Kan je de computer van een Ducati 851 gewoon aan een 30Mhz scoop hangen en de grafieken uitlezen ? (er zit een uitlees aansluiting op de computer.
Of is hier een speciale scoop voor nodig.Het lijkt mij wel leuk om zelf eens de afstelling te bekijken.

*zucht* wat denk je zelf????
een uitlees aansluiting......

dat is dus een communicatie kanaal een oscilloscoop meet analoge spanningen: je kunt je individuele snesoren ermee uitlezen dus wat betreft spanningen in de tijd, je lucht massa meters, je injectie signalen en nog wat meuk. Voor je ECU zul je ECHT een obd lezer nodig hebben..

en vaak zijn die nog merk specifiek.. weet niet hoe het voor ducati zit.

Hihi... Ik moest er wel om lachen, Henk. Een uitlees aansluiting.

Maar inderdaad. Je moet een ODB-interface hebben. Elektuur heeft er volgens mij twee keer een gepubliceerd. Als zelfbouwen je niet makkelijk afgaat, kun je wellicht een dergelijk ding bij een webshopje kopen.

let op !! obd is voor (nieuwere)auto's.

meest waarschijnlijk gebruikt Ducatie een eigen protocol, en evt. interface , zomaar een obd interface kopen en die er aan hangen? ik geef je weinig kans.

even gezocht : http://www.probike.co.uk/it080007.htm

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (13%)]

Waarschijnlijk is de ducatti ook nog obd 1 en geen obd 2 = nu nog alleen voor personen auto s (12v ) en vrachtwagens (24v) grt daan

Op 7 augustus 2008 22:42:25 schreef shiptronic:
let op !! obd is voor (nieuwere)auto's.

[...]

OBD is gewoon een afkorting voor On board diagnostics en OBD 1 voldoet eigenlijk aan geen enkel protocol: fabrikanten waren toen nog vrijwel helemaal vrij in hun keuze.

OBD2 is pas enigszins gestandaariseerd... en ook dat valt tegen.

dat pro bike is niet echt duur, maar mij nogal merk specifiek, daarbij mis ik BMW.

Op 7 augustus 2008 22:58:39 schreef High met Henk:
[...]

OBD is gewoon een afkorting voor On board diagnostics en OBD 1 voldoet eigenlijk aan geen enkel protocol: fabrikanten waren toen nog vrijwel helemaal vrij in hun keuze.

OBD2 is pas enigszins gestandaariseerd... en ook dat valt tegen.

dat pro bike is niet echt duur, maar mij nogal merk specifiek, daarbij mis ik BMW.

Valt wel mee de auto,s die ik op het moment uitlees(2006-2008 die werken al met CAN geven redelijke info over de auto (alleen power train gegevens) grt daan

daan: vanaf 2000 is OBD2 verplicht, maar OBD2 standaariseert nog niet alles. Ook niet de powertrain helemaal. Veel, maar niet alles. En de auto's waar jij het over hebt zijn nog veel recenter: binnen kort wordt het flexray...

correctie het is ! 2001 benzine en 2003 diesel motoren ! En flexray das mooi weer een mooi bouw project voor elektor grt daan

[Bericht gewijzigd door daandc op (31%)]