Als je het helemaal goedkoop wilt doen en de uitgangsspanning niet tot op precies 12 volt nauwkeurig hoeft te zijn, kan je eens kijken naar de "roman black" converter. http://www.romanblack.com/smps/a03.htm

Als je gewoon een simpele oplossing wilt die zeker werkt zou ik een standaard alles in een 24 naar 12 volt converter kopen.

Op 26 april 2008 16:19:40 schreef SparkyGSX:
Eh, als het licht niet weg kan, wordt die energie alsnog omgezet in warmte natuurlijk. Het zal toch ergens moeten blijven.

In situaties waar afvoeren via convectie e.d. niet mogelijk is, zou dat wel een goed idee kunnen zijn. Overigens is het niet zo dat een koelblok in een vacuum helemaal niet koelt; het zal nog steeds warmte afvoeren afvoeren, maar wel heel erg beroerd.
Er zijn 3 modes van transport voor warmte: convectie, geleiding, straling. Convectie en geleiding zijn nog mogelijk in een vacuum, straling wel.

Ik had ook niet gezegd dat een koelblok in vacuum niets afvoert. Er is inderdaad nog stralingswarmte.
Zo raakt de hitte van de zon ook tot bij ons doorheen een vacuum.

- - big bang - -

Ik een 'blokje' van murata gevonden, deze gesampled. Maar even in op de andere vragen.

Het meten doe ik met een thermokoppel op het component, in de kast en onder de print. Deze temperaturen kloppen aardig. Wijkt niet veel af, want is ook niet vast te pakken.

Het moet 24V zijn omdat de uitgang een 24V PWM geregeld signaal is om LED's mee aan te sturen. (RGB LED PCB'tje)

Schema heb ik zo één twee drie niet bij de hand. Maar heb gisteren getest met een andere schakelende regelaar, en deze werdt maar 3 graden warmer. Dus ik heb nu denk ik de oplossing compleet, jammer van dit ene ertsje, maar dat gebeurd nu eenmaal.