Kevin G.
Doet veel met LED-inbouw en reparaties
Goedemorgen allemaal;)
Ook ik ben even aan het solderen geslagen!
Het is nog niet helemaal af maar ik laat alvast zien hoe het nu is:
Het gaat om de SMD LED strip met 20 smd'tjes, van 5 cm lang
(of kort betergezegd)
Heeft misschien iemand nog een voorstel hoe ik ze het beste op 9 of 12 Volt kan aansluiten?
Ik weet verder ook niets af van de maximale spanning en de maximale stroom van deze LEDs omdat ik ze uit een achtergrondverlichting van een draagbare dvd speler heb gehaald.
Alvast Bedankt!
hmm.. ze lijken hier wel op: http://www.leds.de/p178/Standard_LEDs/SMD_LEDs/Superhelle_Top_SMD_LED_…
[Bericht gewijzigd door Kevin G. op (10%)]
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Ik wil natuurlijk niet achterblijven. Dus, weliswaar niet nieuw, één van de twee relaiskaarten uit m'n domotica-systeem:
Dit zijn bistabiele relais, die je ook met de hand kan omschakelen. Erg handig, maar iets moeilijker aan te sturen.
@teunhaperen: normaal zet je de PC bij een dergelijk systeem nooit uit, tenzij het echt noodzakelijk is.
rivendel/pros/Devel/Iokrat/Homed: uptime
12:30pm up 593 days 3:05, 2 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00
pros
Nou ja, die PC is in werkelijkheid een zuinig Epia-bordje dat minder dan 200mA uit het lichtnet slurpt. En daarbij, ik geniet een gunsttarief... 
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
wowwow, teunhaperen.
heb hem alleen nog bij een vriend getest.
mijn PC zit op XP....
dus dan....?
heb ik nou en probleem?
Op 9 mei 2009 13:54:10 schreef TechnOoB12:
wowwow, teunhaperen.
heb hem alleen nog bij een vriend getest.
mijn PC zit op XP....
dus dan....?
heb ik nou en probleem?
Dat uitgangen klapperen doet hij zelfs in dos al, sterker nog sommige systemen doen dat in de POST al.
pros
Op 9 mei 2009 14:15:44 schreef bprosman:
Wat voor software draai je daar op Pros om t hele spul te besturen ?
Zelfgebrouwen spul, op een Linux-box.
reddevil
Veel te weinig tijd voor mijn projecten of heb ik er soms te veel? Laatste Project = = > Router lift
Op 9 mei 2009 09:58:33 schreef T-baev:
Heel mooi!Zijn dat 10mm leds?
Neen, 3mm en de stroom beperkt tot 2mA omdat ze anders te veel licht geven.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 9 mei 2009 12:39:14 schreef pros:
Nou ja, die PC is in werkelijkheid een zuinig Epia-bordje dat minder dan 200mA uit het lichtnet slurpt. En daarbij, ik geniet een gunsttarief...
dat is een slordige 46Watt... 46*356*24=402960 Wh/jaar. 403Kwh/jaar dus.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
En wie mag straks de dijken ophogen of blubblubblub doen? Of lekker naast een kerncentrale gaan wonen?
Ik denk trouwens dat als je je ouders even voorrekent wat het kost je héél snel geld loskrijgt voor een zuiniger systeem. Hoef je én geen blubblub te doen, en mag je met zo'n cool minimobotje spelen
.
(ik dacht dat die dingen ook zuiniger dan 43W konden, maar misschien heeft pros een luxe model met een vrij dikke processor oid)
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (32%)]
Ja, zal ik zeker doen!
Idd, Ik ga dan denk ik voor amd Geode, 200-500 Mhz, 3 watt!
't is alleen voor een webserver.
pros
Op 9 mei 2009 18:10:26 schreef Lucky luke:
(ik dacht dat die dingen ook zuiniger dan 43W konden, maar misschien heeft pros een luxe model met een vrij dikke processor oid)
De CPU zelf is best zuinig, maar de PC-voeding moet ook deze kerstboom van stroom voorzien:
DeKemp
Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer
pros
Nou moe! Wat een commentaar op een simpel domotica-dingetje!
Hebben jullie al eens een professioneel exemplaar gezien? Zo'n kast van 1800 x 1800cm, volgestouwd met knopjes, relais, display's en LED'jes?
Loop, wandel, fiets of rij met de wagen dan even naar Brasschaat, liefst naar een nieuwe villa waar zo'n stinkend-rijke 'Ollander verblijf houdt. En verbaas je... 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 7 mei 2009 22:42:18 schreef Willis:
Eigenlijk een leer-project waar ik nu mee bezig ben.En dan fotokes:
Overzicht van de testopstelling:
foei! een L298 in zelf geknutselde ic voetjes proppen. slecht idee. ( en dan nog van die brakke ic voetjes. had je nu nog tulpcontacten genomen... ja, ze bestaan voor die pendiameter ! )
Ik heb ook wat leuks gemaakt! Het zijn geen perfecte foto's, dit is het beste wat ik voor elkaar kreeg. Het printje is 5x8cm, 2 laags met vias.
De rij sot223 componenten zijn allemaal spanning regelaars, het grote component is een 100-TQFP FPGA. Hier recht onder bevindt zich een 20-TSSOP Programma ROM. Het kleine component (links van het midden) is een AVR microcontroller.
Soldeer werk is niet perfect, het was al weer een tijdje geleden. En deze componenten hebben een kleine pitch, wat de netheid niet altijd ten goede komt.
Al die capacitieiten dienen als ontkoppeling voor voornamelijk de FGPA (deze kan intern tot wel 200MHz halen). Kun jij tellen hoeveel het er zijn?
Het is een geheel programmeerbaar (logica & microntroller) moederbordje uit te breiden met een scala aan applicatie dochter bordjes, deze zijn in te prikken via de 2 headers (1x16 en 2x16).
Moederbordje bevat een Spartan 3e FPGA (inclusief programma ROM) en een AT90USB162 die communicatie tussen pc en moederbord via USB mogelijk maakt. Kan zowel USB als extern gevoed worden.
Mijn eerste applicatie bordje zal een functie generator worden.
Wat vinden jullie ervan? Heeft het een 'wow' effect?
@jgovers:
Ziet er heel netjes eruit. Het is een mooi klein printje geworden! Zo te zien gaat FPGA data via de 2x16 en voeding via 1x16? De dochter bordjes prik je boven op dit printje? Hoe ga je de functie generator maken? Met een snelle DAC ofzo?
En hoe lang heb je er over gedaan om dit te ontwerpen als ik vragen mag? 
PS: Wow 
Op 9 mei 2009 21:24:21 schreef pros:
Nou moe! Wat een commentaar op een simpel domotica-dingetje!Hebben jullie al eens een professioneel exemplaar gezien? Zo'n kast van 1800 x 1800cm, volgestouwd met knopjes, relais, display's en LED'jes?
mm neem ik aan?
Squant
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Op 10 mei 2009 02:29:51 schreef jgovers:
Ik heb ook wat leuks gemaakt! Het zijn geen perfecte foto's, dit is het beste wat ik voor elkaar kreeg. Het printje is 5x8cm, 2 laags met vias.Wat vinden jullie ervan? Heeft het een 'wow' effect?
Zeker WOW effect, dat is het bordje waar je het over had in het andere topic. Goed ontkoppelt zoals in de xilinx application note staat over PDS. Zeker 100n en 10n per power grond paar zeker?
Dit soort simpele bordjes zijn zeker nuttig. Misschien een samenkopen actie? Hoeveel waren de bordjes?