik niemand over ;).

en ik ga lege behuizingen leveren kostten ca 2 euro :P besparen net zo veel stroom al dan niet meer!

gegarendeert 100% stroom besparing.. gegarendeerd vertien voudiging van zekeringen gebruik.

8o euro ? een 34 ml patroon kost hier pakweg 20 dollar ... (kleur is 27 dollar)

en die inkt is niet water based hoor ...

wwes blij dat je geen patronen voor een Designjet 1050 moet kopen. 4 patronen (zwart cyaan geel en magenta) elk met 1/3 liter inkt in ...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (45%)]