goeiedag,
ik heb een hele tijd terug the audio link (=digitale voorversterker) gemaakt die ergens in 2003 (als ik mij niet vergis) in elektuur heeft gestaan. Alles werkte normaal tot ik onlangs mijn laptop aansloot op de versterker.
1) Als ik de laptop aansluit zonder en op batterij werk is er geen probleem.
2) Als ik de laptop aansluit en werk op netstroom hoor ik een lichte (maar storende) fluittoon in de luidsprekers.
Mijn eerste idee gaat naar ergens een slechte massa, heb echter niets gevonden dat daartoe aanleiding kan geven.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
grtz
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Er is een aarding voorzien aan de stekker. Ik weet niet hoe bij een geschakelde voeding de aarding dan gebeurd.. is dit dan niet gewoon de massa? Ik vermoed dat er ergens een probleem is met de massa van de voorversterker.
grtz
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (26%)]
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Nick M
Alle componenten bevatten rook, als de rook eruit komt, werkt het componentje niet meer...
daar had ik nog niet aan gedacht, aan emc..
het zou eventueel wel te maken kunne hebbe met storingen afkomstig van wie weet wa allemaal 
kzal mij daar is ff in gaan verdiepe 
in alle gavel, bedankt voor de reacties.
grtz