Server plat

Gisterenavond lag de server er voor lange tijd uit.
De host was wel nog te bereiken, maar zonder webservies schiet dat niet op.
Slordig van de hosting winkel.

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !

CO draait op een dedicated server, dus daar kan de hosting provider niets aan doen.

Hugo Welther

Moderator

CO lag er gisteravond tussen ongeveer 22.00 en 23.30 uit.
De server had het op dat moment ineens zo druk dat CO plat lag.
Het waarom in nog in onderzoek bij ons en de hoster.

Wel is gebleken dat de afgelopen week rond de zelfde tijstippen de response tijden inzakken.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op vrijdag 23 januari 2009 12:35:33 (21%)

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Misschien randschade van een DDOS?

Ook recent gehad, bij de zelfde hoster stond een pro israel blog die een behoorlijke ddos aanval kreeg. Toen waren een hele hoop van de servers ook onbereikbaar.

Ik kan het oorsponkelijke topic even niet terug vinden, maar Co reageert bij mij nog steeds net zo slecht als eind vorig jaar.

Vaak mislukt het opvragen van een pagina, hij blijft dan laden en faalt na een paar minuten.

Het is geen ramp, maar wel irritant. Ik ben niet zo een internetverslaafde, maar geen enkele andere site die ik bezoek heeft soortgelijke problemen, hetgeen toch doet vermoeden dat het iets Co-specifieks is.

De laatste dagen hikt CO hier wel vaker. Meestal is het 10 minuten later weer over. Is inderdaad ook de enige site die ik bezoek waar ik dit mee heb.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Niet zo zeuren allemaal! De Mods doen allemaal erg hun best en doen het vrijwillig volgens mij... Wees blij dat dit er is!

@niekkiiee: normaal ben ik het met deze stelling eens, in dit geval heeft dat er echter niet zoveel mee te maken. Het lijkt me nuttig ervaringen te melden zodat de symptomen duidelijk worden en de oplossing sneller gevonden kan worden, dat is m.i. geen zeuren.

@hieronder: of zeg gewoon niks

If you want to succeed, double your failure rate.

meschien een andere sever zoeken?

greetz bensh

Inderdaad, is geen zeuren niekkiie. Dat heet meehelpen om CO beter te maken.

Over hickups, hier geen last van CO specifiek. Wat ik wel sinds een paar maanden heb is dat IExplorer at random in zandloper-mode gaat. Het laten van een pagina duurt dan oneindig lang. Nieuwe tab openen gaat nog wel, dus de applicatie hangt niet. Misschien een verband met de andere problemen.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Op 23 januari 2009 12:33:56 schreef Hugo Welther:
CO lag er gisteravond tussen ongeveer 22.00 en 23.30 uit.
De server had het op dat moment ineens zo druk dat CO plat lag.

De avond daarvoor heeft CO er ook een tijd uitgelegen.

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Ik noem dat pauze :-)
Maar idd best wel eens vervelend.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Op 23 januari 2009 14:06:41 schreef Gadget_inc:
Ik noem dat pauze :-)
Maar idd best wel eens vervelend.

Het is dan nog steeds CO. maar dan CircuitsOffline :-7

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Dit komt me bekend voor.
Op CO heb ik er geen last van gehad.

Wel heb ik een website die elke nacht data van een andere server haalt.
Dit ging die nacht niet.

Bleek dat essent een stroom storing had.

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Hebben we weer een probleempje? Circuits Online was voor mij weer een half uur onbereikbaar.

"If I would have listened to my customers, I would have invented a faster horse." - Henry Ford

hier ook onbereikbaar voor ong 30 minuten lang :S

Nu alles ok .be

[Bericht gewijzigd door overslag op zaterdag 24 januari 2009 00:14:49 (15%)

Op 24 januari 2009 00:06:45 schreef tolunay:
hier ook onbereikbaar voor ong 30 minuten lang :S

weer dertig minuten van me leven weggegooid :( :(

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Op 23 januari 2009 13:07:22 schreef niekkiiee:
Niet zo zeuren allemaal! De Mods doen allemaal erg hun best en doen het vrijwillig volgens mij... Wees blij dat dit er is!

Ik snap deze opmerking niet.
Welicht is het jou niet duidelijk dat moderator spelen iets heel anders is dan systeembeheer.
Het eerste kun je al dan niet in overleg naar eigen inzicht doen.
Het tweede moet je gewoon goed doen !
Door constructief commentaar te leveren kan het probleem welicht opgelost worden.
Ik zal beslist niet de enige op dit forum zijn met veel webserverervaring.

http://pascal.nedlinux.nl Niet tegenspreken, Ik heb altijd gelijk !
Hugo Welther

Moderator

Op 24 januari 2009 00:09:46 schreef (Z)weetvoetje:
[...]
weer dertig minuten van me leven weggegooid :( :(

Gelukkig heb je nog heel veel perioden van 30 minuten te gaan. :)

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 24 januari 2009 00:15:23 schreef Capt501:
[...]
Door constructief commentaar te leveren kan het probleem welicht opgelost worden.
Ik zal beslist niet de enige op dit forum zijn met veel webserverervaring.

En hoe wil je meer constructief commentaar geven dan "hij doet het niet" over een server waar je zelf geen toegang tot hebt, geen specificaties van hebt en ook niet weet hoe hij geconfigureerd is.

Als ik lees dat Hugo en z'n hoster ermee bezig zijn wekt dat vertrouwen, hier meer roepen "hij doet het niet!" helpt dan ook niet en is alleen maar ruis.

Overigens, systeembeheer kun je ook niet naar eigen inzicht doen. Meestal hebben meerdere mensen toegang tot een server en dan is het fijn als iedereen weet hoe alles werkt. Naar eigen inzicht prutsen gaat vaak dan mis, vooral als er iets is en degene die het heeft geïnstalleerd is een avondje weg :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Constructief zou zijn als je een traceroute of mtr naar de machine doet, en de resultaten tegen de tijd dat ie het weer doet eens post. Mischien helpt het, mischien niet. (Net als het melden van de momenten dat hij hetniet doet... "hij deed het vanavond een half uur niet" is minder nuttig dan: Ik heb om 11:00 en 11:15 geprobeerd, toen deed hij het niet, maar om 11:30 deed hij het weer.......)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Lijkt me meer dat ie onderuit getrokken wordt door een of andere backup job of zo. Bij een dedicated server lijkt een uit de hand gelopen cronjob me minder waarschijnlijk.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ben het eens met rew het helpt enorm als er exacte timings zijn en/of traceroute gegevens. Zo kunnen problemen tot runoff cronjobs, startende backup processen oid worden herleid. Bij mij manifesteerde het onbereikbaar zijn van CO zich gisteravond al ca. half negen. Netwerk issues??????

Dit bericht is gepost met 100% gerecyclede electronen.