Veiling ten bate van CO

Het zal mij benieuwen, zo op de laatste veilingsdag. 25 euro voor zo'n prachtig (en handig!) apparaat is een koopje!

If you want to succeed, double your failure rate.
GJ_

Moderator

Dat is het zeker, prima toch?

Maar we zijn er nog niet. Mensen die meer willen bieden dan 25 euro hebben nog een paar uur om dat te kennen te geven via dreijer[at]worldonline[punt]nl

GJ_

Moderator

Ik bedoel maar: we zitten inmiddels op 30 euro

Dames en heren, wie biedt er meer voor deze fantastische RLC-meter? Nog 50 minuten te gaan, laat deze kans niet onbenut!

If you want to succeed, double your failure rate.

Och ja ik heb die 30E staan.
Ik heb CO als hij niet werkt :+.

* BoudewijnEctor rent...

Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
GJ_

Moderator

Op 31 mei 2008 20:26:06 schreef BoudewijnEctor:
Och ja ik heb die 30E staan.

Nou, die heb je zojuist verruilt voor een.....eh....apparaat.

van harte.

@BoudewijnEctor
De meeste apparaten werken nog goed.Tot nu toe alles wat ik uitgetest heb werkte,behalve een scoop van phillips maar dat was een klein probleem heb ik intussen zelf hersteld met de hulp van CO.Wens je verder veel plezier met je hobby.

@ GJ_

geen toestellen meer? ;)

als ge het weet is het niet moeilijk
Sine

Moderator

nouja .. troep

Die voeding en THD meter waren toch erg mooie dingen ( lees, dingen die ik zelf ook nog wel had kunnen gebruiken )

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 1 juni 2008 18:04:47 (30%)

Die RLC bridge lijkt me ook niet verkeerd als hij werkt :).
* BoudewijnEctor ruikt een topic daarover.

Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
Sine

Moderator

RCL is zeker mooi, maar ik heb al een digitale prik en meet variant, niet zo interessant pour moi

Als er nou nixies in zaten .... ;)

Das dan weer zonde om te slopen.

@GJ: wat wegen die 2 units? Dan weet ik of OV nog handig blijft... anders maar iemand met een auto charteren.

Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
GJ_

Moderator

De volgende is een...apparaat...:-) Alweer heb ik geen idee wat het precies is maar het wel weer een typisch lompstevig staaltje Poolse engineering.
Er zit een potmeter los, dus ik heb er de kap even afgehaald en van binnen is ie erg lomp en leuk. De amperemeter doet het, de voltmeter weet ik niet, maar ik heb hem nog niet echt iets zien aanwijzen. Hij beweegt wel een beetje dus de meter zelf zal niet stuk zijn. En als je het binnenwerk ziet lijkt daar ook niks stuk te kunnen.
http://www.uploadarchief.net/files/download/ztdhgdzb.jpg

GJ_

Moderator

Op 1 juni 2008 18:08:53 schreef BoudewijnEctor:
@GJ: wat wegen die 2 units?

tussen de 5 en de 10 kilo, iig meer dan een keukenweegschaaltje aankan.

GJ_, heb je ook een foto van de bnnenkant van dat ding?

GJ_

Moderator

nee, als ik tijd heb maak ik er een, maar op dit moment zit ik tot over mn oren in het werk.

zasilacz lijkt voeding te betekenen, en stabilizowany is wel te gokken, lijkt me zo. Uiterlijk lijkt het me toch ook wel een labvoeding.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
bprosman

Golden Member

Mijn Poolse collega (die 0 verstand heeft van elektronica) , vertaalde het als "Gestabiliseerde Accu" dus gestabiliseerde voeding zal aardig in de richting zijn :-).

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op het oog, gezien de bereiken en R/C netwerken aan de uitgang, is het een speciale labvoeding om pots (analoge telefoon) lijnen mee te voeden.

In centrales gebeurde dat vaak met / via accu's als backup, dus dat klopt wel.

Schimanski

Golden Member

Ik denk dat Aart gelijk heeft. Volgens foto gaat voltmeter van 0 tot 60 V en A meter tot 500mA. Tevens zijn er verschillende lijn impedantie's te kiezen (400, 500, 600 Ohm)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
GJ_

Moderator

Het begin is er: de eerste liefhebber heeft geboden: 10 euro
Daar kan nog wel wat overheengeboden worden dacht ik zo. Bieden via dreijer[at]worldonline[punt]nl

Het is inderdaad een gestabiliseerde voeding.
Had iets te doen met impedantie van luidsprekers,of versterkers.
Weet er ook het fijne niet van.

als ge het weet is het niet moeilijk

Als mensen hier wat meer poolse info over hebben, ik kan wel even een tolk regelen :) (binnen het redelijke).

Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
Sine

Moderator

Ik ben inderdaad ook benieuwd naar foto's van het binnenwerk ...

[color=grey](hinterdie hint hint )[/]

Daar moeten we toch allicht een stevige trafo, een bult elco's en wat dikke koelblokken uit kunnen slopen :) Dat tientje wordt wel overboden schat ik zo!

If you want to succeed, double your failure rate.
High met Henk

Special Member

70V @ 500 mA. das een max een 100 VA trafo: zo groot zal dat niet zijn en een bult elco's... Zal ook wel meevallen, daarbij zijn die niet zo duur.

kan me vergissen, maar verwacht hier niet teveel van, maar blijf het volgen ;)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???