die van mij is momenteel leeg, dus dat zal niet worden geaccepteerd:P

[Bericht gewijzigd door electro_freakz op (25%)]

24 u zijn voorbij dus een nieuwe dan maar:
Post een pic van de grootste trots in je werkplek (mag een toestel zijn, een project,...) en probeer mekaar ook te overtreffen eh;)

Vermits de keuken ook een "werkplaats" is, haal ik er mijn keukentimer maar bij:
http://www.uploadarchief.net/files/download/KeukenTimerKeuboard.jpg

Vooral geliefd bij de jongste kleinkinderen, die maar niet genoeg krijgen van de geluidjes die het ding produceert, en me hebben geleerd dat het niet zo eenvoudig is een apparaat foolproof te maken... :-)

Mooi begin, wie bied meer? :)

Wow zeer mooi timer o_o wou dat ik ook zoiets kon maken =p

Zeg Pros moet dat niet "uur min sec" zijn? Of duid je niet daarop bij die "00s 00s 00s" :p

En isdat nu een ge-etste printplaat die je als front gebruikt? :p

[Bericht gewijzigd door gitaarstudentje op (28%)]

Op 27 augustus 2008 09:37:42 schreef msicaron:
Post een pic van de grootste trots in je werkplek (mag een toestel zijn, een project,...) en probeer mekaar ook te overtreffen eh;)

Niet mijn werkplek, maar ik denk dat deze werkplek niet te overtreffen is : LHC

Op 27 augustus 2008 11:15:48 schreef gitaarstudentje:
Zeg Pros moet dat niet "uur min sec" zijn? Of duid je niet daarop bij die "00s 00s 00s" :p

De timer kan 3 tijden aftellen. Het achtervoegsel (h, m of s) wordt aangepast naar wens, en schakelt op het laatst (< 60 sec.) uiteraard over op 's'.

En isdat nu een ge-etste printplaat die je als front gebruikt? :p

Ja. Zie hier voor meer info.

Nog even terug op Sine's opdracht:
Nog niet heel spannend maar dit word de 'controller' van mijn Domotica project (wat alweer een tijdje loopt omdat volgens mij die LCD kapot is.. maar weet dus niet zeker).

http://img504.imageshack.us/img504/8172/dsc2213reskz4.jpg

Op 27 augustus 2008 10:29:30 schreef pros:
Vooral geliefd bij de jongste kleinkinderen, die maar niet genoeg krijgen van de geluidjes die het ding produceert, en me hebben geleerd dat het niet zo eenvoudig is een apparaat foolproof te maken... :-)

Pros, ik had hem nog niet bekeken maar, prachtig man, echt.
Is dat opgepoetst koper met een vernislaagje over, of is ze nog eerst chemisch vertint, ik kan het aan de kleur niet exact zeggen.
Foolproef, ja, als ze foolproef en grannyproef gemaakt is ka je daarna wel gerust zijn.

- - big bang - -

Er bestaan speciale (dure) gommetjes (gummetjes in NL) om een kopervlak van onzuiverheden te ontdoen. Vervolgens koperpoets, en als laatste transparante lak uit de spuitbus.
Bij vers printmateriaal (zoals hier) kan het schuurgommetje achterwege blijven.

Op 27 augustus 2008 10:29:30 schreef pros:
Vermits de keuken ook een "werkplaats" is, haal ik er mijn keukentimer maar bij...

Had hem indertijd al in SYP gezien.
Blijft een mooi dingetje :9~

24u zijn door Pros mag de nieuwe opdracht geven;)

24 uur voorbij: nieuwe opdracht.

Ik waarschuw alvast en geef een voorbeeld: ik ga jatten:

Probleemstelling: voor mijn vrouw haar groep 3,4 en 5 Heb ik van de week batterijpackjes, lampjes, doosjes en connectoren gekocht zodat de kinderen daarmee ind e techniek hoek terecht kunnen (alles velig in doosjes enzo)

vandaar de nieuwe opdracht:

show je eenvoudigste project (bij voorkeur zonder enige logica/transistoren)

24 u was idd voorbij maar Pros had de vorige gewonnen dus moet hij dan geen nieuwe opdracht geven?? :P

Op 28 augustus 2008 09:54:10 schreef High met Henk:
show je eenvoudigste project (bij voorkeur zonder enige logica/transistoren)

Tja wat hou je dan over? ;)

Zal bij mij dan wel een RC filter zijn geweest voor een speaker. Heb ik geen foto van, dus die eer is aan iemand anders.

'k heb ooit een paas ei met ingebouwde led gemaakt maar dat is natuurlijk al lang op gegeten:)

helaas geen foto's van

Mijn eenvoudigste project, heeft wel 9 maanden geduurd...;)

Mijn dochter van 5 die hier een astabiele multivibrator aan het maken is.
(dus stiekem toch gerelateerd aan electronica) ;)

http://www.uploadarchief.net/files/download/dsc01209.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/onnutig0__.jpg
Geen transistors, ICs, .... (tsja op het breadboard passen geen zekeringhouders)

Niet projec-achtig genoeg?

http://www.uploadarchief.net/files/download/onnutig1__.jpg
3 displays klaar om te gaan muxen

Laat me raden RD12tf, iets voor HF..? ;)
Wat er in zit is in ieder geval beter dan wat er vroeger inzat...

Nou, de inhoud opeten was ook heel prettig!

Omelet met champignons, ui, paprika, spaanse pepers, knoflook en Anchovis olijven, opgediend op grof zelf gebakken brood en plakjes gerookte zalm ... Hmmmm!

:)

//Edit
Ja, voor HF. Kan 30s 100W verdragen, dan begint het soldeer te smelten.

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op (17%)]

Op 28 augustus 2008 12:10:55 schreef chuckie:
Mijn dochter van 5 die hier een astabiele multivibrator aan het maken is.

Werkte het naderhand nog een beetje?

Jazeker, maar ze hoeft hier alleen te solderen hoor...
Paps plaatst de componenten en vertelt een beetje waar ze voor zijn en hoe de schakeling werkt.

Ze vindt het geweldig om hiermee in de weer te zijn.
Ook heeft ze gevraagd of ik in de klas (sorry, groep...ik ben nog van vroeger...) de kinderen ook solderen wil leren.

Ik denk dat ik een aantal printplaatjes voor een simpel looplichtje laat maken om ze door hen te laten solderen en daarmee wellicht de interesse bij de kinderen voor techniek te wekken.

Als onze suffe regering te weinig geld pompt in het technische onderwijs en de kenniseconomie moeten we zelf maar actie ondernemen..;)

Als er daardoor later een paar technici meer zijn dan marketing idioten ben ik al blij.

-Sorry mods voor offtopic gebral, moest me even van het hart..-

Kijk eens aan! Dan is het helemaal mooi he, als het werkt :)

Idd, als de regering het niet doet, doen wij (lees jij :+) het wel hé :)