Wounded in Action Part 3.

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Had 's avonds de telefoonprint van PIC Basic.nl in elkaar gesoldeerd.

Met een vriend van me samen tientallen telefoonkiezers gebouwd voor een "Kerktelefoon". Zitten we 's-nachts (op een of andere manier moet dat altijd last minute" ) die dingen af te regelen, maar wat blijkt , als je de KPN centrale te hard instuurt de nummers wel eens vervormd kunnen worden. Best wel veel slaperige vreemde mensen aan de lijn gehad eigenlijk :o

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Oef, ik gok op de koude als oorzaak, maar vorige week moest ik een coaxkabel opnieuw aanstrippen om hem degelijk af te monteren op een contactdoos.
Die kabel zat echter 30cm verderop (na een spaumuurtje) in de bevroren grond.
Nu schijnt koper een goede warmte/koude geleider te zijn en de kabel was zo stug als de grond buiten en ik kon er met mijn stripper niet niet goed bij.
Dus met een stanlymesje zo goed en kwaad het ging willen aansnijden, toen ik met een knijpbeweging dwars door het dielectricum en de kern heenschoot, vol mijn duim in...

Een wondje is tot daaraan toe, maar wanneer het een ledemaat betreft dat je vollop moet gebruiken voor je werk, word je elke dag ettelijke malen geconfronteerd met een kleine uitschieter... :(

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Vaak stoot een ezel zich niet 2 keer aan dezelfde steen ;)

Het vervelende is.. dat er zoveel stenen zijn :)

Op 18 januari 2009 23:41:50 schreef Fantomaz word je elke dag ettelijke malen geconfronteerd met een kleine uitschieter... :(

ja vervelend is dat he ! :P vorige week donderdag zat mn vinger tussen een dikke plaat staal van 3cm dik.. ouch !

Moest gister ff een draadje strippen dus wind dat draad door mn vinger heen... knip tang erop en wil eraan trekken.. dju ! @!%^&$@#^#$ :P nog steeds zeer.

en vandaag ook weer de klapper van de week gehad.
was wat met weerstandjes prutsen in mn buizen hoofdtelefoon versterker.. en vergeten elco's te ontladen.... was gelijk wakker :P

Hoe kun je nou met je vinger tussen een plaat zitten? Daar is toch minstens nog wat anders voor nodig.

Just find out what you like and let it kill you

Op 20 januari 2009 21:28:03 schreef hadv:
Hoe kun je nou met je vinger tussen een plaat zitten? Daar is toch minstens nog wat anders voor nodig.

Dubbelgevouwen?
Wigvormig :)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

plaat was zwaarder dan verwacht dus daar gingtie :P

Ook wounded :(
Gisteren wou ik even een stukje aluminium afbramen, dus ik zet de slijpsteen op m'n werktafel, draai me om valt de slijpsteen, via de potmeterknop van m'n etsbak (die dus nu ook kapot is) tegen m'n scheenbeen, door naar m'n teen.

Daar stond ik met m'n pantoffels Aauuww..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

ow dat doet pijn.
gister op school, robotje maken(school opdracht :D)
ik heb mijn vel van mijn vinger tussen tandwieltjes van de motor gehad, beetje auw.
printje in de bankschroef om te solderen, leuke klasgenoot draait de bankschroef verder dicht.
printje doet pang, stuk printplaat in mijn buik, en dat was iets meer auw.

Leuke klasgenoot, kan je gelijk een nieuwe print maken.

mag hij doen, hij mag nablijven en een printje maken en betalen voor mij.
leraar was best boos.

Jullie hebben geluk, jullie kunnen via etsen printen maken.
Ik wil dat ook, maar nee ze kochten een CNC freesmachine (die ik niet kan betalen :p) en dan wil je thuis printjes gaan maken :s
---End offtopic :)---

[Bericht gewijzigd door stefhead op donderdag 22 januari 2009 21:51:04 (13%)

nog niet end offtopic!
wil nu ook gaan etsen.
etsbak gebouwd, met monostabiele ne555 op verschillende timers dat de buzzer aangaat na de tijd die je met een lorlin in kan stellen.
78xx voor de voeding, er hoorde 5V uit te komen. niet dus.
exit ne555, rakelings langs mijn oren.
dat was bijna ontopic XD

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

Op 22 januari 2009 21:10:24 schreef riktw:
...draait de bankschroef verder dicht.
printje doet pang, stuk printplaat in mijn buik...

Wij hebben vroeger ook zo eens iets uitgestoken, maar dan met een overschot stripje plexiglas van 10mm dik.
Als je zo een latje neemt van 10mm dik en 15mm breed, daar sta je van te kijken hoe sterk dat dat is. Tussen de bankschroef en andere uiteinde wegplooien tot het breekt. Ik heb zo ooit eens een wegvliegend stuk tegen m'n smikkel gehad, was goed voor 1 keer.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Niet ik gelukkig...
http://prive.bitwizard.nl/dsc03373_small.jpg

Ik heb een bakje waar mijn headers en sockets inzitten (volgens het stickertje op de voorkant.

Om als ik een goede gevonden heb, weer bij te kunnen bestellen laat is ze soms in hun farnell zakje zitten. Ik weet niet hoe het komt, maar 1 van die zakjes was beyond wounded in action: Oblitterated in action!

Als farnell dingen in van die onhandige grote kartonnen doosjes stuurt, dan gooi ik het doosje weg, en plak ik de sticker met plakband aan het onderdeel, wederom, zodat ik de farnell code kan opzoeken als ie bevalt. Rechts: Geslaagd, zo hoort het. Links: eehhh wat stond daar ook al weer?

Sorry voor de slechte foto. Had niet gekeken, en toen het bakje al leeg gemaaakt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
leime

Golden Member

is het zakje nou ontploft ofzo?

leime

Op 28 januari 2009 12:12:25 schreef rew:
Links: eehhh wat stond daar ook al weer?

Hm, en toch gebruiken ze geen thermische printers als ik me niet vergis.. Of verschilt dat met het ene of andere magazijn?

If you want to succeed, double your failure rate.

Volgens mij heb je muizen op bezoek gehad...

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Muizen: Daar lijkt het wel op.... Toch is er maar 1 zakje compleet aan gort. andere rose zakjes die farnell gebruikt in dezelfde la waren in orde, en ook de doorzichtige zakjes die soms gebruikt worden waren allemaal ok. Het was er echt maar 1 die kennelijk iets had meegemaakt of anders was.
Thermische printers: Ik heb toch het gevoel dat ze wel thermische printers gebruiken. Het papier voelt inderdaad niet als dat typische thermische papier, maar toch lijkt het met bepaald M3 plakband te reageren..... na verloop van tijd.
Ontploft: Daar lijkt het wel op, maar dat is niet gebeurd.

Om de boel op te ruimen, heb ik alles er uit gehaald. Het bakje zat eigenlijk nokkie vol. Met een ontploffing was er toch wel iets anders beschadigd of verwrongen, zal het niet?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dan zijn de roze papieren zakjes van RSOnline toch milieuvriendelijker en leuker :)
(Al zag mijn hele werkkamer roze van de zakjes na de IA van een tijdje geleden. :D)

Overigens, hier weinig WIA.. Naja, gisteren een inkjet printer gesloopt. Blijkt dat onderin nog een enorme hoeveelheid inkt zat en had neit door dat het op m'n handen zat. Mijn gezicht zag er daarna uit alsof ik in het leger zat, goed gecamoufleerd. :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

@rew: voor zover ik weet, zijn die Farnell labels wel degelijk thermisch geprint - het is in elk geval geen inkjet of laser en te strak voor 'old school' dot-matrix.
Overigens komt het spul uit verschillende magazijnen in verschillende stukjes Europa, zo werd mij verteld door een Farnell-mevrouw toen ik haar eens vroeg waarom een zending vrijwel altijd in tenminste 2 bijna lege enveloppen of dozen zit.
Dat uit elkaar vallen van plastic ken ik van de verpakking van ammoniumpersultfaat. Verder nooit gezien.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Ik heb hier toch ook an Farnell etiketten gehad die in het begin een redelijk zwarte inkt hadden en na jaren sterk vervaagden naar een bruine kleur.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Thermisch printen kan op 2 manieren: thermo direct, zoals de meeste kassabonnen e.d., op speciaal papier wat verkleurt als het warm wordt, en met de thermo transfer methode, waarmee de "inkt" (ik weet niet precies wat het is) vanaf een soort van carbonlint overgebracht wordt op het papier, door deze plaatselijk te verwarmen. Deze laatste methode is duurder, maar geeft een veel scherpere afdruk en hij vervaagt niet, zoals thermo direct afdrukken wel doen. Een kassabon die een paar weken in de zon heeft gelegen, of een half jaartje of zo in de schaduw, is vaak onleesbaar omdat deze helemaal wit is geworden.

Owja, de thermo transfer methode geeft ook de meeste zooi als het lint blijft hangen, en vast smelt aan de printkop :-(

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Zojuist een afdruk van een TO-92 behuizing in m'n vinger gezet. Wilde een DS18B20 aansluiten maar dacht top view te zien wat bottom view bleek te zijn. Er kwam na een tijdje ergens een vreemde lucht vandaan en controle van de DS18B20 was pijnlijk.

klein is fijn

Moderator

En 't is nog wel een thermometer. >:)

Dit topic is gesloten