jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Naar aanleiding van dit topic
http://www.circuitsonline.net/forum/view/66339
en wat ik ook wel vaker gezien heb al, had ik een idee.
Op andere fora heb ik in het verleden wel gezien dat de mogelijkheid om een post te wijzigen beperkt wordt tot een halve dag (bijv.) Je houd de discussies dan instant en het blijft een bron van informatie voor anderen.
Het ging op dat forum echt van
"you can't change history, but we will give you half a day"
Op zich niet verkeerd. Een halve dag is wat kort, ik denk dat 24 uur voor een edit wel moet kunnen, maar ik kan er niks tegenin brengen. Behalve misschien dat de todo lijst van onze geeerde opperCO best wel lang is.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Dat lijkt me in sommige gevallen helemaal niet handig; bij inkoop acties bijvoorbeeld, wordt de OP vaak gewijzigd om nieuwe informatie toe te voegen, en de lijst deelnemers bij te houden.
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
.
Op 22 oktober 2008 20:52:42 schreef GJ_:
Verdorie. Heeft er toch nog iemand nadelen kunnen bedenken.
toch weer een oplossing voor dat nadeel 
Op dat moment zou je de topic starter voor die ene post toestemming kunnen geven tot onbeperkt wijzigen van de openingspost
Op 22 oktober 2008 20:55:06 schreef Henry S.:
Krijgt de mod er weer een knopje bij.
Hoeveel hebben jullie er dan al ?
[Bericht gewijzigd door jovak op (21%)]
benleentje
Golden Member
Ik zie het hele probleem niet. Denk dat er maar weinig zijn die een topic van meer dan een dag wijzigen.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Ik ook niet, vindt het nu zo prima lopen.
Je kan het ook zo bekijken: waarom zouden we iemand de kans ontnemen om zijn eigen post nog te editten na die periode?
- - big bang - -
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Het komt ook niet vaak voor, geen prio.
Op 22 oktober 2008 20:55:18 schreef jovak:
Hoeveel hebben jullie er dan al ?
Een paar. 
jerome
Golden Member
Is er dan geen grote knop in paddestoelvorm waar je boos kan op kloppen en waarmee de slotjes geplaatst worden? 
benleentje
Golden Member
Had ik laatst ook een slotje van een mod. Kon ik mooi de deur niet meer uit. Ja daar was mijn baas blij mee. Dus kijk waar je die slotjes zet. 
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ik kan het genoemde topic niet eens meer bekijken. Maar het lijkt me een beetje een uitzonderingsgeval.
Ik sluit me bij pros aan, omdat het denk ik een verandering is die meer nadelen introduceert dan dat dat die oplost.
Aan de ene kant zou zoiets wel makkelijk zijn. Ik heb namelijk in het verleden wel eens perongeluk een post ge-edit in plaats van een nieuwe post aan te maken 
Misschien zou het daarom wel handig zijn om een waarschuwing te geven als je een post probeert te editten die ouder is dan 24 uur.
klein is fijn
Moderator
Op 22 oktober 2008 20:23:23 schreef jovak:
Naar aanleiding van dit topic
http://www.circuitsonline.net/forum/view/66339
en wat ik ook wel vaker gezien heb al, had ik een idee.
Dat gebeurt ongeveer, uhm, 1 keer in de twee / drie maanden? Het valt juist zo op omdat het eigenlijk nooit gebeurt. Als het percentage van dit topics boven de 1% uitkomt zou ik het een probleem noemen, maar momenteel ligt het nog ver onder de 0.1%.
Op andere fora heb ik in het verleden wel gezien dat de mogelijkheid om een post te wijzigen beperkt wordt tot een halve dag (bijv.)
Op het chemieforum (standaard Invision system) hebben ze dat systeem, hyper-irritant. Als je de volgende dag nog even ergens aan denkt, of je ziet een spelfoutje, vergeet het maar. Post onwijzigbaar.
Zoals je dus al kan lezen, ik ben tegen. Lekker laten zoals het is, dat ene topic per 1 / 2 maanden, er zijn ergere dingen.
Ik kan het betreffende topic helaas niet bekijken, maar misschien zijn er ook andere oplossingen denkbaar.
Wel zou ik nog altijd heel graag zien dat de [Bericht gewijzigd door ... ] vermeldingen of alleen verschijnen als het relevant is (na en reply / 24h / wijziging > 10% of welke grens ook) of in ieder geval een percentage vermelden.
Uit mijn hoofd is dit nu al twee jaar zo, het stoort mij nog dagelijks.
Jochem
Ik meen ook dat dat ooit zo was, als je binnen een aantal minuten je post wijzigde, dan stond dat er niet onder. (Typfoutjes en 'ohja!' aanvullingen komen nogal eens voor..)
Ik vind het ook nergens voor nodig. Dit is een forum waar er toch een slag mensen aanwezig is dat zulke maatregelen niet nodig heeft. Wanneer zou je nu edits willen blokkeren? Als je iemand verrot scheldt, daarna geflamed word en dan je text weer weghalen. Kom dit is geen MMO forum zeg.
Als er al onder zulke omstandigheden posts geëdit zouden worden, dan zal dat topic al lang een slotje hebben gekregen. Wel of niet editen verandert daar niets aan.
Spijkers op laag water dit.
Hmm, afgekeurd dus kennelijk. Achteraf gezien heb ik me in mijn beoordeling van het idee ook laten beinvloeden door het feit dat ik en Henry net een half uur werk achter de rug hadden met puinruimen doordat een groot aantal topics waren "schoongeveegd".
Jochem
flipflop
"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Niet dat ik de functie nuttig vindt hoor, maar eigenlijk zou je een oude post (ouder dan een paar uur) zowieso niet meer moeten wijzigen. Je leest normaal toch alleen de nieuwe posts in een topic? Je gaat verder waar je gebleven was. Als dan ergens tig posts boven dat punt nog een wijziging zit, zie ik m niet. Jullie wel?
[even wijzigen] T's een geheim topic denk ik 
Jochem
Zijn genoeg gevallen waar je het wel wilt: dode link aanpassen, spelfouten veranderen, etc.
En een topic van 2 dagen oud, daar hoeven nog geen tig posts onder te staan, dus nog steeds kan het zo zijn dat het nuttig is je post te editten.
jovak
Op 23 oktober 2008 12:53:13 schreef GJ_:
Hmm, afgekeurd dus kennelijk. Achteraf gezien heb ik me in mijn beoordeling van het idee ook laten beinvloeden door het feit dat ik en Henry net een half uur werk achter de rug hadden met puinruimen doordat een groot aantal topics waren "schoongeveegd".
Ik volgde het topic als meelezer en ergerde me er aan dat sommige mensen als ze een antwoord hebben of een antwoord krijgen wat ze niet bevalt, dan al hun posts meteen schoonmaken.
Dat was voor mij de reden dit voorstel te doen.