Ik moet een electro switch (series 31 (31303A) doormeten.

Ik heb de switch en een Hewlett E2377A multimeter voor mee...maar ik kan totaal niet overweg met deze multimeter. Er is helaas niks anders.

Iemand een idee hoe ik deze meting moet aanpakken?

Zet de draaischakelaar op continuity/diode (tussen uA en ohm) en zet met de power knop de meter aan.
Als in het display niet het continuity symbool .))) staat, duw op de continuity switch.

Switch strooomloos maken en de testpennen tegen de contacten duwen. Bij verbinding hoor je een piep.

oke, bedankt!
Maar de switch heeft 38 contacten. Hoe weet ik welke pen ik waar moet houden om erachter te komen welke stand een maak contact heeft?

Ik heb het al gevonden!

Bedankt nogmaals

Wat is het merk van de switch?
Eventueel hier een foto plaatsen.

ELECTTRO SWITCH CORP.

series 31
No. 31303A 8318

Ik kan helaas even geen foto plaatsen.

Hoewel...

Ik ben bezig met een testbox voor medische apparatuur.

Ik heb in totaal 13 weerstanden.

Vanaf de common:

4 van 10 Ohm/300W, dan een snoertje naar de switch, hier staat 5,5A

3 van 20 Ohm/300Wm dan een snoeertje naar de switch, hier staat 2,2A

2 van 47 Ohm/72W + 1 van 10 Ohm/72W. Hier staat op het snoertje naar de switch 1,08A

Vervolgens 2 van 100 Ohm/72W, op het snoertje naar de switch waar 0,545A staat.

Als laatste heb ik een weerstand van 470 Ohm/72W. Op het snoer naar de switch staat 0,275A.

Sinds ik nog nooit met een electroswitch heb gewerkt...en ik op google er niks over kan vinden...heb ik werkelijk geen idee op welke aansluiting ik deze draden moet aansluiten.

Iemand een idee? (ikzelf ben nóg geen echte elektronicus. Vandaar zal wat hulp welkom zijn).

Is elektroswitch gewoon een merknaam of iets speciaals dat ik niet ken ?

Ik vind op de website van de fabrikant Elektroswitch behoorlijk wat informatie, ze hebben ook een serie "31"

Dat heb ik ook gezien, maar ik kom er zelf niet uit op welke aansluting ik welk draadje moet aansluiten.

En jullie hebben er zeker weten meer verstand van dan ik, dus als electro switch niks zegt dan zal het wel het merk zijn.

Misschien klinkt "Snap Switch" wat bekender in de oren?

[Bericht gewijzigd door complicated op (11%)]