Op 22 januari 2009 21:19:11 schreef FuriousGlenn
nog een big ass voeding om de hoek ( alleen voltage meter is stuk en gaf een keer "failure" aan )edit... photo
ding staat me beetje in de weg... wat zou ik er voor kunnen krijgen voor zown voeding ?
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Kevinoud
Een zak tuinaarde opescheuren
Op 3 maart 2009 22:21:48 schreef FuriousGlenn:
[...]ding staat me beetje in de weg... wat zou ik er voor kunnen krijgen voor zown voeding ?
ik heb eigelijk ook wel intresse ik heb nog steeds geen regelbare voeding die van jouw is vast wel te herstellen tenslotte alleen de voltmeter.
Ik heb OV dus ik kan em in heel nederland ophalen zonder verzendkosten.
Heb een multimeter op de connectoren van de voltmeter gemeten en daar staat gewoon de spanning op die er werkelijk opstaat.
Weet niet hoe sterk je bent.. maar de voeding weegt wel rond de 30Kg ! 20 Volt bij 45 Ampere he !!
Wattie moet kosten weet ik nog niet... Het zijn wel prijzige voedingkjes.
Kevinoud
Een zak tuinaarde opescheuren
30Kg is goed te tillen.
Noem eens een schatting tis niet dat ik sta te springen met geld maar heb er wel een paar tientjes voor over.
Als je ervanaf wilt kun je em op markplaats zetten succes gegarandeert
binnenkort kan ik mijn 'werkplaats' (eigenlijk ist een slaapkamer maar tegenwoordig slaap ik in een werkkamer) ook showen:) ben kastjes met laden aant maken voor voedingen meetapparatuur soldeerstation ect. een kast met schuifdeuren en ingebouwde schuifkastjes van de gamma, ik zie ze hier op de site veel van die rode van de praxis, opgehangen, weggezet maar inbouwen is een primeur denk ik
er ging een wereld van ruimte voor me open toen we met een voorhamer en vuishamer de gipsen plaat hebben vernietigd tussen mijn kamer en knieschot, deze plaat zit tussen 'de hoek' van wege mijn schuine kant. maar nu valt er nog weinig te zien in de bouwput...
Mijn beurt.
Let niet op de rommel.
De plek waar ik vroeger altijd gamede:
Opslagplaats
De werkplek als ik programmeer of aan het prutsen ben met elektronica.
[Bericht gewijzigd door UneXisted op (22%)]
msicaron
'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)
Met één webcam niet genoeg?
. Verder ziet het er een mooi plekje uit, alleen vind ik de el gerelateerde zaken niet direct terug (buiten de led cube dan).
Gisteren avond ontbraken er nog een aantal foto's.. Ik zag enkel het game hoekje..
[Bericht gewijzigd door msicaron op (23%)]
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
ha, ik zie de ledcubus van het "show your projects" staan!
en die voeding heb ik ook volgensmij. PS613, meen ik?
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
@crazyhellos: zie ik daar een JBC-boutje? Afgezien van de opwarmtijd heb ik daar jaren fijn mee gesoldeerd.
@FuriousGlenn: Die voltmeter is het probleem niet, maar wanneer geeft die voeding failure? Das wat kwalijker namelijk.
Op 19 februari 2009 19:08:28 schreef Piet elektro:
@ FuriousGlennIk zou eens kijken of je die failure kan wegregelen met de Adjust potmeter op het front.
Zodra je deze op een bepaalde waarde insteld (bijv 15V) zal de voeding nooit boven deze waarde uitkomen!
Ideaal voor als je alleen maar 12V nodig hebt, en er niemand 'per ongeluk' het voltage kan opschroeven!!
Verder erg fijne voedingen, heb zelf de 20V 20A staan. Zijn rete stabiel
Dit vertelde Piet Elektro over de voeding.
Ga van het weekend dit uiteraard even controleren 
wat ik me zo is afvraag he:P ik ga over een half jaar op kamers alleen het lijkt me echt zo moeilijk om daar bezig te zijn met elektronica, aangezien je dan vaak ook echt maar 1kamer hebt en dus als je veel zooi hebt, het niet zomaar in een andere kamer kan dumpen. zijn er hier ook mensen die hun kamer hebben gepost en die op kamers zijn? of mensen die willen zeggen hoe het is om op kamers met elektro bezig te zijn? alvast bedankt:P
ik zit inderdaad met precies hetzelfde.. hier bij mijn ouders heb ik een mooi kamertje helemaal voor mij alleen.. natuurlijk kan ik al die zooi hier laten staan maar als je dan even snel iets nodig hebt...
inderdaad, en het is ook zo dat je maar een kamer hebt, dus als er is iemand(een vriend ofzo) op bezoek komt, die dan komt in een kamer vol elektronica. ik denk dus sowieso dat ik daar de meeste zooi wel in kasten opberg (en ik kan het desnoods uit het raam gooien)
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Er hebben in dit topic (of voorgaande delen) wel studentenkamers gestaan met creatieve oplossingen. Ik denk dat netjes werken een pré is, in een kleine ruimte die ook voor andere doeleinden moet dienen.
Misschien iets met een bureaublad dat je gemakkelijk met zooi en al 1 meter hoger kan zetten en waar dan een 2e (studie-)bureau onder verscholen zit?
Of een oplossing zoals KIF onder de hoogslaper? Maar dan heb je wel je bureau vol als je vrienden over de vloer hebt. Afdekplaat?
ik zat zelf ook al te denken om alles in een kast te doen waar ook een bureau in zit. je doet de deurtjes dicht en je ziet er niets meer van.
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Wat is er mis mee als elektronica ziet liggen al dan niet opgeruimd? zolang het maar op één plek ligt (bureau) en niet door de hele kamer ligt.
Zal binnenkort ook eens mijn nieuwe plekje showen.
edit: Bij deze, sorry voor de brakke pics.
Klikbaar.
Moet nog een en ander aan ingericht worden. Componentenkast, voedingen enzo moeten nog geplaatst worden.
[Bericht gewijzigd door WilToyo op (55%)]
één laptop niet genoeg aan ? 
Leuke celica !
En supra op de achtergrond van de Pc 
[Bericht gewijzigd door FuriousGlenn op (30%)]
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
christiaan-elektro
Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Zal jullie uit de brand helpen. Eerst die ATX-voeding, die wordt gebruikt waar hij voor gemaakt is. Namelijk zo'n soort bordje voeden (het is niet deze, maar de pcm-5820).
Twee laptops idd maar geen PC. Rechtse laptop is van broertje, je gelooft het niet maar hoveniers gebruiken tegenwoordig ook al laptops. Hij is namelijk hovenier. Andere laptop is van mij, monitor en toetsenbord/muis die je ziet zijn zitten op de laptop aangesloten.
En dan nog het auto verhaal, das een andere hobby van mij. De Celica is mijn huidige auto, de Supra op de achtergrond is een nog lopend project die van de zomer waarschijnlijk bij mij voor de deur staat. Auto staat namelijk in de USA, Palm Beach, Florida.

:9~