op de foto is het licht nog weinig
daarvoor stond bijna de hele boel in brand
hij kon precies niet tegen 48W dissipatie
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Naast het ontploffen van elco's het wegschroeien van printsporen en het laten roken van halfgeleiders.
Is mijn grootste prestatie toch wel het laten verdampen van een complete chip.
Ik had een versterker gebouwd met de TDA7293, want ik had een flink vermogen nodig.
Ik had alleen geen rekenschap gehouden met de aard van mijn belasting deze was reactief, dus toen ik ineens een steekflam uit de behuizing zag komen ging er een lichtje branden 
Bij nadere inspectie zag ik dat de "die" compleet verdampt was.
Op 12 maart 2004 17:36:41 schreef Whiteknight:
hey jongens, ik heb ooit eens een zekering laten springen dat het glas in het rond vloog
hoeveel A
de meeste zekeringen met hogere stromen hebben rondgewikkeld karton
dus dan kan het niet in het rond vliegen 
Een ex van mij (een ex om andere redenen) was eens zo lief mij te helpen met het losmaken van opbouwstopcontacten voordat ik ging stucen. Ze had van mij afgekeken dat dat kon zonder de stroom er af te halen. Immers gewoon de bevestigingschroeven losdraaien van het contact zelf.
Zag ik haar ineens flink aan het schroeven met een ongeisoleerde schroevendraaier op de min pool van het soptcontact! 50% kans dus dat ze minder lief aan het werk was geweest dus!
nielske
check: funzooi.isfun.net
Op 24 augustus 2003 12:24:21 schreef Sp3ci3S:
nog nooit iemand tegen koeiedraad gepist
-> heel pijnlijk
k heb er ook een keertje over gepsit:P
ook eens met een verjaardag mijn omgebouwde eend als geluidsinstallatie gebruikt.
3 accu's en 1.6 kw aan geluid houd het dan ongeveer 15 min vol, daarna de acculader eraan gehangen om de accu's weer op te laden, met het geluid aan: gevolg: acculader moet +/- 50 a laden en vliegt in de fik
altijd leuk: oude accu's kortsluiten (en als je die bij een garage haald waar ze die dingen preventief elke 2 jaar vervangen altijd extra vuurwerk)
wel uitkijken voor spetters!!!!
ouwe elco's met een diameter van 50 cm en meer opblazen!
schroef in een versterker laten vallen van 2600 euro en een van de units van 600 w rms volledig opblazen!
(zie http://www.circuitsonline.net/forum/view/9472 )
verschillende keren enkele kvolts van televisies
"ach zo'n klein spy cam teveetje heeft toch niet zoveel?"
230 of course,
ergste: schrikdraad op natte grond!
niet ontladen elko's
tv aansluiten ,aanzetten en in de fik steken !!
(heeeeeeeeeeeeel leeeeeeuuuuuk)
zeker aan te raden: zet een videocamera neer
ps niet de antenne aansluiten want das 'niet goed'
Gerwin
An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
een opgeladen elco (3000Uf 400 volt) opladen met 28 volt en dan tegen je tong aan zetten
ZAP stuiptrekking van je tong en een tong die 30 min later nog zeer doet 
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Op 29 maart 2004 16:34:22 schreef ledlover:
waarom geen antenne?????
50 cm elco's? bestaan deie?
bedoeld misschine millimeter
halve meter is wat veel denkt ik 
Op 12 maart 2004 17:36:41 schreef Whiteknight:
hey jongens, ik heb ooit eens een zekering laten springen dat het glas in het rond vloog
Da gaat, 10A glaszekering voor een zonnehemel, alleen de ijzertjes waren er nog. Ook wel zekering vervangen en dan de metalen kant vast pakken tijdens het erin zetten. Hoezo schok ? Het was toch spanningsloos ? Duh 
wietn
Waar rook is is er.......geen componentje meer
Euhm, een vriend heeft nog es een trafo omgekeerd aangesloten . Dat was leuk, 230V erin, 4600 eruit 
Bubaai zekering
manman
The Force
May The Force be with you...
het allerpijnlijkste is en blijft toch als je lekker staat te plassen na een avondje doorzakken en je hoort in de verte tik... tik... tik... en dan opeens als je weer tik... hoort gaat er een enorme schok door je -=ahum=- heen. Geloof me, je bent onmiddellijk klaar met plassen... Nou weet ik waarom het schrikdraad heet. Heb er een volle week last van gehad. 230V~ geen ervaring mee... Wel een elco in een boomcar gezet die door de eigenaar reeds was voorzien van de nodige bedrading... die sluitng maakte met de massa. Nondeju man dat ploft op het moment dat je de massa terug gezet hebt en de radio (RC) aanzet. Gehele accu rot, auto compleet electronisch dood en een vriend minder ('t was nie eens mijn schuld...)
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
...
[Bericht gewijzigd door Stynus op ]
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Op 1 april 2004 13:03:07 schreef stynus:
deze morge toen ik opstond stond er 70V op mijn deurklink
en dat gaat vanzelf?
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
...
[Bericht gewijzigd door Stynus op ]
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Op 1 april 2004 13:11:16 schreef stynus:
had mijn vader gedaan voor 1 april
da´s lekker wakker worden
die man vraagt om vergelding:-)
Progger
GMT+1
ik heb een tijdje op de markt gewerkt...
daar zijn nogal wat mensen die stroom nodig hebben (poelier, frituur, visboer)
dus we hadden zo'n paddestoel die op 380 werkte (met trafo en al).. het had die dag geregend,
en toen ik alles weer ging oprollen, kwam ik bij de meterkast aan,
(die dus was volgeregend!) en wou de stekker eruit halen..
ik had natte handen van de kabel die op de grond had gelegen, en kreeg me toch een opdonder!
moraal van dit verhaal: ga nooit aan stekkerdozen werken
die minder als 50 cm boven een (natte) grond hangen..
herinner ik mij nu pas: bij mijn soldeerfeestje op mijn verjaardag hadden we allemaal bouten geleend. alle bouten deden het behalve eentje waarop stond: 220v 20w. toen ik hem in het stopcontact stak kwam er een rookwolkje uit.