Dan zou ik denken dat de GND-aansluiting van de LM35 onderbroken is, zodat hij (bijna) de volle voedingsspanning doorgeeft aan zijn uitgang.

Dan is die stuk.Kan dit getest worden?

Weet je 100% zeker dat je hem goed hebt aangesloten?

Dat zou ik ook willen zien. Want tenslotte staat er in het schema hierboven helemaal niet, hoe je de LM35 moet aansluiten.

In het schema staat toch duidelijk dat:
V+ verbonden is aan 12V
V- verbonden is aan GND
Vout aan pin 2 van de opamp

Die +5V en -5V is niet aanwezig

Maakt niet uit, de opstelling van pros op 12V werkt ook.
Het gaat om de juiste aansluitingen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (25%)]

Ik ben 100% zeker dat ik goed heb aangesloten

Op 5 mei 2009 23:26:06 schreef Jack2:
In het schema staat toch duidelijk dat:
V+ verbonden is aan 12V
V- verbonden is aan GND
Vout aan pin 2 van de opamp

Die +5V en -5V is niet aanwezig

De LM35 mag maximaal 20V voedingsspanning hebben. Met behulp van de weerstand en de negatieve voedingsspanning bij het schema van Yellow Walk kan je ook temperaturen onder nul meten, maar dat lijkt me voor jouw toepassing overbodig.

Hoe dan ook, als je de LM35 juist aangesloten hebt, en hij levert meer dan 11V aan zijn uitgang, dan is hij stuk.
Vraag me niet, hoe dat komt...

LM 35 heb ik vervangen.
Nu meet ik tussen GND en Vout 3.8 mV.
Mijn kamer temperatuur waarin ik werk is exact 20°C dus zou die sensor 200mV spanning moeten leveren aan pin 2 van de Opamp en dat klopt niet.Met die fout kan ik natuurlijk ook mijn leddisplay niet regelen op 200mV.

Ik begrijp er niets van. Je bent toch niet aan de uitgang van de opamp aan het meten? Die kan enkel hoog (bijna de voedingsspanning) of laag (zo goed als 0V) zijn.

Maak anders eens een duidelijke foto van je schakeling, en toon die hier. Misschien wordt dan duidelijk wat er mis is.

Hoe moet ik daar aan beginnen.Het ontwerp van mijn printplaat heb ik gescand maar hier inbrengen zal een ander paar mouwen zijn.
Sorry Pros dat U uw tijd moet door brengen met een onwetend iemand.
groeten
Old jack

Maak er een plaatje van dat niet overdreven groot is. 600 pixels breed past zonder meer, maar 800 of iets meer kan ook nog.
Ga naar het Upload Archief en maak daar een login aan. Nu kan je het plaatje daar uploaden, en hier tonen met de tags

[img]de-url-van-je-plaatje[/img]

Als door het verkleinen de scan onduidelijk wordt, kan je een groter formaat uploaden, en hier gewoon de link plaatsen (zonder img-tags).

Verder is mijn tijd niet kostbaar, maak je daarover geen zorgen... :-)
't Zal weer een onnozel detail zijn, wat wel vaker gebeurt.

bestaat er een handleiding om mijn tekening hier over te brengen want daar slaag ik niet in.

Zorg dat je afbeelding een gebruikelijk formaat heeft (*.png, *.jpg, *.gif).
Ga naar het Uploadarchief
Klik op "Inloggen"
Klik op de "hier" van "Nog niet aangemeld? Klik hier."
Vul daar de gevraagde gegevens in.
Eens je ingelogd bent, klik dan op "Upload".
Ga met de "Browse" toets naar de afbeelding die je wil uploaden.
Geef aan tot welke Groep je afbeelding behoort.
Klik --helemaal onderaan-- op "Upload".
Nu krijg je een reeks recent-upgeloade bestanden te zien, met het jouwe bovenaan.
Klik er op.
Nu kan je het adres van de afbeelding uit je browser copieren naar een CO-posting.
Log uit bij het Uploadarchief.

wat is een Co-posting ?
mijn tekening staat in de upload bestanden onder schema's met de naam "termostaat.jpg"
verder geraak ik niet

Dan ben je er bijna ;)
Alleen nog even op de naam van het plaatje klikken en de url naar hier kopieren:
http://www.uploadarchief.net/files/download/termostaat.jpg

Of tussen img-tags zetten:

[img]http://www.uploadarchief.net/files/download/termostaatii.jpg[/img]

Dan zie je meteen het plaatje verschijnen:

http://www.uploadarchief.net/files/download/termostaatii.jpg

Ik heb het wat vergroot, en er de LM35 bij getekend. Als die zo aangesloten is, zou het zonder meer moeten werken.

Alles werkt.
Ik heb LM35 vernieuwd.
Bijkomstige vraag:
De Hold-bypass op de CA3162,voor welk doel wordt dit gebruikt??
Velen dank voor de hulp
jack

De Hold-bypass op de CA3162,voor welk doel wordt dit gebruikt??

Als je die pin laat zweven, of met GND verbindt, neemt de CA3162 4 samples per soconde.
Als je de pin met Vcc verbindt, worden dat 96 samples per seconde.
Als je een spanning van 1.2V op de pin plaatst, blijft het display de laatst-gemeten waarde tonen.

Zou ik dat voor iets nuttigs in mijn circuit kunnen gebruiken ? Wat denkt U ?

Ik kan niet onmiddelijk een nuttige toepassing bedenken voor die Hold-pin. Toch niet in combinatie met jouw project...

Okido
Tot weder horen
groeten
jack