Ik heb een vraagje, Ik heb een vagtacho-interface die ik opnieuw wil programmeren met het programma PONYPROG. Aangezien ik nog maar een beginner ben (amateurtje). Lukt het mijn niet om de kabel te programmeren.
Het lukt mijn maar niet om met de kabel te goed te communiceren.
het is een complete interface-kabel die een USB aansluiting heeft.
als ik op read divice druk dan verschijnt in een Status-scherm Read successful.
en dan stel ik Device in 93x6 93c56
bij het write divice verschijnt de tekst Device Not Responding
het volgende heb ik al gedaan:
- Setup – Calibration ok heb ik uitgevoerd
- Ik heb ook alle mogelijkheden via Setup – Interface uitgeprobeerd
Ik weet dat ik het nog niet helemaal snap, maar wat doe ik fout is er iemand die mijn hier bij kan helpen om mijn interface-kabel werkend te krijgen of uitleggen hoe ik PONYPROG moet instellen. Of een andere programma waar ik mee de kabel kan programmeren
thanks
Als het een USB - RS232 interface is snap ik het nog maar Ponyprog ondersteund geen USB.
Waarop heb je de interface ingesteld ?
Groeten, Bram
[Bericht gewijzigd door bprosman op (17%)]
Het is een USB- Interface kabel met geen aansluiting RS232 dus je wil zeggen dat PONYPROG hem niet ondersteund.
Interface staat nu ingesteld op:
>Serial
>SI PROG I/O
>COM 1
Ik heb namelijk ook al alle andere Instelling uitgeprobeerd , maakt geen verschil
Als PONYPROG USB –poort niet ondersteund is er dan een andere programma die dat wel kan.
Zet die adapter 's op 1200 8,N,1. Als je die goed instelt moet ponyprog gewoon werken. Je moet die adapter ook op com 1 zetten voor zover je dat nog niet gedaan hebt. Meestal staan ze standaard op com 3.
[Bericht gewijzigd door Blue Sky op (40%)]
Blue Sky bedankt voor u reactie, Ik snap even niet wat je precies bedoeld, met instellen
wat ik gedaan heb is via de apparaatbeheer bij comminicatiepoort de instelling gewijzigd.
Bits per second > 1200
data bits > 8
pariteit > geen
stopbits > 1
datatransportbesturing > geen
compoort > 1
Ik werkt nog steeds niet (geen communicatie met de interface-kabel). kan je me uit leggen, stap voor stap hoe ik dat moet instellen. zoals je weet ik ben maar een beginner (amateurtje).
Alvastbedankt.
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
@tiguan: 8N1 staat voor 8bit data, No parity, 1 stopbit
met de volgende opdrachtregel is dat makkelijk te doen in windows(ofwel via uitvoeren ofwel via cmd)
mode com1 baud=1200 parity=none stop=1 data=8
doet in principe het zelfde als wat je al gedaan hebt.
het is mogelijk dat je FIFO buffers moet uitschakelen
[Bericht gewijzigd door timmie op (22%)]
Oke dat heb ik ook gedaan en FIFO buffers uitschakelt. En nog steeds geen communicatie met interface-kabel.
en hoe moet bij Ponyprog de instelling van interface staan
hij staat nu ingesteld op
>Serial
>SI PROG I/O
>COM 1
@bprosman: schrijft Ponyprog ondersteund geen USB klopt dat.
als ik via Setup test voor de instelling Probe, krijg ik de test >test failed<.
Je moet in de driver (software) van die usb interface ook de compoort instellen. Meestal staan die interfaces standaard op com 3. Dat Ponyprog geen usb ondersteund heeft hier niets mee te maken, daarvoor gebruik je juist die adapter.
Het is de vagtacho-kabel 2.5 hij werkt niet meer na update van de kabel,
Na het update is Eeprom in de FTDI-chip gewijzigd van daar dat die niet meer doet.
De oude Eeprom-dump heb ik nog en die wil ik met behulp van Ponyprog of andere programma weer terug programmeren.
En dat lukt mijn maar niet om te communiceren via usb te met PONYPROG.
De drivers zijn ook geïnstalleerd mijn PC herkend de kabel wel als ik Vagtacho-USB in plug.
Ik heb het fout gelezen, ik dacht dat je een eprom wilde proggen VIA de usb interface maar nu begrijp ik dat je de eprom IN die interface wil proggen. Hoe heb je die interface in eerste instantie ge-update?
Wat voor EEPROM zit er in ?
Voor XBox EEPROMS gebruikte ik deze interface :
http://www.lancos.com/e2p/easyI2Cbus.gif
Of deze voor microwire :
http://www.lancos.com/e2p/microwire.gif
Groeten, Bram
[Bericht gewijzigd door bprosman op (20%)]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
en waarom denk je dat dit met ponyprog zou moeten geberuen ?
als in die kabel een ftdi chi zit en e wilt de eeprom die daar aan vasthangt herprogroggen dan heb je m2pflash nodig.
ga naar de ftdi website en haal hun programmer daar.
met die software kan je dan de de eeprom data terug plaatsen.
@ Blue Sky @ bprosman
De bedoeling is dat ik via USB- Kabel Interface waar in een FTDI chip (FT84232AM) wil Programmeren. Ik ging ervan uit dat ik, dat met PONYPROG moet doen.
@ free_electron
als het met een andere programma ook kan vindt ik dat ook goed.
Ik heb inmiddels de FTDI Programma gedownload (Mprog), En de Interface-kabel meet uitgelezen en die herkend die via (scanknop)
- Number of blank Devices = 0
- Number of Programma Devices = 1
En als Ik op Tool en Read druk, dan lees die hem ook uit READ EEPROM SUCCESFUL. Maar de Eeprom komt niet over één met wat ik heb.
En hoe krijg in nu de FTDI_Eeprom (die ik heb)juist geprogrammeerd met Mprog.
@free_electron;
als in die kabel een ftdi chi zit en e wilt de eeprom die daar aan vasthangt herprogroggen dan heb je m2pflash nodig.
en Hoe kom ik aan deze Programma m2pflash.
alvast bedankt.