Op 18 februari 2009 15:24:03 schreef apolloelectro:
[...]Dat doet mijn vrouwelijke wederhelft
dat zijn gewoon lege parfumflesjes hooe;)
PCB artist
My software does not have bugs, it just develops random features.
Op 16 februari 2009 22:20:33 schreef free_electron:
wat isd at monster onderaan in het rack ? een of andere Proliant ? of een HP Server ?
Is inderdaad een oude HP LH3, 't ding is meer een mooi stukje geschiedenis dan een echte functionele server en draaid ook alleen nog maar voor dataopslag. Serverkast zelf is nog onder constructie en krijgt wat mooie 19" servertjes.
Op 18 februari 2009 12:26:18 schreef Willis:
Bovenop zit bij eentje het Raaco-logo gestanst; bij de andere niet. Verder zijn ze ook echt identiek volgens mij.
Klopt, ik heb ze ook met en zonder Raaco-logo bij de Praxis/Formido weg.
christiaan-elektro
Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
Mijn geupgrade werkplek
laminaat is na een half jaar al aardig in gesleten.. had niet verwacht dat he zo snel zou gaan of het komt gewoon door de kwantum kwaliteit 
draaibank en planken er boven. (winter project geweest deze muur)
ets zooi en machine olie enzo:
freesmachine enzo:
Soldeer plek dat deze zomer een make over krijgt. ik ga uit wat platen mdf een heel meubel erom heen bouwen met planken er boven. want dit is allemaal zooi dat er later pas bij is gekomen enzo. vind ik niet mooi en ik wil mijn troep achter schuifdeuren wegbergen 
gr
Jens
Op 19 februari 2009 16:50:43 schreef christiaan-elektro:
Mijn geupgrade werkpleklaminaat is na een half jaar al aardig in gesleten.. had niet verwacht dat he zo snel zou gaan of het komt gewoon door de kwantum kwaliteit
Kwaliteitsverschil in Laminaat is er zeker ! Voor een plek als deze moet je toch echt het betere laminaat hebben voor zwaar woninggebruik/matig projectgebruik dat heb ik hier ook liggen en't is oersterk.
En het prijsverschil met het goedkopere laminaat valt wel mee als je bij een of 't andere laminaatdiscounter een 'coupon' van xxm2 haalt.
Verder zijn die planken inderdaad erg handig. De hoogte in werken is wel praktisch voor bijvoorbeeld voorraad die je niet zo vaak gebruikt want die ruimte gebruik je anders toch niet.
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
@ FuriousGlenn
Ik zou eens kijken of je die failure kan wegregelen met de Adjust potmeter op het front.
Zodra je deze op een bepaalde waarde insteld (bijv 15V) zal de voeding nooit boven deze waarde uitkomen!
Ideaal voor als je alleen maar 12V nodig hebt, en er niemand 'per ongeluk' het voltage kan opschroeven!!
Verder erg fijne voedingen, heb zelf de 20V 20A staan. Zijn rete stabiel 
Ik had een tijdje geleden een hoop componenten besteld, zonder hiervoor de nodige opbergplaats te hebben. Aangezien de ladenkastjes te duur zijn naar mijn mening en eigenlijk veel muuroppervlakte nemen zonder veel diepte te hebben besloot ik maar om zelf iets te maken.
Resultaat: Houten bakken met versteekbare tussenschotjes. De schotjes kan ik zelf maken in de lengte die ik wil.
Voorlopig heb ik er 4 gemaakt met elk 48 bakjes van 5 x 7 x 4 cm (l x b x h)
De bakken passen op elkaar zodat ze makkelijk stapelen, later komt er misschien nog een kastje rond zodat ik de bakken kan gebruiken als lades.
Totale kosten: € 0,00 afvalhout genoeg hier 
christiaan-elektro
Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
ik wacht wel tot er geen hout meer te zien is in mijn laminaat (tot het fineer eraf is gesleten
) want om dat nu te vervangen is duur en dan moet ik mijn machines weer wech halen 
@solfur had je tijd over ??
dat is mooi gemaakt!!
[Bericht gewijzigd door christiaan-elektro op (13%)]
theove
Take care to get what you like or you will be forced to like what you get
Ik heb bij de Karwei van die hele goedkope doosjes gekocht (de witte) en de iets duurdere. Bevalt prima en gemakkelijk op te bergen.
Op 19 februari 2009 19:08:28 schreef Piet elektro:
@ FuriousGlennIk zou eens kijken of je die failure kan wegregelen met de Adjust potmeter op het front.
Zodra je deze op een bepaalde waarde insteld (bijv 15V) zal de voeding nooit boven deze waarde uitkomen!
Ideaal voor als je alleen maar 12V nodig hebt, en er niemand 'per ongeluk' het voltage kan opschroeven!!
Verder erg fijne voedingen, heb zelf de 20V 20A staan. Zijn rete stabiel
Ohw is dat alles ? Heb hem keer aan gehad en eigenlijk verder nooit gebruikt.... besides.. wie gebruikt er in gods naam nou 50 Ampere ! 
Misschien om een keer iets te lassen of zo...
Bedankt voor de tip !
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
@theove
die bakjes gebruik ik ook, hardstikke handig
drie bakjes voor de weerstanden, twee voor elkos, twee voor keramische caps, twee voor diodes, en drie grote gele voor restmateriaal( alleen dan zijn de elkos en weerstanden iets anders ingedeeld, alles wat met
4,7xx begint in een bakje, dus 4.7, 47, 470, 4700 etc. in een bakje)
als je alles los hebt kost het wel erg veel ruimte.
klein is fijn
Moderator
Ik ook maar een keer dan..
Hehe, geintje. Ben bezig met een kleine verandering. Alle zooi die normaal op m'n buro staat, staat nu aan de andere kant van m'n kamer.
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
ik kreeg al een hartverzakking O_O
zelfs mijn bureau is niet zo schoon, en ik moet het elke keer dat ik bezig ben geweest schoon maken, zo schoon dat je kaan stoffen wat je wil, maar geen tor in je poetslap..
gaat verandering in komen. krijg 3m2 aan werkruimte toegewezen. hehe... voor een 14-jarige is dat best veel!!!
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Nog een tip bij het stockeren van weerstanden: je kan weerstanden die een decade verschillen ook in 1 bakje leggen. bvb 47Ω/470Ω/4k7/47k/470k/4M7 bij elkaar steken. Het kost echt niet veel moeite om de juiste eruit te halen, enkel naar de vermenigvuldigingsring kijken. Het gevolg is dat je in een E24 reeks maar 24 bakjes/vakjes nodig hebt. Ik deed dat vroeger ook, voordat ik de hele reeks E24 nog eens bijgekocht heb in 2 60delige ladenkasten.
- - big bang - -
Ja, en als je dan bedenkt hoe vreselijk veel werk het is om die mooie houten bakken te maken dan pas ik daar voor. Pas!
Dan maar een paar tientjes aan blauwe conrad ladenkastjes...
PD4VDW
Van een echte kattemepse zendamateur!
Op 20 februari 2009 15:01:13 schreef klein is fijn:
Ik ook maar een keer dan..Hehe, geintje. Ben bezig met een kleine verandering. Alle zooi die normaal op m'n buro staat, staat nu aan de andere kant van m'n kamer.
Volgens mij heeft daar iets zwaars op gestaan. 
Maar netjes..
Morgen gaat hier alles uit.. en alles er opnieuw in. Kijken of het iets kan worden. nu alleen nog onderdelen.. en dan kan ik gaan met die banaan!. (Hoop dat het ook netjes word netzoals KIF HI).
klein is fijn
Moderator
Op 20 februari 2009 22:59:42 schreef PD4VDW:
Volgens mij heeft daar iets zwaars op gestaan.
't Zijn eigenlijk 5 foto's aan elkaar geplakt. Als alles weer helemaal vol ligt zal ik eens kijken of ik dat wat netter kan doen.
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 21 februari 2009 09:46:07 schreef Jeroen Boere:
als een rommelig bureau een weerspiegeling is van de geest... wat weerspiegeld dan een leeg bureau
Een opgeruimde geest 
Thevel
Golden Member
"Netheid is voor de dommen, het genie overziet de chaos".
Haha, die moet ik onthouden, op het werk is mijn werkbank ook vaak een chaos.
Daar wordt door niet-techneuten nog wel eens een opmerking over gemaakt...
[Bericht gewijzigd door Thevel op (20%)]
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
hier een stuk van de zolder, dat ik gisteren/vanmorgen heb opgeruimd.
ook is er een nieuw stopcontact bij, en een 36watt TL balk.
komt school toch nog eens van pas:P
Op 21 februari 2009 13:03:59 schreef electro_freakz:
hier een stuk van de zolder, dat ik gisteren/vanmorgen heb opgeruimd...
Deze foto is toch voor het opruimen gemaakt neem ik aan he?