tomtenberge
The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)
goedendag, weet iemand hoe deze werkt?
ik wil hem namelijk graag namaken en aanpassen om ook andere dingen te detecteren
:edit ik had een spelfout in de link zitten.
[Bericht gewijzigd door tomtenberge op (14%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Dat werkt beter...
Wat doet het ding precies/waar is het voor? Behalve 'detector' staat er niet echt veel zinnige informatie bij...
tomtenberge
The part that blows up first is typically the most expensive on in the design.(en dat is niet het enige)
het is officieel om inbouwdozen op te zoeken nadat een stukadoor is geweest, hij werkt omdat er stikkers in de deksels van de dozen zijn geplakt (die stikkers lijken op de beveiligingsstikkers in winkels, gewoon een stel metalen/koperen wikkels.) ik zal later wel een foto opsten van die stikkers als het nodig is.
Arco
Special Member
Zijn waarschijnlijk gewone beveiligings stickers. (Al dan niet met wat gewijzigde frequentie)
Met bv een dipmeter kun je vrij eenvoudig de (resonantie)frequentie van de LC kring in de sticker opmeten...
tomtenberge
en in gewoone taal? 
sorry maar ik heb alleen wat verstand van algemene elektronica, en dit lijkt mij aardig digitaal worden.
Arco
Special Member
Leuk als iemand zo'n sticker op de muur plakt, jij maar in die muur blijven hakken 
Deze heeft mij wel aardig geholpen met het begrijpen van LCR 
http://en.wikipedia.org/wiki/RLC_circuit
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
De sticker vormt een afgestemde kring, met een dipmeter (vroeger ook wel griddipper) krijg je meteruitslag als je erbij in de buurt komt (je uitgezonden energie wordt dan opgezogen door de sticker). Zolang er geen RFID chip inzit, komt er geen digitale techniek aan te pas.
tomtenberge
heel erg bedankt, sorry dat jullie zo lang op mij hebben moeten wachten, ik had het een beetje druk op het werk.
maar hartelijk bedankt de hulp, ik zal wel ff kijken of ik er uit kan komen.
jullie horen nog van mij.
hoi mensen nu lees ik dit topic door maar heb niet echt een antwoord gevonden.
kan er ietmand mij wat meer info geven hoe ik ook zown tracer maak ?
groeten Gijs
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hoi Gijs, je zal van de mods al te horen krijgen over het kicken van oude topics, dus daar hou ik m'n mond maar verder over.
De belangrijkste aanwijzing gaf ik een paar jaar geleden al:
met een dipmeter (vroeger ook wel griddipper) krijg je meteruitslag als je erbij in de buurt komt
Het hele idee lijkt ook wel een beetje op dat van een metaaldetector, maar dan een klein beetje anders.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (15%)]