Oproep : Van 0 en 1 tot FPGA

dit keer was ik het niet! dit keer was ik het niet!

(neemt niet weg dat ik ook wel benieuwd ben...)

Quidquid latine dictum sit, altum viditur
free_electron

Silicon Member

ik ben bezig eraan !. potverdikke. ik ben goed gek. tis 35 graden buiten en ik ben hier bezig met voorbeeldekes aant maken in verilog ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Simpel Free: de NANDfunctie tussen 1)warm weer 2)geen regen uitgang: werken

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

eeeh neem een laptop en ga lekker buiten zitten met een biertje;)

free_electron

Silicon Member

Op 27 april 2008 22:46:57 schreef riktw:
eeeh neem een laptop en ga lekker buiten zitten met een biertje;)

de eerste fabrikant die een laptop maakt waarvan je het scherm in zonlicht kan lezen : verkocht ...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Compaq Contura Aero 4/25. 486 met zwart-witscherm; maar wel redelijk leesbaar in zonlicht. Opwarming van het scherm zorgt wel dat je wat moet pielen met contrast en helderheid.

Ik vraag er $1400,- voor; excl. verzendkosten.

[Bericht gewijzigd door (Z)weetvoetje op maandag 28 april 2008 00:14:39 (12%)

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

owkee correctie, koop een laptop en een tuin met afdakje tegen de zon.
@zweetvoetje
verilog op een 486?
veel succes.

klein is fijn

Moderator

Op 28 april 2008 00:07:13 schreef free_electron:
de eerste fabrikant die een laptop maakt waarvan je het scherm in zonlicht kan lezen : verkocht ...

Das met die zon in Nederland geen probleem. ;)

In California zal dat wat moeilijker worden..

free_electron

Silicon Member

Op 28 april 2008 00:14:00 schreef (Z)weetvoetje:
Compaq Contura Aero 4/25. 486 met zwart-witscherm; maar wel redelijk leesbaar in zonlicht. Opwarming van het scherm zorgt wel dat je wat moet pielen met contrast en helderheid.

Ik vraag er $1400,- voor; excl. verzendkosten.

zo een oud russisch krot moet ik niet hebben.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

haha ik heb een hp, die trouwens toch wel redelijk leesbaar is, kwestie van de helderhheid van het scherm hoog genoeg te zetten;). En free sorry voor het opjagen:P

Red een boom, eet een bever

Op 28 april 2008 00:46:54 schreef riktw:
verilog op een 486?
veel succes.

Kan prima hoor. Het enige wat je nodig hebt is een editor. PE of zo.
Als je meer dan Verilog wilt, dan houdt het snel op natuurlijk :p

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
free_electron

Silicon Member

Op 28 april 2008 20:12:07 schreef flipflop:
[...]
Kan prima hoor. Het enige wat je nodig hebt is een editor. PE of zo.
Als je meer dan Verilog wilt, dan houdt het snel op natuurlijk :p

editor ja. maar probeer maar eens quartus of modelsim op die 486 te draaien....

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Heb het even geprobeerd, maar draait beter dan op Vista hier :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Nou, ik geef jullie gelijk, tis een achterlijk traag ding. Kan win95 nog niet eens deftig aan; maar tis geschikt als veredelde rekenmachien.
Maar voor in de zon doet ie het tochgoed. Scherm is met genoeg licht gewoon leesbaar zonder backlight. Da's het (enige :P) mooie aan het ding.

edit: pfft... Hoe kom ik eigenlijk in een vies topic als dit verzeild??? Doet mij maar een buis!

[Bericht gewijzigd door (Z)weetvoetje op maandag 28 april 2008 22:23:32 (14%)

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
free_electron

Silicon Member

Op 28 april 2008 22:22:33 schreef (Z)weetvoetje:
Doet mij maar een buis!

okee . ge hebt er zelf om gevraagd:

0/10. voila. daar is uw buis...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

En, hoe staat het er mee?

Ben je trouwens nog bij de onthulling geweest van de intel-chopper bike? :p
American chopper had een bike voor ene ''doug'' gebouwd. misschien dat je er nog bij was (was wel in san jose maar weet niet of het in intel was)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Ga je met FPGA's aan de slag, TJ?

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Als het boek uit is, en jij ze soldeert wel ja :+

Nee sirieus, Als ik een keer een goedkoop beginners paketje kan krijgen..

Schijnt het zo te zijn dat je er zech maar een ic in kan slepen (in een progje) uit de 40xx serie, en je zelf de poorten in kan stellen? dus dat je al die 40xx IC's niet meer nodig hebt?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

In het boek werden toch ook logische poorten etc. besproken?

Ik denk dat hij momenteel met andere zaken in zijn hoofd zit dan werken, vakantie, lees in deze thread:
ATMEGA8535 Programmeerkabel

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Op 8 juni 2008 20:20:16 schreef Technojunk:

Schijnt het zo te zijn dat je er zech maar een ic in kan slepen (in een progje) uit de 40xx serie, en je zelf de poorten in kan stellen? dus dat je al die 40xx IC's niet meer nodig hebt?

Ja dat kan, maar dan is een FPGA wat overkill, een simpelere CPLD kan dan ook doen wat je wilt.

tenzij je HD video encoders wilt maken
maar dat geloof ik nie zo ;)

IF you can't convince them, then confuse them!

en wat is ongeveer het verchil dan?
en zijn hier ook mooie beginners kitjes+software voor te krijgen?
Zoja, waar en hoeveel zal dat ongeveer kosten?

[Bericht gewijzigd door Technojunk op zondag 8 juni 2008 20:50:49 (19%)

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Om te beginnen: MAXII micro. Als je mijn post goed leest, weet je waar ze te vinden zijn ;).

Oke, zal er eens over nadenken..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje