Op 28 mei 2008 12:41:04 schreef rew:
Nu nog even nadenken waarom dat alleen bij punt 1 en niet bij punt 2 gebeurt... (of andersom.... kif, wanneer wordt VCC hoger?)
Als ik ze beide aansluit op punt 2 gaat de Vcc omhoog.
Aangesloten op punt 1 geeft een Vcc van 21.7V
Aangesloten op punt 2 geeft een Vcc van 29.2V
Een ding weet ik nu opeens wel, als ik het ding aansluit op punt 2 gaat er iets fout, want dan wordt de bovenste 82Ω weerstand heet. Auw.
Aangesloten op punt 1 en alles blijft koud. Die extra voedingsspanning komt dus inderdaad allemaal van die ladingspomp af.
Op 28 mei 2008 15:08:49 schreef Arco:
LT1677?
Ik was inderdaad ook al even bij Linear wezen kijken, gezien TI, National en Maxim-IC niets leuks hadden. Ze hebben een best aantal rail-to-rail opamps, maar ze zijn allemaal even onbereikbaar. Farnell heeft er nog een aantal in DIP, maar SMD kon ik vergeten. Bovendien kosten ze een veelvoud van die 7 extra componenten.
Op 28 mei 2008 17:14:47 schreef free_electron:
waarom moet die opamp zonoidg op de volle spanning gevoed worden ?
Het is de laatste spanningsversterkende opamp van een voeding, die ding stuurt de darlington aan. De transformator is 15VAC, en de voeding wilde ik 0-15V regelbaar hebben. Met een schottky gelijkrichter en twee 4700µF elco's kwam ik echter net te laag uit aan de uitgang van m'n opamp.
Het opampje staat nog ver van de maximale spanning, de voedingsspanning is totaal 30V.
/edit, ik zat even verkeerd te meten..