Er wordt gesproken over een EI, maar er wordt niet gesproken over een kippenei, het kan even goed een kwarteleitje zijn of een kunstei, of een paasei. Dit zou de zaak al een stuk makelijker maken.

[offtopic]
Je zou d'r toch een ei van op je kop krijgen van het [
nadenken
[/offtopic]

Is het practicum inmiddels al geweest, en wat waren er voor originele ideeen?

geweldig al deze ideeen :-) a.s donderdag voeren de proef uit :-), ik ga voor de 10 :-P
als mensen nog meer ideeen hebben, laat ze maar horen :-)

een persoon met boven natuurlijke gaven inhuren (die die potloden kunnen bewegen enzo) en die het ei laten stoppen of iets dergelijks :P

Op 5 februari 2004 18:47:05 schreef Roel:
ten eerste:
okay...ik weet dat dit hier niet thuis hoort :+

Nou, waarom plaatst je het dan op CO?

Op 14 maart 2004 14:52:25 schreef Bastiaan:

[...]

Nou, waarom plaatst je het dan op CO?

offtopic
omdat ik nergens anders een forum vond, waar slimme mensen zitten die antwoord op mijn vragen weten ;-)

ontopic
dat ei...is gewoon een rauw kippen ei...dus geen paasei ofzo

Hoi

Ik zou het eens proberen met een opengespannen condoom. Dan moet je wel naar de apotheker voor 10 verschillende condooms om te experimenteren.

post ook eens op: http://www.wetenschapsforum.nl/

Vangnetje maken met aan de hoeken dunne elastiekjes. Hoe langer de elastiekjes hoe langer de remweg. Je kunt thuis nog uittesten welke lengte optimaal is.

Op 14 maart 2004 15:02:04 schreef Roel:
[...]
waar slimme mensen zitten die antwoord op mijn vragen weten ;-)

Kijk dat wilde ik ff horen ;)

gewoon wc papier meenemen en het ei voor het gooien dik inrollen :) enopvangen met een zacht kussen

ken je het effect van een boek en dan alle bladzijden terug stoppen dat je ene soort waaier effect hebt:

( )
   / /
__/ /__

zoiets als je dat goed doet en je spant er wat overheen dan absobeert dat heel wat kracht.

misschien met een pot haargel ?

maar dan moet je wel goed mikken!!

Erwin

ei voor het gooien met wc papier inwikkelen en met kussens opvangen

sorry wanwege dubbel posten ze kwamen er in het eerste moment niet staan toen ik keek

[Bericht gewijzigd door Electrogek op ]

Ik heb altijd gehoord dat de schaal van een versgelegd ei de eerste seconden flexibel,en dus veel minder breekbaar is
miss een kip op tien meter hoogte een ei in gras laten leggen, vallen en hopen dat het ei niet breekt

Jeroen

Ik denk dat een kip op 10m hoogte zo erg schrikt dat ze een krater in de grond schiet! :D

thnxx voor alle leuke/domme/grappige ideeen..... we hebben ons systeem vandaag getest...
zie hier fotows:
http://members.home.nl/roelfavier/index2.htm

wat hebben we nu gedaan?
we nemen....
1 zo laag mogelijke bak
1 handdoek (die je moeder niet meer nodig heeft :+ )
2 pakken volle yoghurt
2 pakken vanille vla
klein beetje water
de eiren die kapot gingen tijdens de test, gewoon bij de zooi gegooid
we roeren een beetje, en daar is ons mengels

we testen....2 meter hoog: prima
....4 meter hoog: prima.....
en dan ruim 10 meter hoog: jah hoor...het ei overleefd het, hadden 6 eieren vanaf 10 meter hoog gegooid, 3 gingen er dood, 3 overleefde het, toeval?

onze stallage is ongeveer 10 CM hoog....

we hebben ook nog gefilmd dat een EI van ruim 10 meter gewoon heel neer komt op de grond (zie je nergens op de fotows) :-)
maar die film is 95.4 MB groot.....dus kan het helaas niet op internet zetten :(

als je nu langs ons huis loopt, stinkt het daar helemaal naar rotte ei ;) heerlijk...

we gaan voor de 10 :D

schitterend, alleen ik kan de filmpjes niet downloaden
je zal wel tien hebben

succes met de uitslag

jeroen

ik heb der een grote film van gemaakt en die film is dus 95 MB groot....kan dus nergens op inet zetten. dus staan alleen maar fotows op de site.

kan je hem niet kleiner maken met divx ofzo

Op 17 maart 2004 19:33:47 schreef stynus:
kan je hem niet kleiner maken met divx ofzo

Kan ik wel, maar dan is iej nog ruim 25 MB...en @home heeft maar 25MB webspace :(

kun je niet 2 delen of meer maken?